Wednesday, September 24, 2014

SABAR



Dulu..
masa aku awal2 remaja nak ke dewasa.. 
awal 20-an konon nya...
masa zaman jiwa masih bergelora..[eceeeaahhh]
baru dapat lesen dan ade kereta..
ada orang pernah cakap kat aku..[kot]
ker aku dengar tah dari mana...

kate nya..

kalau ko nak tengok orang tu sabar ker tak..
cer soh die bawak kereta kat melaysia ni..
kalau die boleh bawak dengan penuh hemah tak sikit pon carut atau maki pemandu lain..
[maki :: dalam bahasa kasar nya]
maksud nya.. langsung tak eik..tak oik...
pada pemandu lain..
tak potong jalan..
tak potong lain kiri..
tak pandang kereta sebelah kerek sebab cakap tipon sambil memandu..
langsung tak marah orang lalu lorong kecemasan time ko ngah dok dalam jam..
tak kisah orang masuk line depan ko tak pakai signal..
[dan berderet2 lagi kesalahan2 jalan raya yang ramai orang suka buat]
kalau lah ko boleh redho semua tu langsung sikit pon tak kisah..

ko memang betul2 penyabar orang nya..



betul lah..

memang tak di nafikan..

bawak kereta kat melaysia ni
memang memerlukan kesabaran yang sangat tinggi
dari segi akhlak dan jati diri..

masih relevan di pakai sekarang...

tapi ni.. biler dah dah kawen..dah ada anak...

aku rasa bukan setakat tu jer nak uji tahapp kesabaran ko kot..

kalau ko nak tengok ko tu sabar ker tak..
cuba ko duduk sorang2 ngan budak umur 2 tahun keatas yang super aktif...
ngan buat macam2 perangai...
aku nak tengok ko boleh sabar ke tak..

sekurang2 nya sehari2...

kalau ko boleh..

ko memang jauh lagi hebat.....




notatanganAty :: sabau jer lah....