Thursday, January 29, 2015

penyediaan keperluan 2nd baby :: New Born Diapers @ lampin pakai buang





Assalamualaikum..


ni lagi satu perkara yang aku rasa keperluan -penting..
perlu di sediakan awal untuk baby baru lahir..
ko gi spital nak beranak nanti..
diapers ni ko kene bawak sekali..
nurse akan mintak diapers dan baju baby masa ko nak beranak..
walaupon ada orang mungkin nak pakai kan anak CLOTH DIAPERS
tapi aku rasa lah.. mesti kat spital tu.. kene bagi diapers gak kan..
nurse pon nak senang keje ooii..
jadi.. memang kene sediakan..
aku ni lagi lah memang dasar sangat..
malas aku nak ber-CD bagai tu walaupon tahu sangat lah kelebihan nya...
tapi.. memang tak cukup gigih.. huhuhu...
kesian lah anak aku tu berplastik bungkus montot....


seingat aku lah kan..
masa qaleef.. aku beli diapers jenis PUREEN ngan sangat banyak...
tapi saiz tu aku tak ingat..
rasa nya.. campur antara saiz untuk new boarn dan jugak saiz S..
masa kat warehouse pureen tu..aku beli 2-3 jenis..
masa tu memang blur lah sebenarnya nak beli macamane..
memang murah belas2 kot rasa nya pack besar tu..
tapi tu lah.. akhirnya.. tak sesuai tuk qaleef..

jadi.. 2nd baby ni.. macam biasa.. dah tau kan..
so.. tak yah lah ko nak memborong banyak2 dulu..
sebab tak tau lagi anak ko sesuai ker dok..

sebenarnya.. kite.. langsung tak boleh nak kata satu2 jenama diapers tu terbaik atau tak..
yang murah tak semesti nya tak elok..
yang mahal pon tak semesti nya elok tuk anak kite..
die ikut kesesuaian pada anak tu sendiri..
ada budak.. jenis sensitif sangat..pakai tu tak boleh pakai ni tak boleh..
kene pakai mahal2 jew macam mami poko tu..huhuhu..
tapi ada budak gak.. tak kisah mahal ker murah..
elok jer pakai tak de masalah..tu memang untung...
jimat duit...

diapers pon melambang kan 'lambang' ker..??
ahahahaha.. ada orang mungkin gak lah rasa macam tu..
aku bukan tak pernah jumper..
kemahen eksyen ko bagitau anak pakai jenama mahal..
murah2 tak main..
pendapat peribadi..
bagi aku.. lampin tu pakai buang jer pon..
nak di buang.. bukan ley pakai simpan seuimur hidup..
ada orang beli murah2 tak semesti nya tak mampu beli yang mahal..
tapi ko punyer nak eksyen lah kan.. dok gebang.. 
tak main lah jenama murah ni..uhukkss...
kemahen ko kan... hahaha..
sokati ko lah nak pakai murah ke mahal...
tak kose pulak aku nak compare2 kan..
beli mahal sebab duit terlebih bagai..ceeahh...


bagi aku.. tak de aku heran nye lah weeyyhh..
lagi jimat kalau boleh pakai yang murah2..
lagi aku suka..!! hahaha.. 

bagi aku.. ikut kesesuaian kulit anak tu..
dan... ikut gak kemampuan..
tak per.. kalau mampu beli yang lebih elok..belikan jer lah..
bukan tuk orang lain..tuk anak sendiri nak pakai..
tapi kalau sesuai yang biasa2 nyer jer pon..apesalah nya yer dok... ngeeee..
jimat duit mak ko...boleh buat beli menan kat anak tu.....
tapi kalau ada yang jenama mahal2 tapi dapat harga murah macam kat expo2 tu..
nak gak lah mak ko ni rembat kan.. sebab berbaloi..

tapi kalau isu nya.. 
ko nak cakap..-anak aku pakai elok jer..-
biler ko ngadu yang anak ko pakai jenama sekian2 tak sesuai..
memang tak boleh hokeh..
sebab kulit anak..persekitaran.. darah.. sel.. kesesuaian tu adalah berbeza
gitu ko cakap pasal sel..
tah betul tah idak.. hahaha..
tapi tu lah aku nak kaitkan..
tak boleh samakan anak orang ngan anak ko..
elok kat anak ko..tak semesti nya elok kat orang lain..
cegitu lah sebalik nya...


