Thursday, August 29, 2013

dah habes jalan raya...??




tak de makne nyeeeeeeerrrr...!!!
pening haku pikir..nak pergi mane satu..
kawan au merate weeyyhh...
banyak lagi tempat..umah tak sampai...
macam gigih jer bunyik....uhuhukkss..

kate raye kaaaannn....
nikmati lah raye tuh....
setahun sekali jer.....
hargai lah...eceeeaahh.....

siyes nih...kalau tak raye tu..susah sikit kan nak gi umah orang tetibe..
bukan tak boleh...tapi selalu tengok keadaan...
jadi..time2 raye ni ar kite nak jumpe2 kawan lama..
ziarah menziarahi....rapatkan silatul rahim kate ko kaaann....

minggu depan ni..hujung minggu last...
masih pack..!! pheeww.... rase macam nak ke Klang...
beraye ngan kawan kat area sana...
tapi ade jemputan kat kepong....
terpikir nak beraya ngan jiran2 lama umah kat shah alam tuh..
dulu2 selalu tunggu mak..jalan sama2...
tapi biler mak dah tak ade..
rase macam tak patut pulak aku pon tak gi ziarah derang semua...
kenal lama tuh berbelas tahun duduk situ..
susah2 kekadang..derang jugak aku gi carik..
jadi.kene masuk dalam schedule.. ko tengok..schedule konon..cisss...hahaha

eeaarr..ritu sabtu baru ni...
kiteorang dah missed satu hari raya...
tak beraya...duduk umah jer....
sebab..laki aku kate die penat sangat...
aku dapat rase...sebab dari hujung minggu bulan pose lagi..
kiteorang tak duduk umah...
ade jer bende nak di buat..
cari barang itu ini...
pastu raye pulak...
balik kampung...berhalan tak hengat..
biler balik sini...baraan pulak ngan geng gojes...
kesian kat laki sendiri..
jadi..biler fared kate tak nak kuar mane2...
aku okey jer....kat umah pon banyak aktiviti nak dibuat..
lagi2 pulak esok nyer tuh..umah aku jadi tuan tanah tuk jamuan raya geng gojes...phheeewww..!!
nebes ooii mase tu...
sekarang dah tak dah...seronot pulak....ngeh ngeh ngeh....
jadi sebelum tu..mengerjakan umah jer ar...

malam tu baru ar laki aku ngajak beraya kat luar...
tu pon sebab aku malas masak....muwahahaha...
ade 2-3 jemputan open house...
tak dapat nak penuhi undangan...
malam tu cume pergi satu umah kat shah alam puncak alam..
Umah blogger kak Jaja...
tahun lepas aku pergi jugak...
awal2 masuk list dah tu...umah kak jaja mesti nak pergi....
tah kenape lah pulak aku ni...
haaaa..tu saje lah tu nak buat tradisi konon nyer...ngeeeee.....





kak Jaja - aku - Didi



kat umah kak Jaja...aku dapat makan laksa...
teringin giler mase tu nak makan laksa....
siap cakap kat fared mase on the way tu -harap2 ada laksa
hahaha...boleh mengahrap gi umah orang nak makan mcam2....kahkahkah..
tapi dah memang rezki aku malam tu...
betul ade laksa penang..!!! alhamdulillah...

kat umah kak jaja...ade blogger Didi sekali.. 
so makin panjang lah borak2 kami...
tuh..nak jugak amik gambar kaaaann...
haruuussss laaaaa...kate blogger....ngeeeee....


okeh...next......

lenjan raye sampai lebam......