Tuesday, July 30, 2013

iklan PETRONAS Raya 2013 Webfilm: Jahit




nanges lak aku tengok...
apesal emo sangat nih..
sedang bukan ade kaitan kesah ngan aku pon pasal jahit menjahit tuh...
nak kate dulu susah sangat macam tu pon....tak jugak....


tapi tengok kasih seorang ibu...
sumpah...aku rindukan arwah mak ijan...
walaupon mungkin tak sesusah mak dalam iklan tuh..
tapi tak lah kaye raya...
lelebih2 lagi dalam 7 beradik mase tu..5 orang belajar...
3 orang sambung belajar -yang memerlukan perbelanjaan yang tinggi-
dan 2 orang bersekolah...
lagi 1 orang tadika mase tu...
ayah bekerja..tapi masih perlukan pengorbanan mak...
dan kebanyakan waktu jugak lah..
arwah mak lah yang selalu lebih 'berat' akan sesuatu pasal anak2..
lelagi urusan belajar anak2...
dolu2 gaji cikgu mane ade banyak macam cikgu2 sekarang..
korek2 duit tuk tampung perbelanjaan anak2 die belajar dan terus sambung belajar...
paling sadis..aku dan abang mase tu tak dapat bantuan pinjaman...
sebab konon ayah berkemampuan sebab bergaji tinggi...
[tapi bersyukur jugak lah sebab aku tak perlu menanggung beban hutang belajar sekarang]-tapi amak ayah aku yang terpakse menanggung beban yuran untuk 5-6 orang adik beradik...oohh kesian mereka..
sedangkan masa tu tu..orang tak tau kos sara hidup yang tinggi..
dengan adik beradik yang ramai..dan semua sedang belajar...!!

tu pasal biler aku dah senang sikit lepas belajar tu..dah kerje..
aku berjanji akan cube tunaikan segala keinginan dia macamane die sentiasa berusaha tunaikan permintaan aku dan adik beradik lain waktu susah dulu...


nanges....

rindu sangat nih...


baru 2 bulan dia pergi..
tapi dah terase lame sangat die tinggal kan aku...
kalau dulu...seminggu tak borak atau tak jumpe pon dah rase lama..
inikan pulak 2 bulan....
perasaan rindu tu bukan makin hilang atau berkurang..
tapi hakikatnya...tak pernah hilang sedetik pon ingatan dan kerinduan aku pada arwah mak ijan..
dan setiap saat...detik itu..kerinduan makin bertambah hebat.....!!

oohh..masih tak kental jiwa rage nak lalui semua ni..
dan nak bercerite kerinduan aku saat ni pada mak...

berat kat hati..sebak kat dada...






:: jangan tengok lagi...kang nanges tak henti2 lagi....







3 comments:

Diana said...

Saya pun rindu arwah emak saya ati... Syawal ini genap 1 tahun pemergiannya..

macam mana la nak melalui Syawal ini tanpa emak kan..?

Al-fatihah untuk mereka yang telah pergi..

eima said...

ok ok dah2 ... cool dear .. sabo ye..aku paham perasaan ko tambah2 dah dkt nk raya ni ... dulu pun aku gitu ..inshaa Allah rindu tu akan makin hebat tp hati dan perasaan akan lebih kuat dan tabah bila dah lama sikit nanti ye ...

MimahAjil said...

doakan untuk arwah ye Aty..Al-Fatihah...