Monday, December 22, 2014

#DEKORASI :: Ruang kerja [SOHO] di sudut bilik tidur utama






ramai tanya aku..
aku nye Work Station [SOHO] aku letak kat mana..??

serious ko tak tau..??

aku macam pelik jer.. haha

sebab nya.. rasa boleh agak kot...
walaupon tak pernah bercerite secara terus kat mana aku letak ruang kerje aku..
tapi rasa aku pernah cakap
yang ruang kerje aku terletak kat dalam bilik tidur aku jugak....
dan ada banyak gak gambar sipi yang boleh nampak ruang kerje aku ni..
ko tak perasan kot....

ada yang cakap.. bilik ke-3 tingkat atas tu ruang kerje aku..
salah tu...
bilik ke tiga tu dah tak ruper bilik dah.. agagaga..
tunggu gigih nak buat makeover nanti...insyaa Allah..


so bercerite pasal Work Station aku...
ritu masa share pasal dekorasi bilik..
aku dah janji nak share keseluruhan ruang dalam bilik tu..
haaa.. ni nak tunjuk sekali Work Station aku tu...

ada gak lah orang tanya.. mana lemari baju aku...huuuuuuuuu.....







haaaa... nampak dah...
ruang kecik jer sebenarnya..
memang ngam2 fixed kat dinding tu..
sebelum beli perabot..aku ukur kasi muat kat situ.. 
ada aku cerita lama dah dulu..
memula nak tmpah pasang siap..
tapi biler aku beli kat IKEA satu persatu macam ni 
lagi jimat duit.. 
cume kene ukur betul2 lah supaya cantik terletak..

sebelum ni ruang tu.. aku letak almari laci.. dan dekorasi ringkas..
tapi nak kan sesuatu yang lebih praktikal
supaya ruang lebih bermanfaat.. 
aku ubah jadi SOHO



takde apa yang berubah pon..
dari aku pasang dan cerite kat ko setahun lebih lepas..
macam tu jer lah sampai sekarang..

bagi aku.. Work Station aku ni sangat2 maksima penggunaan nya..
bukan sekadar hiasan... tapi memang fully utilize
nampak lapang jer kan meja tu..haaaa..sebab skrang aku share ngan fared sekali..
nanti nak beli lagi satu kerusi..
sebab.. kekadang 2-2 orang sekali buat kerje atas tu...



dari pintu masuk bilik sebenarnya dah direct nampak dah Work Station aku ni..
tu kene pastikan selalu kemas bersih..
lagi pulak letak nya dalam bilik tidur kan...
kekadang.. memang penuh fail2 bil2 atas tu tak sempat filling..

malam2 kalau buat kerje kat situ.. aku ker.. fared ker..
bukak lampu kerje tu jer...
so tak menganggu lah orang nak tidur...



yang ni pulak pintu bilik air
pintu ni memang sentiasa tertutup setiap kali pon..
terpikir nak letak tirai atau langsir..
tapi macam rimas lak...haha..
nampak lebih simple macam tu.. so aku biar kan..
tengok lain kali macamana pulak..


dan kat sini lah kedudukan almari baju..
memang ada ruang khas tuk letak almari..
kalau ikutkan.. buat almari pasang siang lebih praktikal..
tapi memandangkan.. almari ni tak tau mana nak letak -kalau tak guna-
jadi.. pakai jer lah....
almari ni satu set ngan katil tu semua..




habes dah kot cerite bilik tidur kiteorang...haaaa...
bilik ni memang luas..seluas ruang tamu bawah tu..
aku suka bilik luas2 ni..
aku masa memula  tengok umah contoh dulu..
ter suka sebab bilik tido yang luas lah..
sebab masa tu memang nak kene hangkut perabot putih kawen yang aku pakai sekarang ni..
kat umah sewa aku dulu tak muat nak masuk set ni..
tu biler bilik luas.. terus hangkut set kawen aku ni pindah sekali..
dah biasa luas2..bilik tido aku kat umah family luas.. huhu...

luas2 senang nak susun atur..
senang nak alih2..nak dekorasi lebih sikit kan...

tapi luas sangat...pernah gak lah pikir.. 
napa lah luas sangat sampai amik ruang family kat tengah tu..
hahahaha...
ruang family jadi keciiiiikkk la sangat..
tapi takper...
kalau ada rezki renovation nanti2 -tak tau tah bile-
kot boleh nak anjak bilik ni kedepan sikit..
memang aku nak pecahkan dinding bilik dan besarkan ruang tengah..
walaupon suka bilik ni besar..
tapi tak perlu lah terlampau besar kan... 
sampai amik ruang2 lain yang sepatut nya perlu lebih besar..
tapi tu sekadar perancangan jangka masa panjang..
buat masa ni.. kiteorang bersyukur jer ngan apa yang ada ni..alhamdulillah..


nanti nak cerite pasa 'telivision' dalam bilik..
sebab.. pasal hal ni.. selalu bercanggah pendapat ngan laki aku...ngeeee...









DAPATKAN PACK EPHYRA DENGAN HARGA KASIH SAYANG
dengan harga LEBIH MURAH...!!!




PREMIUM PACK
30 SACHETS [SEBULAN]
BOTOL SHAKER
BAG EPHYRA
FREE SKIN BAR EPHYRA [TAWARAN SEHINGGA 31 DEC 2014]
FREE KALENDAR 2015 [TAWARAN SEHINGGA 31 DEC 2014]
FREE POSTAGE SEMENANJUNG


TRIAL PACK
10 SACHETS
BAG EPHYRA
FREE POSTAGE SEMENANJUNG


PASTIKAN ORIGINAL !!

WHAT'S UP /SMS :: 019-2085089

nurha_abdul82@yahoo.com