macam anak aku sendiri..
ada gak lah jenis2 diapers yang tak sesuai ngan die..
ada yang mudah kene rashes.. merah2 kat kelangkang bagai..
ada gak jenis popular tapi 'cutting' die tak selesa kat dak tu..
ada macam cawat nya panjang..sesuai tuk peha besar..
ada tu yang jenis mudah bocor...
haaa..macam2 lah...
tu aku cakap.. kene try dulu kat anak ko..
baru tau sesuai ker dak..

qaleef tu dulu..
ada gak lah jenama aku try..
yang murah sampai ke mahal aku pernah cube..
antaranya.. pureen tu lah.. murah giler.. tapi malangnya tak sesuai..
lepas tu.. try huggies - 2-3 jenis gak lah dari jenama huggies ni aku pernah beli
ada yang ok.. ada yang macam 'nipis' mudah bocor
lepas tu sesaje try pet pet.. lama gak pakai..
tapi perasan.. cawat nya panjang..kaki qaleef tu tak lah gebus sangat dah [ada satu masa tu]
jadi.. biler 'pupun' nye mungkin senget kat dalam tu..
biler kencing.. tekeluar.. basah tilam..
terus tukar drypers...
harga lebih kurang jer 3 ni...
so.. drypers lah paling sesuai...
kekal pakai lama...tak de masalah...
malas dah nak tukar2 sebab dah serasi kan..
tak yah lah nak cube2 yang lain pulak..
harga drypers ni antara rm 33-rm 39
kekadang.. boleh dapat rm 29.. tapi jarang2 sangat lah..
harga diapers ni ada naik turun gak..
selalu nak murah aku beli kat speed 99 jer.. rega Rm 33 tu..ok lah...
kalau die naik harga..selalu nya.. kiteorang tunggu sehari-2 lagi.. hahaha..
dasar sangat kan.. bukan kedekut.. tapi jimaaaattttt......









untuk adik baby.. aku beli jenama yang sama..DRYPERS
saiz NEW BORN
aku tak hengat sebenarnya nak kene beli berapa banyak saiz ni..
sebab aku rasa.. tak lah lama kan.. nanti nak terus tukar ker saiz S pulak kan..
jadi aku beli 2 pack-64pcs
baby ni banyak tukar pampers berbanding biler dah besar sikit..
tapi aku nak beli banyak2 terus.. tak berani pulak..
takut macam qaleef dulu.. tak sesuai pakai..
tu aku beli 2 jer dulu..
beli ni pon kebetulan masa kat baby expo kat PWTC last week..
2 bungkus ni rm 50
ok lah.. murah sikit...
kalau hagak2 tak cukup.. beli jer lah lain nanti...
belajar dari pengalaman... tak nak membazir... 
kalau sesuai.. boleh terus kan.. kalau tak.. kene lah carik jenama lain...
macam biasa lah tu kan..


korang.. cer share sikit anak korang pakai jenama apa..
kesesuai nya nya..
atau pernah tak pakai jenama lain tapi bermasalah..
nak gak tau cerite.. kot boleh try kat anak nanti kan...














PERCUMA
 EPHYRA SKIN BAR [WORTH RM 40] dan KALENDAR 2015

SAH HANYA SEHINGGA 31 JAN 2015 ni jer tau...!!!
tinggal 2 hari sahaja..cepat..!!!!

HANYA DENGAN PEMBELIAN PACK PREMIUM [30 SACHETS] EPHYRA



dapat kan DI SINI
DENGAN HARGA LEBIH MURAH DARI PASARAN ..!!!




-KELEBIHAN EPHYRA-




PREMIUM PACK [30 SACHETS [SEBULAN]

 :: FREE BOTOL SHAKER
:: FREE SKIN BAR EPHYRA [worth rm 40] 
[LIMITED TIME ONLY]
:: FREE KALENDAR 2015 
[LIMITED TIME ONLY]
:: FREE POSTAGE SEMENANJUNG


TRIAL PACK 10 SACHETS

FREE POSTAGE SEMENANJUNG


* pemberian percuma RECYCLE BAG EPHYRA dengan setiap pembelian
akan di hentikan buat sementara waktu -harap maklum



PASTIKAN ORIGINAL !!



CEPAT !!!! 2 HARI LAGI.....



WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089
[untuk urusan jual beli sahaja]
EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com