Friday, January 04, 2019

'MAKCIK' ko panggil ..??!!!!! hahahaha.. i'm already old....




31st december 1982, i was born. 
36 years later, 31st December 2018, today.. alhamdulillah.. im still here
im so blessed and thank you Allah for adding another year to my life..
semoga Allah memberikan barakah dan rahmah atas umur yang semakin meningkat.. 
insyaa Allah.. aku akan sentiasa cuba jadi hamba yang lebih baik dari sebelum nya.. 

36th huh... i am oldddddddddd enuf...!!!! 





sepanjang hari besday aku ritu.. anak2 tak henti2 nyanyi lagu besday..wish n kiss aku.. all-the-day yer.. hahaha.. tq kesayangan.. lepas tu soh aku mintak hadiah..
lepas tu ajak makan kek... eehh.. die lak ajak aku makan kek ajak celebrate sebenarnya.. 
malam tu abah sado bawak kiterang gi naik sampan tengok kunang2 kat Kuala selangor tu..
takde gambar sebab gelap nau..
naik sampan orang dayung..sunyi.. cahaya samar n tengok cahaya kelip2 kat pokok2 tepi2 sungai.... romantik jer pulak rasa.. tak dapat naik sampan orang nyanyi2 main gitar kat vanice.. kat sini pon boleh.. hikhik.. tq sayang...


dan mekaseh yang wish kat Ig... dm..pm.. ada yang kol 12 malam tepat wish..
ya Allah terharu sangat2... nak nanges rasa bila baca n tengok timing tepat kol 12 malam.. 
ada sorang blog reader aku ni.. indian gurl..panggil aku kakak...actually.. dia regular customer aku beli Ephyra dari dulu.. die wish besday aku sehari sebelum tu... kebetulan die beli Ephyra... aku terkejut bukan sebab die wish.. tapi sebab die ingat besday aku... Ya Allah... ko tau tak aku tak dapat nak cerite perasaan terharu aku tu acaner.. aku bukan sapa2.. tu rasa sangat di sayangi.. Allahu.. rasa tak layak dan kerdil sangat...

bila aku cakap aku terkejut sebab die ingat besday aku..  die kata die follow aku dari qaleef baby lagi... (n die jugak cakap tak boleh access blog aku ni) tapi masih setia dan percaya terus membeli dari aku.. alhamdulillah..

semoga beliau.. dan semua2 sekali..yang wish.. blog reader atau sesapa sahaja akan dapat kebaikan dan kasih sayang yang sama dan lebih banyak lagi... dengan izin Nya.... thank you gais... 




well.. 36 dah... walaupon orang cakap umur sekadar angka.. 
tapi.. still rasa.. tuaaaaaaaaaaaaaaaaaa...!!! 

ni nak cerite pasal satu kejadian sadis jadi kat aku....

aku teringat masa aku kat Jusco ritu...kat food court..
aku ngah tunggu abah sado gi beli sushi tuk qaleef.. while aku duduk dulu kat meja situ..
masa tu memang ngah pack sangat2...meja kerusi semua penuh.. 
tak ingat lak aku kot cuti ker or time dapat gaji ke hapa...
tapi memang penuh giler ah..
sampaikan ko kene menunggu berdiri-diri dekat ngan meja yang ko hagak2 derang nak setel makan tu.. 
ikut kan hati malas dah sebenarnya.. tapi hari tu aku rasa nak makan sizziling mee yang ada food court situ..
di pendek kan cerite.. setel dapat meja semua tu lah.. ngah tunggu abah sado kejap..
aku berdua jer ngan dak shaquille time tu... qaleef ikut pilih sushi..
tetibe ada suara perempuan tegur dari tepi...

"makcik.. kerusi ni ada orang ker?" -rujuk pada kerusi sebelah aku which tempat abah sado..
bila aku toleh tengok sorang perempuan muda dalam 22-23 baya adik2 aku rasa nya yang tegur tu..

yer lah macam aku cerite waktu tu memang pack sangat2.. kerusi pon tak cukup..
tapi tu bukan persoalan nya..
yang aku sentap sangat tu.. 
die panggil aku... 

MAKCIK..??!!!! 

M.A.K.C.I.K yer.... makcik... 

sigh....

tak tau aku nak nanges ke nak gelak time tu... 

tak dapat terima hakikat 
kalau budak baya anak2 aku.. atau budak sekolah panggil aku makcik tu..
biasa dah lah.. n memang patut pon.. 
tapi ni baya adik2 aku.. which is aku rasa sepatut nya die panggil aku akak jer cukup.. 

aku rasa laaaaa... 

hahahahahahahaha...

ko jangan kutuk aku.. tapi serious.. tak ley terima..
satu sebab terasa sangat dah tua sampai kene panggil makcik (untuk orang baya2 adik aku tu)
secondly.. aku nampak tua sangat ker....??

tak ley terima weeyyhhh..... serious...

aku dah tua....

tarik napas... 

lama2 tahan... dan lepaskan...


aku husnuzon... mungkin die tak nampak aku sebab dari tepi..

but still.. aku tak ley terima..!! huwaaaaaaaa..... nanges......

aku pakai sikit punya gojes time tu hokeh.. n pegang anak kecik pulak tu.. (dak shaquille)
orang ni tak tau ker pompuan cukup sensitip bende2 tu...
cissss betul lah ko kan.....

kalau yer pon panggil lah aku auntie ker kan.. sedap lah sikit telinga aku dengar walaupon maknanya tetap sama... 


abah sado sampai.. terus aku cerite kat dia.. kemahen die gelak kat aku...
die tak sedar tu.. die lagi tua dari aku..
kalau orang panggil aku makcik.. die pakcik lah kan... 
kalau tetibe pompuan tu nak gedik panggil laki aku abang.. memang aku pang jer situ.. hahaha.. 

korang jangan nak gelakkan aku.... kang ngan korang2 aku sentap kang...
tak mo kawan...................................................................................




yeahh... kene belajar terima hakikat.. aku dah tua... sobsobsob................







baju cantik ni dari Aere beli kat Fashion Valet 
aku beli baju ni lama gila dari tengah tahun kot rasa nya..
aku suka sangat baju ni tapi tak terpakai2.. sebab tak tau bila nak pakai.. 
so masa abah sado bawak aku keluar tuk celebrate besday aku (sehari sebelum)
aku terus terpikir nak pakai baju ni... 
memang time2 besday aku suka pakai extra cantik sikit lah dari hari biasa..



dan bila aku cakap nak pink hari tu...
aku pakai dari top.. sampai lah ke toeeeeeeee.... hahahaha...
bag comel tu qaleef pilih kan tuk aku.. 
aku nak pakai bag putih sebenarnya..
tapi qaleef insist nak aku pakai kaler pink ni.. 


azam besday dan new year resolution aku nak tinggi boleh tak... hahahaha..

ok fineeeeeeeeeeeee... aku ingat aku dah tua ada orang panggil aku makcik dah sekarang...

teringat lak cerite lama White Chick (suka giler layan cerite tu..lawak)
bila kawan2 die tegur dierang nampak lebih tinggi since last year tak jumpa..
then derang cakap.. pembedahan tambah tulang kat lutut... hahahahahahahaha...

kalau ada pon.. cannot hokeh.. haroooommmm.... jangan ikut perangai syaiton sangat hokeh.. 


tapi tak per.. tak ley tambah tulang.. kite tambah tumit jer kat kaki... 
pon boleh tinggi jugak keeeeeeennn... 




tapi serious lah weeyy.. aku macam makcik2 sekarang ni..??