Tuesday, October 09, 2012

Daiso ker Denso kedai yang besh sangat tuh...??




dah selalu pergi pon aku kompius lagi Daiso ker Denso name kedai tuh..



Daiso...yeeaarr...aku dah carik....

eeerrrr...Denso tu ape pulak....



sekarang popular ngan kedai Daiso Jepun tu...all items 5 hengget.ko tau..??

aku suker gi kedai tu....!!!!
barang2 die besh...!!!
eerrr..or mungkin sebab kan semua barang tu 5 hengget...?? tteeettt....


tapi kekadang amik barang tak perasan dah sampai 50 hengget..
tapi ok ar kan..ley dapat banyak barang dengan 50 hengget...1o barang..

dolu2 aku selalu gi jusco Bukit tinggi klang tu...dekat ngan umah family aku...
eeahh..kat The Curve pon ade kan..tak pernah pergi...walau dekat jer dngn opis lame aku dulu...
sekarang...??? lagi besh sebab kat jusco rawang yang hanye 5 minit dari umah aku ni pon adeeeeee.... yaaeyy...!!!
yang lagi besar...lagi tersusun...dan lagi banyak barang...!! [kalau nak dibandingkan ngan yang kat klang tu ar]

eerrr..maksudnyer...biler2 mase aku ngah mengemas lemari..atau peti ais..atau stor..
kalau aku perlukan ruang storage..aku ley dapatkan dalam mase tak sampai setengah jam..
dan boleh terus sambung mengemas...

yeaaahhh...aku suker beli bekas2 storage yang lebih kecik dan kemas tuk ruang storage yang lebih besar..
haa..ko macamane tu....
tu nanti2 aku cerite dalam label :: suri rumah hokeh...theeeeeeeee....








belambak barang..!! ko cakap jer ape ko carik..
aku rase Daiso ni salah satu tempat besh nak carik barang tuk meminimakanatau memperkemaskan ruang simpanan kat umah ko...


lagi satu aku suker barang kat daiso ni sebab barang nyer warna-warni...!!
eerrr..selain sebab murah....ngeeee...
tapi kan....aku perasan gak ar...ade sesetengah barang...sepatut nyer mungkin lebih murah dari 5 hengget tu..
tapi kite tertipu daya..sebab dah tengok macam murah jer kan 5 hengget tu..
sedang aku tengok barang yang sama..ade kat kedai lain..hargenyer baru 2-3 hengget...
haaaa...jadi jangan biarkan otak ko di manipulasi hokeh...
walau pon aku sendiri sering TER manipulasi jugakkkkk..!!! ciisss...

















selalunyer..kalau gi ngan laki aku nih..
aku lebih suker dok lepak kat tempat2 bekas2 peralatan umah dan dapor...
laki aku...tempat2 macam ni atau tempat kereta ar die dok membelek...
atau barang memancing..eeehhh...atau kat tempat barang opis...
susah nak cakap..sebab kiteorang suker dok pusing satu kedai ni setiap kali datang..
walaupon boleh dikatekan tetiap minggu datang sini..!!!! 
ade ajer bende yang nak dibeli...
asal kan pergi jusco mesti nak gak singgah dan hangkut beli barang walaupon satu..ngeeeee..





masuk Daiso ni sebenarnyer tak ley bawak stroller ko...
tapi sebab ni baby stroller Jusco..jadi yang ni jer boleh..
sekarang kalau gi Jusco..memang dah tak pernah nak hangkut stroller tuk Qaleef dah..
kiteroang sewa free jer stroller ni dari jusco...ringan...senang..dan masih selesa...
kalau die nak tido pon..stroller ni boleh ekjas baringkan...-tak pernah lagi ar anak aku nak tido dalam ni-







eeehhhh...aku bukan duta Daiso...
tapi aku nak share ngan ko tempat shopping beshtk ko carik barang kelengkapan dan keperluan rumah ko yang murah...-sekurang2 nyer tuk aku ar-
tapi kalau pihak Daiso nak bagi voucher 2-3 rat kat aku shopping kat sini pon...ape salah nye kaannnnnnnnnn....ngeh ngeh ngeh...




p/s :: aku suker beli sikit2 kat sini..tak perasang sangat...theeeeeeee......