Tuesday, April 12, 2011

biler mood nak berbunga2....

aku tak sihat..
tapi aku memang tak ley duk diam...
kaLau aku dok terperuk jer at rumah.. mau lagi bertambah sakit aku...
[cis] alasan aku nak kuar rumah sebenanyer...[huhu]


aku perLu amik angin luar...
Lagipon aku bukan nyer sakit tenat tak Leybangun langsung...
batuk2 dan rse badan panas sejuk jer...
nak repair gak angin mood yang kejap kelaut kejap kedarat ni....
kene amik angin yang lebih fresh...[fresh lar sangat kan..]


tak kemane pon...
bukan ker tempat ber air-cond...
bukan ber windows shopping...
bukan jugak bejimba laki bini ke taman...
kaLi ni aku ker nursery bunga..!! [howye]




hanye di Rawang ni...






sebenarnyer kiteorang hanye nak beLi baja...
kesian aku nengok pokok2 bunga yang ade kat rumah aku tu...[sob sob]
so..biLer dah berbaja nanti..pokok2 yang ala2 kering macam aku ni.. 
Ley lar gemuk kembaLi segar bugar...[dengan harapan]




tengok..!! malu kat jiran sebeLah]
ni baru betuL ibarat nak hidup segan mati tak nak Lagi..[ngeee]
[yang segar bugar dalam gambar tu bukan umah aku punyer okeh..jiran sebeLah nyer][huhu]
rumah aku nyer yang  ala2 pemaLu tinggaL sekerat dua jer...
tu jer lar yang tinggaL...
yang lain sumer dah Layu2 aku kerat2 jer semua....
rimas aku tengok dah coklat2 sopan santun Layu mencecah tanah....


so.. asaL dari kate nak beLi baja terus kiteorang TER beLi bunga..!![lagi sekaLi]
aku tanye tokeh kedai bunga tu...
bunge mane yang cantik, murah dan paling penting senang nak dijaga...


haaaa... ni Lar bunga nyer......!!




bunga kertas..!!! [huhu]
aku tetap suker... sebab ade bunga nyer... tak payah aku tunggu dah...
sepokok tanpa pasu hanya 5 hengget jer okeh....
kiteorang beLi 3 bekas...cukup lar tu...
[tengok duLu..takut kang mati Lagi..sia2 jer]


sampai rumah terus seteL tanam daLam pasu..
teruje..!!





bunga2 yang dah Layu tu kiteorang  asben keluarkan dari pasu..
dan pasu tu gune tuk letak pokok bunga kertas ni....
jangan harapkan aku...
memang tak tau langsung pasaL penjagaan bunga...
kaLau bagi aku bunga kaktus pon.. boLeh mati tau..!![dasat]


aku ngah beLajar ngan Asben ni...
[serba boLeh Laki aku ni...][weeeeeee]


tengok Lar hasiL kerja tangan asben aku.....





haaa.. harus lar berseri rumah aku sekarang kan...
ade pokok yang bewarna warni....
waLaupon hanye 'pokok bunga segera'[beli2 terus dah berbunga..
tak kisah lar tu kan..janji cantik rumah aku..[ngeeeee]




sengaje piLih yang kurus cekeding macam diri sendiri ni..[ngeh ngeh ngeh]
sebab nak letak kat sudut tu...
kaLau besar merimbu susah nak paking kereta n letak motor...
susah jugak nanti nak jaLan...
tak lamer lagi besar lar tu...aku letak baja bebanyak biar gemuk...


p/s :: sejak kahwen ni macam2 benda baru yang tak pernah2 aku buat dan beLek tetibe aku rajin nak buat..

10 comments:

NM02 said...

minat berkebun ye... ok la tu, dah kira senaman ape wat keje becucuk tanam ni ek..

storyfromme said...

la..ingatkan tengah angau bunga2 cinta,rupanya pegi taman bunga :p

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

eh kamu..rajinnyer cik kak sorang ni huhu..

bestnye cari bunga..x padan ngan x sihat tu ;p
get well soon dear..

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

waaa..laki bini same rajin..bgs2..meh jd konsultant hiasan taman utk maera lak..hihih~

Yang Comel
Khumaera Ismail

Farah Shamsudin said...

suke ek berkebun? saya pun xde style nak buat2 keja kebun ni.. slalu en hubby yang buat.. tangan saya selalu tak menjadi tau!

~ NANA ~ said...

i ade jual bunga...ade masa boley la singgah kemaman kekekeke *jauh bena*

nora said...

cantiknye bunga kertas tu..anyway, salam kenal ye :)

Republic Aku said...

semoga bumi terus terselamat dengan adanya pecinta pokok bunga....

aTy _faRed~ said...

NMO2 :: tak pon sebenarnyer.. tapi biler ade asben ni..sonok pulak buat same..[ngeh ngeh ngeh]

storyfromme :: heheh.. ni ni bunga2 cinta jugak ngan asben..:p

Nad :: borink dok umah.. bukan rajin berbunga.. tapi rajin merayau.. haha..

Maera :: eerr.. consultant..?? kalau tak takut bunge kat umah awak mati sumer siler jemput akak ek.[heheh]

farah :: samer lar kite..tangan kayu.. pegang pokok jer mesti mati..[ngeee]

nana :: siyes ade jual bunga..?? bunga aper..?? syiok nyer..!!! tapi.. jauh sangat lar kemamam tu.... :p

nora :: salam kenal dear..:)

republic aku :: insyaallah...:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

berbunga2 abes...