Friday, June 03, 2011

Banyak betul DOSA aku............


penyakit dan sakit penghapus dosa2 keciL...
Walaupon derite giler time dapat 'sakit' tu..
mak aku cakap... tak baik mengeluh...
kite tetap kene bersyukur...
Allahdulillah..
maknye nyer Tuhan tu masih sayang pada kite...
tak mo kite tanggung dan bawak dosa banyak2 biler meninggaL nanti...
die bagi kite sakit sekarang.....

kaLau aku asyik sakit jer...
maknyer nyer banyak ar dosa2 aku kan....
[aku muhasabah diri]


sekarang aku menderite sakit teLinga..!!!
giler ko rase macam sakit gigi....
berdesing...macam 'bengang dan bengong' jer kepale otak aku sekarang ni...
kene sakit gigi aku cabut jer kalau tak tahan...
sakit sekejap..leps tu hilang terus...
ni..sakit telinga..tak kan aku cabut gak telinge aku...[ngeh ngeh ngeh]
terpakse lar aku redho jer...

laki aku cakap.. aku sakit telinga sebab selalu tak nak dengar cakap dia.. 
eeerrr...............[huhu]



tak kronik pon...
tak perLu MC pon....huhu..
[mintak pon tak dapat okeh]

laki aku cakap..sekarang aku suker cakap sorang2...
aku bukan cakap sorang ar...
tapi sebab telinga aku dah penuh ngan air ubat...
jadinye.. kalau aku cakap pon...terase macam kuat sangat..
sebab..sendiri yang dengar...bergaung ko kat telinga aku ni...
aku ingat..dah cukup kuat dah aku cakap tu.....

ni ar bahana nyer habit aku suker dok korek telinga...
hari2 aku korek...
kalau tak korek sehari tu.. rase macam tak sempurna hari aku..[huhu]
sedangkan tak kotor pon....
tak de ape2 pon yang keLuar..
kalo ari2 dok korek..ape jer lagi yang tinggal....
tapi aku gatal nak gak korek....
ni aku korek sampai dah luka...
biler luka kene jangkitan kuman...
haa..kan dah bengkak...
berdenyut2 dalam telinga aku tak ley bLah...
macam ade lebah dok bermastautin kat dalam telinga aku...

biler sampai aku dah tak ley tidor...
dan rase macam telinga aku dah jadi belalai gajah..
mau ko tak cuak..
pagi2 aku dah ajak laki aku carik klinik 24 jam nak cek...
peerrghhh..nasib baik tak de ape2 series...
cume bengkak kat dalam...
so..sekarang.. yang aku boleh buat....
makan ubat tahan sakit+antibiotik+bengkak...
dah 3 hari dah ni...tak elok2 agi..
kalau tak baik jugak... mau aku ker klinik pakar ar nanti...
rase2 dapat mc tak kalau aku gi pakar..?? [huhu]

p/s :: tetap bersyukur........

10 comments:

Encik Suami said...

korek gune apa..bende tajam ker?
pakai la cotton buds. kan dah luka.

maybe betul jugak sbb tak dgr cakap suami..hahahahha.jgn marah ye...
123....larikkkkkk

jemput terjah new entry

1) (>.<) Rindu Pada Uols (>.<)

Mrs Taufik (ain) said...

huhu... macam2 akak ni. btol kot laki akak ckp, sakit tinge sbb xdgr ckp. huhu. :p

nawal addina said...

smoga cpt sembuh :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

jgn lupa makan ubat...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

cepat sembuh k! =)

fyna said...

hehe....habit korek tinge nih...
:)



jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/

iedayah said...

get well soon dear...=)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Hari tu lily pernah sakit telinga sbb semut masuk..mmg sakit sgt2.. berdesing rasa...nangis mcm budak2 dh..nasiblah x lama..

p/s : moga cepat sembuh ye..!

Nur Hawa Mohd Zin said...

banyak nye ubat....takpe makan kak ye..cepat sembuh nanti..badan nak rest la tu :)

Peri PiA said...

hehe,take care ya