Friday, April 24, 2015

MISI 18 APRIL :: macaroon - cream puff - apam ladybugs dari SINAR SWEET BITES




masa birthday qaleef..
satu2 nya yang aku masak hanya soto sahaja.. heheh..
ada orang tanya.. semua aku buat sendiri ker..
memang aku buat sendiri..
tapi part arrange majlis jewwww..
tapi bab makan bagai aku tempah-beli..
tapi.. penat mengemas nya tu.. tetap penat giler...pheewww...
seb bek gak lah aku tak gigih nak masak semua.. 
giler kose tak sedar diri nama nya tu..
dah nak beranak.. jalan pon dah macam penguin..
nak buat lagi semua tu...?? memang tak lah jawap nya.. heheh..
masak soto tu pon.. aku tidor 2 pagi hokeh...
cukup lah tu... hahaha....

masa majlis birthday qaleef hari tu..
aku ada tempah manisan sikit..
buat tambah2 menu..
kate minum petang kan..

awal2 lagi aku memang plan nak tempah apam polkadots..
tapi.. tak tau kat mana aku nak menempah nya..
sudah nya.. aku carik kat IG jer..
cari dari hashtag #apampolkadots..
selambak keluar..
cume nak carik yang dekat2 tu jer lah payah nya..
tak nak jauh2 kang susah nak mengambik kang..

terjumpa lah IG Sinar_Sweet_Bites ni..
kat taman saujana Sungai Buloh..
aku tertarik... sebab bukan jer ada apam polkadots comel2..
tapi ada macaroon sekali ngan cream puff..
jadi boleh lah aku tempah sekali..senang..

syukur nya pulak..
Has [pembuat] boleh tolong hantar kan sekali..
nak deal pon senang.. aku suka kalau mudah jer deal ngan orang..
tak sombong tau hover sangat.. heheh...

tengahari sabtu tu.. sampai lah manisan2 yang aku order sejak sebulan lebih sebelum tu..




apam polkadots inti blueberry dalam nya..
aku tempah 50 biji




cream puff pon aku tempah 50 biji
ini paling laju..
aku letak kat meja hidang tamu..kejap jer licin nya..
siap aku simpan sikit tuk abah sado.. die suka bende2 cegini..
kalau tak simpan.. memang tak merasa lah... sedap oooii...
adik aku mengerjakan esok nya.. tinggal seketul jer tuk aku.. gggrrrr....




macaroon 50 biji jugak..
2 kaler aku order hitam merah tema kate nya...
yang ni sedap gak.. tapi aku ngandung kali ni tak suka manis..
jadi.. agak manis tuk aku lah..
anak aku sukaaaaa....





korang nak order boleh la order ngan SINAR SWEET BITES ni..
insyaa Allah puas hati.. aku rekomen sangat..
tu ada IG dan wassap number die [ HAS]