Monday, August 20, 2018

Projek Make-Over Bilik Tidur : reveal Divan Chesterfield katil baru kiteewww...



hero utama bilik... adalah... KATIL...  

tukar-beli katil baru... nampak bilik bertukar wajah terus...excited..!! 

part paling excited jujur nya..

yer lah.. katil ni bukan boleh beli tukar setahun sekali macam langsir kan..biasa kalau nak ubah wajah bilik setakat boleh tukar langsir or comforter or carpet or cat.. jarang lah aku tengok orang banyak duit sekali pon nak tukar perabot tetiap bulan or setahun sekali.. apetah lagi yang tak kaya cam aku ni ha.. hahahaha...beli sekali.. pakai lah kau sampai reput..

orang kata.. beli katil-tilam macam pelaburan jangkamasa panjang giteeww..
nak pakai lama.. jadi nak beli.. terus beli yang elok..

dulu katil kawen aku tu... yang putih ala2 inggeris tu.. bukan tak elok..beli pon bukan murah [bagi aku lah] tapi ok lah.. bertahan gak 9 tahun... yang rosak pon.. bukan major.. boleh repair sebenarnya.. tukar kayu.. cat balik...aku rasa boleh pakai 10 tahun lagi.. kot.. .

kalau nak lah...

tapi sebab tak nak dah.. mula lah macam2 alasan ko bagi kan..

astagfirullahalaziiiimmmmmmmm....


tak per lah..ada rezki lebih.. boleh lah nak merasa katil baru.. katil lama tu pon dah jenuh repair dah tu.. still macam tu gak.. rimas aku di buat nya tengah2 malam tido tetibe runtuh.. 

masih tak decide lagi nak buat apa.. biasa perabot2 lama ni.. kalau tak pakai.. aku jual jer.. tapi.. sebab kan yang ni kurang elok.. so tak sanggup lak nak jual.. nak bagi orang.. tapi kalau orang tu sanggup nak repair balik.. alaaa sikit jer sebenarnya.. ada gak tanya2 orang kalau nak.. tp takde transport lak nak amik.. kene pakai lori... 

tu lah sikit problem nya kan..
tapi tak per lah.. ti lah pas2 cuti ni tengok acaner... baru pikir...


ok.. berbalik kitew...


kat mana tadi..


haaaa... katil baru...dah cerite kan sebelum ni katil baru aku sampai dah.. 

pastu tunjuk lah sikit2 sipi2 katil baru... 
dah siap feature wall lepas 2 hari.. baru pasang katil ni.. 

ni nak reveal...lebih sikit.. eheemm..





 so.. amacam.. ? berbeza tak ngan sebelum ni ??

jadi ke idak make-over aku kali ni..? haaaaa..bila tukar katil.. terus berubah suasana..tu aku cakap katil tu hero dia.. heheh..




kali ni aku beli katil jenis divan.. takde ruang bawah katil lah kire nya..
sebelum ni aku pakai beberapa jenis katil gak..
katil putih tu jenis kayu yang ada ruang bawah katil tu..
sebelum kawen.. aku pernah pakai katil kayu gak.. tapi yang jenis tertutup habes kiri kanan depan belakang tu.. tapi still boleh isi barang bawah katil.. ada lapik papan bawah tilam.. 
dapat imagine tak..?? katil tu sekarang aku pakai kat bilik tamu bawah...
so far masing2 ada kelebihan kekurangan nya gak.. 
kekadang nampak elok.. tapi still ada jer yang tak kene kat setengah bahagian.. macam katil putih kayu tu.. tetibe boleh pulak retak kat tengah2 orang kata bahagian penting penahan katil..
so susah nak cakap.. tengok lah penggunaan nya macamana kan..

katil divan ni jer tak pernah lagi.. ni fes time nak try..tapi ramai cakap elok.. tahan lasak.. 
tak tau lah tu.. kene try dulu.. tengok berapa lama tahan.. 


dah lama ngidam katil cegini.. ingat kan dapat berangan jer.. 
sebab tak pikir sangat pon pasal nak tukar katil putih tu..
pakkal dah roboh dan berapa kali repair jer tu sampai abah sado pon malas dah... 
merasa lah tukar katil baru cegini... yaaaeeyy... 










ni aku tukar setting camera.. lighting jadi kemerahan pulak.. tapi sebenarnya.. memang macam ni lah suasana malam kalau kami pasang lampu tidur jer..

tapi sebenarnya.. gambar ni di ambil waktu petang kol 6-7macam tu tau..
senja lah.. gelap sikit kat luar..
kalau tengahri terik tu.. terang jer bilik aku ni.. tingkap besar hokeh cahaya direct masuk.. 



well.. aku suka romantik2 cegini.. hikhik.. cozy.. calm.. privacy..... teringat bilik bujang aku dulu2.. cegini lah ruper.. sedangkan.. bujang tu.. dah kawen laki aku tak biasa ngan dekorasi dan suasana macam ni.. amik masa gak lah.. dah lama2 kawen baru die terbiasa ngan side table lamp.. lampu oren.. cosy.. romantik.. wangi... giteeewww... hahaha...

tapi tu lah.. dan lama2 ada anak2 kecik ni.. jadi tak ter-buat semua nya.. ni bila anak2 dah besar2 sikit ni.. dah tido asing.. buat lah balik.. carik balik mood dan suasana tu.. 

ni pon.. lighting ceiling tak buat lagi.. chandelier tu nak di bukak tu.. tak nak pakai dah..  kalau ada yang pekenan nak beli rm 100 jer tuk 2 unit tu aku nak jual.. jangan main2.. lampu tu kenangan kawen aku gak tu.. hahahah.. sentimental sangat kan... 

tapi kene move on.. abah sado nak pasang down light.. tapi kene buat wiring lain.. kene tambah.. 

tu tak tau lah tu.. tah bila nak buat.. nak di panggil orang.. membazir pulak.. dah laki ko memang teror bende2 tu kan.. pe guna pulak aku nak gi panggil orang bagai.. tambah wiring pon dah 200 seketul kot tak silap.. tak masuk bende2 lain lagi... 

tu kalau aku sabar lah.. 

kalau tak sabar.. memang aku panggil jugak lah orang buat.. 



ok.. cerite katil jer dulu... nanti lah aku post gambar penuh satu bilik.. ritu pasang wainscoting kat bahagian tingkap.. kene alih kan besi penyangkut pengikat langsir tu.. so kene tunggu abah sado ko tebuk lubang baru..kire langsir nya tak sangkut helok  lagi... 
kalau aku teror.. aku buat sendiri jer tak yah nak harap2 orang.. penat lah tunggu2 ni... kekadang bende2 kecik pon amik masa berbulan2 jadi nya... haaaiih..



by the way... aku tau.. mesti ramai yang tanya.. kat mana beli katil ni.. berapa rega semua.. 


kalau berminat nak order... mey wassap aku 019-2085089 [untuk tujuan urus niaga sahaja.. jangan wassap nak mintak2 pendapat bagai yer] aku bukak PRE-ORDER katil tu[tempoh siap dan shipping dalam 15-20 hari sahaja... 

harga murah2 aku kasi TAK CECAH rm 1500 pon yer siap..TAK TERMASUK TILAM [cuma penghantaran ke rumah ker aku caj transportation] mana nak dapat harga cam ni kalau ko cari kompem2 harga cecah Rm 3ribu ke atas.. tak caya ? try carik dulu tengok... 

lagi satu.. penghantaran SEKITAR LEMBAH KLANG/SELANGOR jer yer.. luar selangor kami tak ley hantar...setakat dekat2 nilai seremban tu boleh adjust lagi lah...