Friday, December 19, 2014

Pregnancy :: belum apa2 dah kene minum air gula ??? gullppp



last week...
aku gi buat buku pink kat Klinik kesihatan [KK] Rawang..
tu pon ada orang dok 'sergah' aku dah nak masuk 4 bulan tapi tak check-up lagi...huuuu..
aku gi jer klinik biasa tu..
tapi since ko tau lah kan..
kene jugak buat kat KK ni...
sebab klinik aku pergi tu..
walaupon klinik orang beranak..
tapi tak de lah nak cek macam kat KK tu..
tu aku suka cek kat KK tu.. lagi details..
jam2 tu ko boleh tau Hb ko berapa..kencing ko cemana bagai kan..
tapi.. tu lah... nyampah nya sebab nak menunggu tu...puuuffttttt................

aku nyer cerite lagi dasat..
sebab kan tehegeh2 pukul 10 lebih baru nak datang..
pulak tu baru nak bukak buku kan...
banyak lah hal nya...
last2 jer dapat nya..
ko bayang kan... aku menunggu sekali sampai pukul 12 lebih tu..
ngam2 last nombor aku..
nurse soh datang pukul 2..lepas rehat..
geram giler hokeh..!!

tapi aku sabau kan jer lah..
bising gak lah mulut aku..sebab nunggu lama..gggrrr...

terus ngajak laki aku gi makan dulu..
giler ko aku tak sarapan pagi tu..
makan roti..kacang2 ngan air milo jer sekotak..lapau hokeh..
fared nak ngikut sekali.. hangkut lah dak qaleef tu..
kalau ikutkan..
aku nak gi sorang jer..biar abah sado jaga anak kat umah..
tapi laki aku tu..memang cegituuuuuu.....
tu yang lambat jadi nya tu...
nunggu derang........
ngan anak tak bangun tido lagi masa tu........


lunch makan ngan sangat banyak..
haaa..selera makan aku bertambah2 lepas habes mabuk ritu tu..
sama macam masa ngandung kan qaleef dulu..
ko tak yah cakap awal2 ni aku ringan bagai..
ko tengok hujung2 nanti acaner..hahahaha...
ko tengok lah pulak anak aku tu dulu beranak beratnya berapa kaaaannnn....

pukul 2 terus masuk bilik nurse..
sebab kan tak interview lagi..
kemahen lama dalam tu...
aku pulak potpet2 kemahen ramah.. hahahaha....

fes cek ni..siap cek breast.. ajar tuk kenalpasti kalau ada ketulan..
dapat lah aku tengok baby biler dokter scan..
walaupon aku tak nampak hape sangat pon..mihmihmih..
berat baby ok.. sama ngan tempoh edd sepatut nya.. beza sehari jer..




so far..semua nya tak ok...agagagaga...
Hb sangat low..
kencing kotor..
berat kurang...
lagi apa....
haaa..aku kene cek darah thalesmia..
appoinment bulan lagi satu..
sebab aku yang request..
dan lagi.. di sebab kan masa beranak kan qaleef dulu aku ni di diagnose kat CPD..
[pasal ni nanti aku cerite apa ke bende alah nya CPD tu]
jadi.. awal2 dokter dah kate kat aku..
masuk 32 minggu aku akan di refer pada spital tuk buat lagi sekali..
tuk pastikan aku boleh beranak normal atau masih lagi c-zer..
fuuuhh.. nebes... walaupon lama jer lagi kan.. heheh...
kire tuk 2nd pregnancy ni..
banyak gak lah perkare2 baru yang aku tau..

satu yang heran nya..
belum apa2.. baru 15 minggu [masa check tu] 
nurse n dokter dah soh aku minum air gula ko...
seriously doc..???!!!!!
baru 15 minggu kot...
berat aku masa tu 40 jer..naik pon idak....
fes check-up pulak tu kan... bleerrggghh...

rupanya.. sekarang ni..
mengandung umur lebih 30 tahun jer..[kot rasanya]
memang otomatik kene minum air gula dari fes check-up tu...
wahahaha..tak tau nak gelak ke nak nanges..
aku ada pengalaman minum air gulu duluuuuu..
tapi masa tu masa pregnan lebih 30 minggu..dan berat badan aku naik mendadak..
tapi ni awal2 dah kene minum ko..apeeehhheeeelll.....adeeyyyhhhhh...
nanti kang.. kalau berat naik lagi secare mendadak...tak ikut graf..
kene minum lagi... nanges aku.....huwaaaaaaaaaaaaaaa...!!!!

aku datang tu hari rabu..
appoinment hari jumaat minggu yang sama..
tapi sungguh aku lupa...!!!
dah tengahri tu baru aku teringat bagitau fared ko.. hahaha..
so biau kan jer lah..
tunggu bulan depan jer lah aku minum....ngeeeeee....

nyampah tau... nak kene minum air gula..
siap tanya dokter.. "saya bawak ribena sikit boleh tak campur dalam air gula tu..??"
aku tanya series tau.. 

tapi dokter ada cadangkan aku beli satu kebende perisa ni kat pharmacy 
khusus tuk campur dalam air gula tu nanti..hahahaha...
so tak de lah mual sangat nak minum tu kan...
baik pulak dokter tu,,,,


so far.. tu jer update check-up aku ritu..
fes check-up
minggu ker 15++ 


next appoinment aku amik pagi2 gajah kol 7.30 kene daftar dah..hahaha..
tu kalau lambat gak habes tu..tak tau lah aku....


bertabah jer lah...












CLEARANCE STOCK


BLOUSE [BF FRIENDLY]

COLOR :: GREEN
SAIZ :: L SAHAJA

MATERIAL :: POLYESTER COTTON
TIDAK JARANG dan kain selesa


HARGA :: RM 29
POSTAGE RM 6 SM

WHATS UP/SMS :: 019-2085089