Tuesday, July 08, 2014

Shoping raya - mencari baju raya di karnival teratak glam shah alam



kemahen lagi ko aty..
awal beli baju raya....!!

laki awal2 dah bagi duit belanja shoping raya..weeee.....
tu yang tak sabar2 tu..
minggu pertama pose aku dah nak setel semua shoping kekdah nya....

abang aku cakap :: ko ni...shooooooppppiinggggg jer kepala otak ko tu pikir..

krik krik krik...

mana ada...
banyak lagi bende aku pikir tau..
orang jer tak tau..
shoping ni sebagai terapi konon nya...kahkahkah..

alasan sangat ko aty oooii...

kali ni... nak fokus pada persiapan diri...

aku kene beli awal..
sebab..lepas jumpe baju aku pekenan..
baru laki ngan anak aku boleh beli...
selalu kalau ikut laki aku sebelum2 ni..
die beli dulu..
lepas tu biler mencarik baju aku sedondon bondon..
nan hado..
biasaaaaaa....
time di carik jam2 tu jugak lah takde kan...
nyampah tau..

jadi..laki aku dah cakap..
soh binik carik dulu baju..
TAPI.. maih fared jugak yang decide kaler...
kalau tak jumpa kaler die nak tu..
baru ar ikut kaler pilihan kedua..aku yang akan pilih mengikut warna baju yang aku akan pekenan dan beli nanti..
haaa..giteewww...
sebab.. baju melayu ni senang nak dapat..
warna belambak...
ghopernya pon itu jer lah pon...
tak macam baju pompuan..
kalau ada kaler sama pon.. corak pulak tak pekenan..
design tak sesuai...

macam tahun ni.. aku decide tak nak pakai baju kurung..
membazir beli sebab pakai sekali jer..
so.. raya tahun ni nak melaram ngan jubah atau dress...

memula nak gi carik kat butik modvier bangsar tu..
banyak baju aku tengok kat insta aku pekenan..
tapi tetibe.. ada pulak jualan raya karnival teratak glam yang di organised oleh hanis Zalikha...
kat stadium malawati shah alam tu..
eerr.. aku bukan pergi nak jumper retis..
tapi aku nak carik baju raya aku...
karnival ni sabtu ahad baru lepas ni...dua hari jer....
kol 10 pagi sampai 10 malam..
aku pergi awal2 sabtu pagi....ngeee..semangat kate ko kan...
shoping ooii.. aku sukaaaaa.....



gigih lah aku pergi pagi2 sebab nak parking dekat..
aku pergi sorang jer...sendiri bawak kereta..
laki aku jaga anak kat umah..hahaha...bini suka...
laju lah sikit jalan nya tu kan...
lagipon..risau ramai orang...berhimpit2 bersesak2..
masa aku sampai tu baru kol 10.. baru bukak..
so memang tak berapa ramai orang..
laju2 aku dapat rembat sehelai baju ngan tudung...
lepas tu.. baru aku gigih carik baju mengikut tema kaler laki aku katernya...
kan betul aku cakap..
time di carik memang susah nak jumpa yang pekenan...

masuk kol 11 pagi.. dah penuh dalam tu..
siyes ramai giler umat..
pon jammed jugak..
lorong kecik..
biler orang depan berhenti... kat belakang pon stuck..
kalau kereta tu.. aku rasa dah main hon2 dah tu...
lorong nya banyak..
barang kain baju pon sangat lah banyak
memang banyak sangat baju cantik2 aku pekenan..
nak nanges tengok sebab tak dapat beli...
takde warna yang laki aku nak...ggrrr..
kalau ada...takde saiz pulak...sobsob.....
tudung shawl bagai ko jangan cerite lah..
memang harge mark down..
tu butik2 popular kat kat IG tu banyak ada kat karnival ni...

retis pon ada..
ramai gak aku jumpa..
amik gambar..?? eerr... tak kose lah ohooii....
kalau tak ramai orang lagi kan tak kose..
ini kan pulak penuh sesak2 orang keennn...
tapi macam  besh lah pulak tengok retis cantik2 depan mata..
macam elfira loy.. comel jer..pendek dari aku...hahaha...
Liyana jasmey.. keknis.. blogger2 yang bukak butik pon ada gak aku perasan..
sapa lagi heh.. tak ingat pulak..ramai aku jumpa...

