Friday, March 26, 2010

kasUt bAru LaGi.....!!

sonok nyer...Last wik aku dapat beli kasut baru...eerr..lagi.. !!! tapi kalo diikutkan aku dah lame rasenyer tak gi shopping... seingat aku last aku beli kasut uurrmmm... awal bulan 2...eerrr... lamer ker..?!! huhu.. aku rase macam lame jer... aku tak tau macamane nak ubah tabiat kuat shopping aku nie... aku macam ade ketagihan..huhu.. aku shoping tak kire mase.. dan tak kire tempat.. letak lar aku kat ceruk mane pon.. asal kan ade bende menarik tuk aku beli...tak kire berjenama atau tak... aku ley bershoping tanpe sebarang masalah... (selagi ia bukan lar masalah duit..ngeee~)  cume bile nak beli kasut aku susah sikit... sebab saiz kaki aku ni kecik sangat.. hanye ley pakai saiz 3.. 3 setengah.. atau 4.. depend pade bentuk kasut.. susah nak carik..!! sebab setahu aku standard size kalo jual dari 5 keatas...so.. kalao da pekenan tu.. jangan lar mengharap sangat nak ade size aku tu..~adeess... tapi ade satu tempat ni..aku suke pegi beli kat situ.. vincci. @padini... memang dari dulu lagi... kire loyal ar ni.. kat situ size2 macam kaki aku ni memang belambak lar ... lagipon cantik2.. sesuai ngan taste aku.. yang paling penting.. harge berpatutan... 

~ ta daa.. ni lar kasut yang aku beli ari tu.. baru seminggu.. n baru pakai 2 kali.. huhu.. simple.. but sangat tinggi... aku tak pasti berape inch..  tapi memang aku terase macam..  aku telah menjadi tinggi... lalala..~

huurmmm...tapi.. sejak due menjak nak kawin ni aku kurang sikit ar. bershoping... tuk bende bebukan ni... shoping gak .. cume hanye untuk barang kawin aku nanti.. (juz cant stop thinking bout my weddings..!! ) aku tau En Tunang aku tu risau biler tau hobi tunangan nyer ni kuat shoping... even aku shoping pakai duit gaji aku sendiri.. (sendirian berhad OK...) tu pasal ..kalao aku rase2 nak shopping... macam lagi besh pegi sendiri... bukan aper... aku ley rase serbe salah nak membeli lelagi kalau bab membeli kasut... (sebab aku beli kasut tiap-tiap bulan...!! sampai saat ni aku sendiri tak tau jumlah kasut aku.. eerr..yang kat rumah... n dalam kereta...!!!)  En Tunang aku cakap dah ley bukak kedai kasut..!!..huhu~ memang macam menakutkan kan.. tapi.. so far.. aku akan wat senarai perbelanjaan sebelom bershopping.... masih ade 'border' n had2 yang aku tak ley nak langgar...yang paling penting.. selepas aku dah buat simpanan dan masih under budjet....  (berkat belajar 'money management' n ilmu account sedia ade..huhu ~...) so..En Tunang jangan risau key... tengah belajar untuk mengurang kan... eeerr... lepas kawin nanti... ~ sebab tau..pas kawin nati aku tak kan merase nak dapat shopping sakan macam sebelom kawin nie... selalunyer priority tu akan diberi pade suami dan anak2.. perbelanjaan untuk aku...?? may be akan jadi yang terakhir akan aku pikirkan... mane aku tau..?? huurrmm ... tu berkatnyer banyak membace... n berkawan ngan orang2 yang dah kawin ni... ~ngeee....