Friday, July 06, 2018

TRIP HATYAI 2018 : Hotel penginapan kami di Bandar Hatyai



Sambung terus ke entry penginapan kami kat Hatyai.. biasa ni aku buat last2.. tapi biasanya jugak aku tak terbuat..  biler orang tanya2 malas lak nak jawap..orang cakap kau sombong sebab tak feedback kau sentap..eahh..hahahaha

kalau buat entry kan senang.. so kalau dah buat pastu ada lagi yang tanya tak kose nak layan takde lah rasa bersalah sangat.. sapa soh malas baca.. giteewww perangai kau mintak sepak.. heheh

ok.. pasal hotel kat Hatyai ni.. awal2 auntie aku [yang dah biasa pergi Hatyai ni sampai 10 kali tah buat apa aku tak tau] soh amik  LEE GARDENS PLAZA HOTEL.. betul2 dekat tengah bandar dan kawasan shopping dan makan.. turun2 hotel jer banyak street food.. malam2 lagi happening giler kat situ.. 



bawah hotel Lee gardens Plaza Hotel.. 


korang kalau plan awal.. dan carik hotel sekitar bandar.. memang aku galakkan korang terus2 amik jer hotel ni.. 

tapi tu lah.. malang nya.. macam kami.. booking lambat sangat..sehari sebelum tu baru nak booking.. memang tak dapat dah lah..hotel ni jadi pilihan so ramai orang booking awal.. 

hotel ni antara hotel yang popular pilihan kite kalau gi Hatyai tu.. hotel nya pon cantik..
tapi tu lah.. takde rezki kami


so amik lah hotel sekitar situ yang dekat2 jugak [nanti kat bawah aku share hotel sekitar situ yang boleh nak rekomen korang]





pilihan ke dua kami adalah ASIAN HOTEL aku booking melalui Agoda Apps senang dan harga lebih murah dari aku tengok melalui lap top.. eaah jangan tak tau tau.. harga memang lain2 walaupon dari log ID yang sama.. even abah sado bukak pon die dapat price lain.. so kene pandai2.. 

hotel ni.. pon ramai rekomen.. dekat centre jugak.. cuma kalau nak gi kat area Lee gardens Hotel tempat makan semua tu.. kene jalan kaki sikit dalam 1-2 minit.. dekat jer jugak..tapi kene lintas2 jalan sikit..
still best sebab bawah kawasan hotel.. tepi2 jalan tu lalu orang jual macam2 pakaian bag kasut hiasan bagai.. lagi satu..kau akan jumpa banyak kedai tempat urut..thailand kan.. memang popular..
7E pon dekat..watson pon ada kot nak beli apa2 keperluan..  cuma kedai makan jer takde.. tu kene jalan ke depan sikit ke area Lee gardens plaza hotel aku cakap tadi tu..

hotel ni letak kat kawasan sibuk..kami gi dekat2 jalan kaki jer atau naik tuktuk..nak carik public transport TUKTUK tu pon banyak lepak depan hotel.. turun2 boleh terus naik tuktuk kalau nak jalan jauh sikit.. kalau lagi jauh.. naik kereta jer lah terus.. 

hotel ni pon ada sediakan free parking kat basement siap guard.. so tak risau sangat..






kat lobby hotel ngah tunggu nak check-in


kiterang sampai sana pukul 9 pagi.. memang awal.. sampai2 Hatyai terus ke hotel.. walaupon tau masih awal.. tapi saja nak try sebab biasa baca review hotel kat thailand ni kekadang derang kasi jer check in awal..

alhamdulillah mudah urusan kami.. terus dapat kunci dan boleh check in seawal pukul 9 pagi tu..!!
dapat lah rehat tido kejap dan mandi2 dulu bagi segar badan sebelum berjalan balik.. abah sado lah mengantuk giler sebab die yang drive dari tengah malam.. so kasi die rehat dulu..

front desk sangat membantu.. ramah.. baik melayan kami.. senang communicate dalam eng takde masalah.. 



  
sementera tunggu abah sado parking...








kami amik bilik deluxe.. bilik besar selesa 
bilik air ada bath tub
paling penting bersih
overall ok jer sepanjang menginap kat sini.. kami suka.. 



cuma tu lah.. siap lak minuman keras kat bilik dalam esbok.. memang kebanyakan hotel kat Thailand ni biasa aku baca memang ada..

lagi satu.. air mineral tepi pintu tu.. kalau ko amik minum kene caj time check out nanti tau.. 2 botol 20 bath..[rm 2-3 hengget]








ni masa check-out masa nak balik dah.. macam biasa.. check out pukul 12
baju ni aku beli kat Thailand ni jer tau.. aku tak bawak baju banyak pon..
2-3 helai aku beli pakai kat sini terus.. huhu..





kenangan depan hotel sekeping

aku happy ngan accommodation service.. facilities sepanjang kat sini..
takde masalah nak datang balik
cuma len kali nak cuba hotel lain pulak..[kot lah datang lagi kan insyaa Allah]
area sini banyak hotel2 macam ni yang menarik dekat2 jer
even depan hotel ni pon ada satu hotel menarik jugak..

btw.. selain Asian Hotel dan Lee gardens Plaza Hotel.. ada beberapa hotel yang aku boleh cadangkan 
yang cantik elok dan betul2 kat centre with reasonable price
senang carik makan.. n nak jalan2 shopping pon banyak.. 

1) Grand Pink Hotel - dekat area Lee gardens Plaza Hotel jugak.. pon menjadi pilihan ramai dan cepat penuh. 

2) Diamond Plaza hatyai - berhadapan dengan Asia Hotel 

3) The Regency Hotel 

so far ni hotel yang aku sendiri perasan yang berhampiran.. korang boleh survey selebih nya.. 

hotel kat hatyai ni murah2.. even hotel mewah macam ni pon still harga lebih rendah dari biasa aku rasa.. kalau korang nak bajet2 hotel pon banyak jugak area situ.. ritu survey tengok hotel bajet tapi lawa2 elok2 cantik2..harga murah sangat2... korang survey betul2 dulu baca review orang acaner...

kelebihan nya dekat ngan tempat tumpuan n happening.. senang carik tempat makan jugak..


ok lah.. setel pasal tempat penginapan.. harap entry ni membantu jugak.. 




ENTRY BERKAITAN :