Thursday, June 02, 2011

Pancing ikan atau pancing orang...eerrr...pancing undi..?? huhu

sejak kawen.. belum pernah laki aku gi melepak kuar memancing....
ngan memember macam mase bujang dolu2...
[walaupon aku tak kisah]...

so... biler hujung minggu ker Port Dickson aritu..
Laki aku lepas kan gian kot memancing....
[walaupon tak sakan]
aku tak tau pon mase nak pergi tu die dah siap2 masukan joran daLam bonet....[huhu]
tau2.. sampai sane...tak sampai setengah jam duduk..
die dah sibuk pasang joran..
terus ke pantai carik port nak mancing.....

kiteorang ke Port Dickson minggu lepas ngan famiLy aku...
saje2..nak berkumpuL anak beranak...
ade 4-5 family mak aku jugak lepak sekali...
disebab kan pakcik aku ade challet sendiri..
so..kire free sesaje ar kiteorang dok situ....[weeeeeee..]


aku teman sampai situ jer...
lepas tu aku lepak ngan mak n sedare2 jer kat biLik..
tak kose lar aku nak melangut sama depan joran tu berjam2...
kang kalau aku borak2 bising lari pulak ikan tu semua...
PD waktu tu panas ya amat..siyes aku tak tipu...
nak  mandi pon aku tak payah pikir banyak..memang tak kan lar...


naseb baik laki aku mancing hanye sampai ke petang...
HANYA ok...huhu..
sebab nyer sedare2 aku yang lain..sambung sampai ker pagi buta tau..
kalau dah name nyer kaki pancing.. 4-5 pagi tak tidur pon derang tak peduLi..
tapi.. ikannyer aku tengok..tak dapat tangkap pon..[ngeee]

saat tu aku rase...
cukup beruntung laki aku memancing hanye tuk suka2...
bukan tergolong dalam kaki pancing..
yang sanggup tinggalkan segale
dan sanggup melangok depan joran dari pagi ker pagi....
[tapi kompius gak...kalau bukan kaki pancing..kenapa laki aku ade segale barang n set lengkap mancing..]

p/s :: bagi aku..orang yang minat memancing ni..orang nye sentimentel lebey sikit...[huhu]



10 comments:

PinKy MoMMa said...

huhu sama lar ngan zamri nih ;)
nasib baik dh kawin dia tinggal terus..almaklum kalau dia g mancing slalu g malam dulu..wifeynya kan penakut..
so ada reason kukuh tak leh g mancing lagi ekeke (jahat kan ;p)

Farah Shamsudin said...

heheh.. nasib en hubby saya tak macam tuu.. tapi fil macam tuelaa.. tak abis2 dgn memancing die tuu..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

sama ngan hubby lily..
minat sgt memancing..
tp sejak dh bertukar keja..
jarang dh dia memancing..

Mrs Taufik (ain) said...

somi akak terbalik ngan abang kite la. dulu b4 kawen rasenye die takdela gian mancing. skung da ade anak bini asek kuar gi mncg je. pernah gak skli ikut die g mncg. skli je gi patu xnk da. bosan gile. dala byk nyamuk malam2 bute mncg kat kolam. huhu.

nawal addina said...

grr .. bohsan mancing !!!

abah nawal pon mancing jugak

Peri PiA said...

hehe hubby dah gantung joran

Nur Hawa Mohd Zin said...

paling best pancing tepi laut bawa khemah...huhu..layan je kak..

eamy milea said...

same la hB kite pon hanye untuk suke2 je...x leh bygkan if btul2 kaki pancing haduii x tahu la cmne huhu

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

lame nye x g memancing...
rindu saat tenang begitu...

Dee Chicuita said...

ayah kite pon kaki mancing jugak. baru pagi td dia gerak ke Port Klang nak pi mancing. kite bet harini mesti beliau balik malam. hikhik!