Friday, September 28, 2018

private/deactivate-kan laman sosial termasuk blog


hari ke dua selepas private kan blog

sekadar catatan sendiri

sepanjang hampir 9 tahun ber-blog.. ni fes time aku private kan blog

bukan setakat blog.. tapi FB.. dan IG atas nama Aty Fared pon aku deactivate kan..

insyaa Allah sementara.. tapi tak tau lah berapa lama..
sementara tu.. aku akan tetap tulis blog macam biasa.. -kalau rasa nak tulis aku akan tulis- 
walaupon tau tak mungkin ada sesapa pon akan baca [melain kan selepas aku public kan semula nanti2]

dari semalam.. awal2 pagi lagi [aku private-kan blog ni tengah malam kelmarin nya] aku dapat banyak wassap.. dm kat IG lagi satu [Ig rumah] kenapa tak boleh masuk dalam blog ni.. 

jenuh gak nak jawap.. tapi aku hanya boleh mintak maaf... dan janji.. insyaa Allah hanya sementara jer.. 
tak sangka pulak ramai yang masih setia baca.. [ehem]
ramai bagi email soh invite.. tapi buat masa ni.. aku tak berniat nak invite sesapa pon lagi.. 
biar jer macam ni.. sebab tu aku private kan... sebab memang nak betul2 'sendiri'

blog ok lagi.. bila private kan.. orang tau aku sekadar private-kan
tapi kat IG dan FB.. tetibe orang wassap / dm tanya kenapa derang kene BLOCK..
siap tanya kalau2 ada bende tak kena..

hahaha.. ni comel.. 
tapi aku tau.. masa aku buat tu.. aku sedar.. bende2 ni akan jadi..ada jugak lah sikit risau takut orang salah sangka.. dan buat spekulasi sendiri.. lagi2 pada yang aku rapat2.. 
mungkin tuk sesetengah orang akan pikir aku block mereka..
sebab mereka tak akan jumpa nama aku.. kalau kat IG, page yang akan korang nampak sama macam kalau kene block..

tapi TAK... AKU TAK BLOCK ORANG.. aku hanya deactivate kan account jer..
dan aku mintak maaf kalau aku menimbulkan salah paham..[walaupon mungkin lambat lagi korang baca pasal ni]

nanti aku nak share perasaan aku bila aku jauhkan diri dari semua laman sosial yang selama ni aku aktif tu.. buat masa ni.. baru 2 hari.. 

TAK RINDU LAGI..

dan aku ok.. 

rasa tenang sikit.. tak tau lah kenapa.. hahaha...