Wednesday, September 10, 2014

cerita bekas biskut



ko aty..
bekas biskut pon nak cerite...

agagagaga...

biau lah...

aku suka nak cerite..




masa amik gambar ni.. biskut memang tinggal banyak tu..
memang susah nak penuh..
semalam beli isi penuh2..
harini amik gambo dah tinggal sekerat...

laki aku suka layan makan bende2 ni masa tengok tivi malam2..
tu pasal ngikut kat anak aku tu..
memang biskut2 jadi makanan kudap2 die lapang2...hurrrmm..
jadi memang kene sediakan..

bertukar2 lah biskut...habes yang ni lain kali beli tukar pulak yang jenis wafel..
beli timbang2 kat kedai runcit tu..




sebab aku nak tunjuk bekas jer..tu aku tak kisah nak kasi penuh2 biskut...ngeeee..
tak kose pulak aku....

bekas ni beli kat IKEA.. 8 hengget lebih sebalang..ada banyak saiz..aku amik yang besar..
sebelum ni.. beli biskut letak dalam tin biskut jer..
tak pon..aku ikat2 pakai gtah dalam plastik..
tak besh tak besh...
tu aku gi beli bekas ni gak..cantik sikit keeenn...
senang nak simpan makan...
yang penting kedap udara..

tu tutup tu.. nak mammps ketat nya...
masa2 mula tu asyik kene birat2 tapak tangan aku setiap kali bukak..
dah tu..bukak pon setakat sekali shari...
bukak tutup mau nak 10-20 kali sehari..
sakit hati aku taaaww...

tapi lama2 dah tak tau teknik...tak ar aku rasa macam kene kepit perangkap tikus tu...


biskut kesukaan aku..!!
ni kalau qaleef makan..die makan biskut nya jer..
gula nya die tibai.. biskut nya mak nya habes kan..puufftt...
tapi aku rasa..ising nya sekarang..dah tak sama mcam dulu..
dah tak berapa sedap lemak..
rasa manis lebih... aku dah tak suka dah...

ni kalau nak penuh2 satu balang ni..
kene beli rm 8 hengget lebih kurang...baru penuh balang ni..
mahal biskut timbang sekarang ngek..




haaa..kan aku cakap..
balang biskut jer aku nak cerite..
cerite sekali pasal biskut timbang..

nanti balik johor aku nak beli banyak2 biskut timbang ni..kat simpang..
murah sikit...
tak pon aku beli jer satu tin tewus...agagaga...





15 comments:

Nurzakiah Hanum said...

cantiknya tapi kalau rumah anum memnag x habis2 biskut tue

Mila Hilas said...

memang mhl pon biskut timbang skrg...100g rm2..cenonet je.sy pn suke biskut taik ayam tu..ahahaha.. taik ayam terus

LYAfrina said...

cantik & kemas'
biskut aiskrim..sedapnya..lama x mkn

Liyana said...

x perasan pulak bekas ni kat ikea hari tuh.. huwaaa tah bila nak jejak ikea lg haha

mamaairis said...

ATY...SAYA PON NAK BELI NANTI..MCM TERUJA PLAK TENGOK BISKOT TUH...HIHIHI..
aty simpang tu kat mana simpang renggam ke?? saya orang benut...hihihih

ettyzukhair said...

biskut fav mase kecik..skg ade ank kecik i forbid dlm umh..tah nape mcm kilang gula tumpah ke ape.. manis leting..so no more biskut toet ni dh..

Fahreen Fredo said...

Beskot aiskrim kite panggil. Legend. Tp skang tak suke sangat dah. Pasal manis kan? Ilang dah lemak dia

Azanna Radzuan said...

aha aty beli je satu tin tu terus..kalau kat area umah sy satu tin RM30 tp nnt pulangkan blk tin kosong tu dia refund RM10..

cantik bekas2 biskut tu kan... tapi yg letihnye letak dlm bekas clear cmni anak asyik dok nampak je mintak nak2 lagi..padahal dah mkn byk da..haha

so sy simpan dlm tin biskut yg biasa tu je..

fazianbatrisyia said...

iye...mana ada murah skrg...semua naik harga...

eamy milea said...

sedap biskut tu..aah betul rasa biskut tu sekarang dah macam dulu dah kan

Miss N said...

Hihi..bekas ni mmg awal2 dia mkn tuan.
Sy dulu pon awal2, asyik lebam je tapak tangan, kena bidas ngn cangkuk dia tu. Adoii la. Now ni nk buka mmg penuh hati2, siap cover ngn kain lg before buka cangkuk tu.

FARAH deeb said...

Perangkap tikus yang tak tahan tu kahkah.. Kat ikea mmg mahei sket (ke banyak?) Pernah gak survey kat Nilai balang camni baru dua, tiga hengget hajer. Tapi mase tu bajet ngam2 jadi cume mampu bagi jelingan menggoda ajew kepada mereka hehe.. JEMPUT SINGGAH: JJCM Restoran Malaya

O'gosh Iskandar said...

kihkih..esok nak citer pasal balang jugak la

MamaDaniel said...

Bagus lah bekas ketat2 gini.. tapi bab nak susah bukak tu payah juga utk anak2.. buat bekas tepung gula bagus gak ni... hmmmm.. jauhnya la hai ko ikea... hehehehhe

Masya said...

Hihihihi... Kudap2 terbaikkkk utk tgk tv, x pyh nak buat kudap2 lain.