Wednesday, September 26, 2018

Bilik Tidur Utama : Dressing Table/Area kami



tak habes2 lagi project bilik tidur ni yer... dah satu-satu ko tunjuk memang la berbulan tak habes2.. 

well.. saja jeeeeeewwww... 

rajin2 nak update blog.. ada gak lah bende nya nak bercerite kan.. 



so ini lah dia dressing table kami yang baru... 
sebenarnya.. beli almari ni dulu sebelum beli wing chair tuk sudut mengaji tu.. 
tapi tu lah.. cerite yang tu dulu.. baru nak masuk yang ni..

almari ni.. jujur nya.. aku tak tau pon aku nak dressing table yang macamana.. aku cuma nak yang sepadan ngan seluruh deko bilik.. 
sebenarnya.. aku nak meja yang aku boleh simpan kerusi kat dalam meja.. 
tapi.. tu lah.. antara storage yang besar.. dan tempat simpan kerusi..
so aku pilih storage yang besar...
macam dressing table kami ni...
ok..sebenarnya.. abah sado ko yang pilih..!! aku ada jugak rasa nak tempah almari pasang siap macam selalu kat hotel tu..
tapi lambat..! malas nak pikir.. 
masa jalan2 IKEA lama dah ritu.. ada gak tengok2 counter top boleh matching ngan almari
tapi.. bile tengok ruang sedia ada.. kalau kata nak letak kerusi.. so kene letak laci sebelah jer.. 
paling banyak.. 3 laci.. 

aku ok jer.. 
tapi abah sado soh pilih yang lebih storage.. aku pon ada gak pikir sebab nak letak handbag/sling bag/clutch yang kecik2 tu dalam laci ni [sebab almari sedia ada dah tak muat] 
so.. abah sado menang.. malas nak pikir.. beli jer lah almari ni..
ngam2 ruang yang ada.. storage besar... kire puas hati lah kan..
since aku pon tak suka letak2 barang kat display shelf ker hapa.. semua kene simpan dalam laci..
so sesuai lah dressing table ni..

best nak susun-atur ni nanti...




cermin ni.. plan asal.. aku nak pakai cermin bulat yang ngah trend sekarang ni.. yang ada tali atas nya tu.. ada macam2 pattern size dan warna cantik2..

TAPI.. abah sado ko kata.. kecik..!! nanti nak tengok cermin berebut2.. sempit.. 
kalau ikut kan, dari pengalaman meja cermin sebelum ni.. memang betul pon abah sado cakap tu..satu masa..satu orang jer boleh guna.. 
selalu nya die yang kene mengalah.. tunggu aku siap dulu.. lagi2 time nak kuar sama2 tu.. ngan anak2 lagi pon sama berebut cermin gak..

so.. sebab tu die prefer tuk beli cermin yang praktikal lebih dari cantik... 

aku syak masa nak membeli tu.. aku letih sangat.. so apa jer abah sado cakap.. aku ok kan jer.. beli jer lah.. ikut lah mana sesuai.. hahaha..
tapi..ok jer.. size cermin ni sama ngan lebar Dressing table tu..memang puas lah guna sorang sebelah dalam satu masa.. 



bila dah letak almari ni.. ruang jadi kecik.. kalau kata nak letak kerusi yang macam aku plan.. akan jadi semak pulak nanti.. so.. cancel letak kerusi.. lagi pon.. kalau aku duduk tuk make-up..
aku tak akan nampak cermin..!! so kene lah aku make-up berdiri..
seb bek lah aku bukan jenis make-up 2-3 jam.. hahaha.. kalau tak..jenuh gak macam make-up retis tu kan.. 


ni wall side sebelah pintu masuk.. tu jer ruang yang tinggal tuk letak almari ni.. 
nampak sipi2 putih kanan gambar tu.. tu pintu masuk lah tu.. 
ngam2 jer kan..




ada lah sikit hiasan... macam aku cakap tadi.. aku tak suka nak letak banyak2 barang atas meja.. lagi2 barang2 make-up.. kekadang aku tengok orang suka susun penuh2 atas meja.. senang nak capai kot.. tapi aku jenis suka simpan dalam.. tertutup kemas.. kalau tak sakit mata jugak la ubat ketiak sikat bagai semua nak atas meja.. dari bujang dulu lagi memang style aku macam tu..
tu kalau beli bende2 macam ni.. aku suka ada ruang simpanan yang cukup.. 
atas meja just hias sikit2 kasi seri jer ok dah kat aku..



bunga pon ada biru2 sikit nak matching ngan langsir konon nya.. 
kang bile tukar langsir.. jenuh laaaa nak beli bunga baru lak.. huhu... 





simple jer kan.. walaupon agak besar.. tapi.. aku ok jer.. dulu.. ruang tu selalu buat tuk solat.. dah ada almari ni.. still boleh solat jugak kat situ.. tapi ada lagi satu ruang lebih sesuai kat sebelah tingkap sekarang tuk buat solat.. cuma sebab dah terbiasa sangat solat kat ruang kat gambar atas ni.. selalu akan solat kat situ jugak.. tak lah sempit pon.. ok jer.. 


siap dah projek make-over bilik kami..cuma almari baju jer lah.. tu pon sebab tak tau mana nak letak almari baju tu kalau kata nak buat almari pasang siap.. 
nak di alih kan tu satu hal acaner tah nak buat.. nanti lah tu..kekadang kalau datang tetibe giler nya.. ada jer idea nya kan.. buat masa ni.. takde.. so pakai jer lah dulu... 

nanti len kali aku reveal gambar penuh bilik pulak yer.. insyaa Allah..