Monday, April 11, 2011

satu Lagi kerje aku kaLau bosan

aku kalau tetibe bosan tengok barang kat rumah aku ni memang susah...
sebab nanti aku mesti terus ke kedai dan grab 2-3 majalah sekaligus...
lepas tu carik idea tukar hiasan rumah...[ngeh ngeh ngeh]

lagiLar susah kaLau aku tetibe rase macam nak shopping beLi barang2 rumah...[haha]
tetiber rase nak beLI sarung kusyen baru..
atau rase nak tukau Langsir baru...
atau konsep side lamp baru..
eerr.... karpet baru...
hahaha... besh kaLau dapat sofa baru....
paLing teruk tetibe aku bosan tengok kaLer dinding rumah aku..
dan rase nak tukau cat baru..!![adoyai pun]
kaLau setahun sekaLI pon aku rase dasat..
dasat kaLau aku rase tetiap buLan..!!! [weeeeeeee..!!!]

eeerrkk... kaLau waktu tu ade duit tak per..
tak yah citer banyak.. starat enjn terus pikir kat maer nak perabihkan duit..[huhu]
tapi kaLau takde.. 
diam2 jer la sekadar tenung rumah cantik daLam majalah jer....[ngeeee]
nak huLur kad kredit pon terketar2.......[sob sob sob]
kaLau tetiap buLan rase nak shopping macam ni.. 
mau tetiap hari bank kol aku tanye biLer nak bayar hutang berLebihan...[huhu]



impiana buLan april 2011 dengan fokus pencahayaan kediaman
aku memang suker pencahayaan romantik n nampak mewah ni...
walaupon hanyer dengan kos yang minima..!!

tengok rumah cover majaLah ni.. kan same ngan feature wall rumah aku..[howa howa]
cume konsep kediaman die lebih mewah dengan konsep moden kotemporari...


konsep mewah dengan warna gold keemasan, coklat dan kuning.



ni lagi satu konsep rumah yang aku adore sangat...
moden kontemporari.....
simple... sangat cantik.!! 


bLing..!!!


haaa..kebetuLan pulak aku yang borink ni...
dapat lak idea...
terus aku ajak Laki aku gi Jusco...[agin..!!]
terpikir nak membeLi sesuatu...
[bahaya betuL lar majaLah deko macam ni untuk aku.. senang terpengaruh..!!!]


kaLi ni aku lebih fokus...
baru minggu Lepas kau beLi 2-3 heLai baju baru..
walaupon aku rase baju ni menarik.. 
tapi aku berjaya menahan diri dari TER beli bende yang takde dalam senarai aku..[howye]
cukup untuk minggu bulan ni ok..
so..kaLi ni aku hanyer nak jeLing jer lar.....cuci mate [yeay...!!]


aku sebenarnyer nak beLi sarung kusyen kecik untuk sofa...
aku nak carik warna yang same atau lebih kurang sama ngan warna dinding dan langsir rumah...

TIPS :: kalau nak lebih cantik dan menarik... 'kahwin' kan warna langsir dan sarung kusyen kecik untuk sofa.
maksud nyer... biar warna tu senada atau guna kan fabrik yang sama.... sekaligus akan match ngan warna feature wall ruang.

memang dah lame nak tukar sarung bantaL kecik sofa aku tu..
ingat nak tukar mase raye nanti..
tapi... tetibe semangat tu datang tanpe diundang..
[terkesan dari pembacaan majalah ni lar..!!]
dan pulak biler aku tetibe borink...
[tu yang susah kalau aku dah borink]
ingin buat dan mengubah sesuatu yang baru...
so.. ni Lar jadinyer....

warna asaL :: PINK dan HIJAU [warna kesukaan aku dan Asben]
Nak tukar :: aku mencarik warna goLd+dark coklat

memang kat jusco banyak yang cantik2 dan murah..
tapi masih belum berjumpe dengan sarung yag aku pekenan di hati...[cis]
so.. kesudahannyer aku tak beLi jugak...

nak cari di tempat lain nanti....






adoy....yang ni bebetuL susah...
susah nak elak dari tak tengok kasut..!!
niat asal tak nak masuk....

tapi akhirnyer termasuk jugak...
dan terpekenan puLak...[ngeh ngeh ngeh][bise lar tu kan]
tetibe aku pekenan kat kasut sarung tak de tumit...
dah Lame tak beLi flat shoes...
dalam nyer sangat lembut..
dan tapak nyer sangat tipis....
[rase macam tak pakai kasut..macam sarung stoking jer..!!][huhu]

tapi kaLi ni siyes aku tak beLi...!!![aku tak tipu]
eeeerr.. hampir TER beli sebenarnyer..
tapi sebab kasut yang aku pekenan sangat tu saiz aku tak de..
tak de hati nak beLi high heels buat mase ni....
so..luperkan lar hasrat....


p/s :: jarang aku hanyer dapat berwindows shopping jer tanpe membeLi ape2...[huhu]