ngam2 aku dua jam dalam tu..
setel baju tudung semua..
tiga helai/pasang baju dan tudung matching2 giteeww..
dress 2 helai.. dan selai blouse pakai ngan suar boleh kain pon cun..
boleh pakai raya kedua...hikhik...ngada ko aty..

harga okey lah dalam tu..
lebih murah dari jangkaan..dan dari harga butik...
boleh tawar menawar gak...
sukaaaa....
kebanyakan peniaga dalam tu dari on9 butik..
so.. aku tau gak lah rega2 asal baju tu kan...




gambar rawak pakai henpon yang tak seberapa..
tu jer aku dapat snap buat kenangan konon nya... agaga...
nampak macam tak ramai jer kan..
tipu sebenarnya..
ni masa aku nak balik dah.. umat dalam tu penuh stadium hokeh...


so.. consider aku punyer hal setel ar..
malas nak pikir dah...
laki tanya.. kasut raya tak beli ker...??

eerrr....


krik krik krik...



perlu ker kasut raya dah kertu ni ohooii..
lain lah kalau ko jenis beli kasut handbag setahun sekali..
ni beli sebulan paling kurang sepasang..
tak yah ko nak meroyan sangat nak semua nya baru..
pakai jer lah apa yang ada..
kasut sedia ada pon tak terpakai2..
tak yah membazir sangat lah nak berkasut raya bagai..
kalau nak beli pon... aku nak beli kasut boot...hahahaha..
nak jugaaaaakkk...
alaaa.. kasut macam tu boleh pakai basahan kan..

haaiihh..macam budak2 pulak semua nak baru..
ngada2 sangat..puufttt....


so lepas ni nak setel baju melayu laki ngan anak pulak..
songkok qaleef pakai tahun lepas punya..muat lagi..
tahun lepas longgar..tahun ni ngam2..
tahun dpan kompem kene beli baru...
sampin..
baju raya jalan qaleef semua dah setel siap2...
sebenarnya bukan beli tuk raya pon..
tapi banyak lagi baju die tak pakai2..
jadi terus simpan n consider baju raya...
makpak ko asyik membeli baju ko jer kan..pheewww...


selebih nya...
takde apa dah...
kuih2 raya bagai..
aku tak sediakan bajet...
sebab tahun ni tak rasa nak beli kuih raya..
orang datang bukan makan pon..
nanti aku cerite2 kendian..


apa cerite baju raya korang..dah shoping..??








IKLAN







harga utk 1paket 500g rm15
(exclude postage)

untuk tempahan boleh hubungi 0139357137 miza 
email viceroy_gurlz@yahoo.com
area kuantan boleh COD

baca review di SINI














9 comments:

nor nazliana said...

puas hati jln sowang nnt up pic nk tgk..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Akak dah habis shoping baju raya akak dengan anak perempuan.. en suami dan anak lelaki baru nak cari.. bak kata aty baju lelaki warna berlambakkan.. :)

JaJa_NoRLiza said...

eh..x jumpa lak kita kann...akak gi window2 jer...tak tau saiz badan sendiri..perut ni dah mcm ke depan jer...muahahahaa

MizzTina said...

sy mmpu pergi karnival ni kt Ig je.. hahahaha.. selai pun xbeli lg..

mama amir said...

Alhamdulillah...baju raya dah hampir lengkap...tinggal baju t-shirt & seluar suami & anak je belum lagi...planning weekend ni kot jelajah mencari...
rambang mata ye kat stadium tu...macam-macam baju ada ek...^_^

fazianbatrisyia said...

lom settle lg masalah baju raya. tiap2 thn nak awal, tp tak awal jugak.

Suffiah zee said...

buh laa pic baju raya awk yg telah dirembattt tu...kui3

Fifi Nadhrah said...

fifi settle dah semue kecuali baju melayu suami.. siap seminggu sebelum raye.. lege..

Masya said...

baju tak beli lg huhuhu.. ikut tema baju suami yg dah sedia ada jer.. ade xde nak belikan baju utk ank.