Tuesday, December 23, 2014

WilayahQaleefEeman :: MISI mencari - membeli RAK BUKU anak





buku2 qaleef tak lah banyak mana..
tapi.. rak buku yang sebelum ni dah tak muat nak letak..
ruang rak tu pon kecik..
dan..memburuk kan keadaan..
qaleef ni suka nau memunggah buku die...ggrrrrr...
sebenar-benarnya.. qaleef ni suka membaca..suka membelek buku..
setiap kali pon.. ada jer buku yang die tarik bawak kuar..
baca sorang.. pastu sepah kan....
haaa tu yang geram tu..
dah berapa aku cakap dah..lepas baca.. nak amik buku lain.. buku yang sebelum tu simpan balik
nan hado lah die nak ngikut kan...
mana senang mata die tengok bende bersusun ni kan...puufftttt...



ni rak sebelum
tapi rak ni dah penuh bekas biru isi menan qaleef jer sekarang
tu yang dah tak de tempat nak simpan buku2 die pulak



aku tak suka nak simpan2 buku tempat tinggi2 tak ley budak tu nak capai..
dah kalau tinggi2..
acaner nak di manfaat kan buku tu yer dak..
walaupon aku tak suka sepah2..
tapi aku tak suka lah jugak kalau semata buat hiasan..
aku suka anak aku tu suka membaca..
jadi.. bagi jer lah apa die suka tu.. lagi2 bende yang baik..

tapi biler dah macam ni..
haru gak mate aku nengok nya..
runsing aku setiap kali masuk bilik qaleef tu ha...
laju2 ajak fared gi carik rak buku praktikal sikit..

maksud praktikal tuk aku
yang lebih luas..
yang nipis - tak makan ruang-
yang tahan lasak -sebab buku kan berat-
yang tinggi...
yang memang khusus tuk buku2 sahaja..





sumber ::  IKEA


survey dulu melalui on line.. senang ada ukuran sesiap
aku dah pikir antara 2 atas ni..
bentuk sama jer kan..
cume sebab perbezaan harga.. jadi nak kene gi tengok saiz dan material nya macamane dulu..
tak tengok sendiri tak puas hati.. heheh..


tengok yang ni muraaaaaaaahhhh..
tunjuk kat fared..
die tak kenan pulak.. dah kenapa...jimat lah kalau beli ni.. hahahaha...




jadi terus target gi IKEA jer lah kan..
sebab tau.. memang selambak rak buku kat situ..
tapi sebelum ker IKEA tu..
kiteorang ada gak singgah kedai perabot biasa lain..
banyak gak..tapi takde yang aku pekenan -lebih pada saiz-
kalau ada terlampau mahal pulak..

tu tunggu laki aku balik out station..
laju2 gi IKEA...










sekali sampai IKEA rambang mata..
memang belambak..!!!
yang tinggi..yang rendah..yang kurus...semua ada...
kiteorang mencarik rak yang ngam2 boleh letak kat satu ruang terhad dalam playrooms qaleef ni..
tak boleh terlalu lebar..
atau 'tebal' gemuk..nanti menghalang traffic...
mengukur bagai...nak sejam kat ruang ni jer...






dan berkesudahan dengan segala macam benda...
ini biasa..biasaaaaaaa... hahaha...



update rak buku qaleef nanti lain entry hokeh...weeeeeaaaa...
haaaa..lain aku target nak beli..lain yang dibelinya..
tapi tak per lah.. puas hati jer..
asalkan misi tercapai..tuk carik - beli rak buku qaleef..







DAPATKAN PACK EPHYRA DENGAN HARGA KASIH SAYANG
dengan harga LEBIH MURAH...!!!

JOINT PENGHANTARAN PADA HARI INI -PEMBAYARAN SEBELUM PUKUL 3 PETANG



dapat kan FREE SKIN BAR [bernilai rm 40]  dan FREE KALENDAR 2015 
dengan PEMBELIAN PACK PREMIUM [30 SACHETS]
[tawaran tamat pada 31 december 2015]




PREMIUM PACK [30 SACHETS [SEBULAN]


 :: FREE BOTOL SHAKER
:: FREE BAG EPHYRA
:: FREE SKIN BAR EPHYRA 
[TAWARAN SEHINGGA 31 DEC 2014]
:: FREE KALENDAR 2015 
[TAWARAN SEHINGGA 31 DEC 2014]
:: FREE POSTAGE SEMENANJUNG


TRIAL PACK
10 SACHETS
BAG EPHYRA
FREE POSTAGE SEMENANJUNG


PASTIKAN ORIGINAL !!

WHAT'S UP /SMS :: 019-2085089

nurha_abdul82@yahoo.com