Friday, September 05, 2014

bile di berikan kesakitan....






update live dari sime Darby Healthcare [sjmc]

bukan aku sakit..
bukan qaleef..

bukan laki aku..

minggu ni mmang aku berulang ke sini..

meneman sesorang yang rapat ngan aku...
melalui pembedahan kecil..
alhamdulillah..selamat semua nya..
moga sembuh cepat..aminn...

semalam dari tengahari ke malam...
hari ni dari pagi.. mungkin sampai ke petang jer kot...

bergilir2...

takde yang series pon..
cuma temankan...tolong mana yang mampu..
lepas operation kan..
tau lah macamane keadaan nya kan..
semalam lepas operation.. nak solat kene di angkatkan wudu' dan solat atas katil..[boleh duduk]
hari ni lebih baik..dah boleh bangun sendiri amik wuduk..
cuma solat duduk..
alhamdulillah..

sakit adalah saat paling dekat dengan kematian..
jadi...waktu ni bukan alasan tuk tinggalkan solat..
solat lah..walaupon dalam keadaan baring...
solat selagi bernyawa....
sebab...takut tak mampu atau tak sempat mengganti solat jika di tinggalkan..
iyeerrr..sakit pon tak boleh tinggal solat tau...
hanya satu alasan untuk perempuan meninggalkan solat iaitu haid dan nipas..
selebih nya...takde...
giteeewwww ko ostajah hari ni...ngeee...

teringat adik aku cakap..

sakit ni sebagai 'hadiah' dari Allah..
amik lah dari sudut mana pon..
asalkan redho.. insyaa Allah ianya sesuatu yang lebih manis..

sakit boleh di anggap kifarah...
kifarah..maknenya..Allah akan ampunkan dosa2 kite...insyaa Allah..
walaupon kifarah... tapi akhirnya tetap manis..
sebab di hapuskan dosa2 kalau kite redha ngan ujian nya..

sakit jugak boleh di anggap ujian...
Allah menguji hati..iman dan kesabaran kita..
kite serahkan hati kita bulat2 pada Nya..
insyaa Allah.. Allah akan berikan ganjaran atas semua dugaan dan ujian yang di terima atas kesabaran kita..
dan sama jugak..
andai hati kite redha....hanya pada Allah kite berserah..
dan akhirnya...tetap manis jugak kan..

Allah sayang kan kite yang di uji...
sebab Allah bagi perhatian pada kita waktu tu..
Allah nak menyedarkan kita...
dan melihat penerimaan kita..

jangan lupa Allah pada setiap masa setiap saat..setiap apa yang berlaku...
semua adalah atas urusan Allah...


semoga di beri kesembuhan..
semoga kuat..
dan semoga tabah..

aku akan sentiasa menyokong setiap detik dan saat..


insyaa Allah..


Amin....


notatanganAty :: maaf pada semua yang wassap atas urusan pembelian.. kalau aku lambat relpy... atau pon terlupa... maaf sangat...2-3 hari ni aku tak fokus dan agak sibuk ngan urusan peribadi.. 







13 comments:

Ayu Zan said...

Ya. Sakit tu kaffarah dosa.

Chekgu Azrine said...

Semoga sahabat atau sedara aty cepat smbuh ye

Lynda Che Lah said...

semoga seseorg itu kembali sembuh..
sakit byk mengingatkan kita kan Aty..
Ingat segala yang ada..segala yang bakal jua tiada..

Yana Ujang said...

get well soon utk org yg sakit... :)

Diana Rashid said...

semoga kawan tu cepat sembuh..mujur dia ada kawan yang sudi membantu..

CikNaa said...

sobss.. tQ entry ni aty..

Mila Hilas said...

btl lah ape yg sis kata tu...semoga org tu cepat sembuh :_D

lieyalatif said...

betul tu aty...tgk org sakit, jaga org sakit sedikit sebanyak menginsafkan kite...

ape2 pun aty jaga diri jugak...

eamy milea said...

semoga cepat sembuh..

Wawa Yusoff said...

salam kak aty, Tina ke yg sakit?? apepun.. moga kuat mengahdapi ujian.. Ade hikmahnye..

Wa kalau sakit2 selalu cakap kat diri sendiri.. ade rezeki besar nak dapat kot.. hehe. take care!

LYAfrina said...

amin...
moga sekarang dh beransur sembuh..

rini.borhan said...

susah nak cari kawan susah senang kan..sedangkan adik beradik pun kekadang berkira.

happywaytales.blogspot.com

Fiza Rahman said...

Semoga beliau cepat sembuh.