Friday, May 22, 2015

FOOD HUNTING :: Dinner treat sebelum bersalin @ VIVO Aeon



kemarin.. abah sado ngajak belanja isteri yang nak beranak ni makan kedai besh... 
memula aku ngajak abah sado gi makan burger byte zizan kat damansara tu..
saja lah aku nak jalan2 menikmati hari sebelum beranak kate ko... ngeeeee........
tapi..time2 petang.. badan dah lemau..
aku pulak yang malas nak gi.. dok dalam kereta lama2..
jadi abah sado bawak gi makan kat Aeon Rawang ni jer lah..
pon boleeeeeyyyy....
aku request nak makan kat VIVO...aku suke restaurant tu..
cozy jeeeeerr... elok lah nak ilek2.. kalau tak ramai orang ler..
kalau hujung minggu..penuh gak...

dah biasa dah makan kat situ..
rawang ni tak banyak kedai makan..
jadi.. balik2.. situ2 jer lah ko pergi..
sampai budak kedai kenal dah anak aku.. hahaha..
VIVO ni antara tempat peberet aku...
lebih pada western... cheezy.... pasta..roti...
tapi ada satu nasik kat situ aku sukaaaaaa sangat...ada cheese gak...
peberet aku ngan qaleef setiap kali ke situ..
tapi kali ni.. aku tak makan pon nasi tu..
tak selera nak makan nasik..
aku nak makan lain.. rasa yang tak pernah aku rasa lagi..






ni air abah sado...
setiap kali datang sini.. abah sado mesti order air ni tuk die dan qaleef..
peberet derang berdua lah ni.. tah apa nama tak tau... huhu




biasa nya aku pulak suka mintak juice jer..
sebab juice kat VIVO ni.. mixed juice..
macam kali ni aku amik ni.. carrot campur nenas campur lagi satu buah tah apa tak perasan..
sedap.. aku sukaaaaa...
so far.. juice2 kat sini tak pernah mengecewakan tekak aku..




besar kan gelas dia...!!!



PANINI CRISPY CHICKEN pilihan abah sado...
italian bread... besar.. fared cakap sedap.. 
tapi rasa lebih kurang subway kate nya..
aku tak pernah rasa.. dan tak rasa pon masa ni..
sebab aku punya meal sangat2 mengenyang kan sampai tak ley masuk dah burger ni..huhu..




haaaa... yang ni aku punya..CHICKEN PARMIGIANA
atas tu mozarella cheese peberet aku...
besar giler sebenarnya ni hokeh..
memang betul2 kenyang.. lagi2 cheese...



biasanya... sebelum2 ni kalau makan.. aku akan order lagi yang lain..
kek ker...atau pizza kecik..
tapi haritu.. kiteorang makan tu jer..
sebab tah napa kenyang lah sangat lepas makan tu... alhamdulillah.. 


aku suka makan kat sini.. VIVO kat Aeon rawang ni tak ramai orang..
tenang jer ngan lampu warm.. ngan music slow..
selalu pasang lagu2 omputeh lama..layan gak lah..
lagi2 dalam keadaan aku nak rilek2 konon nya waktu tu..


lepas balik dari VIVO tu.. abah sado ajak berjalan..
kate nye sebelum beranak layan kan jer...
tapi bini tak beranak2 lagi...ngeheeee....
38 minggu hari ni...
tapi.. aku ni punyer lah tak larat nak berjalan masa tu..
konon jer nak balik malam nak lenjan merayap...nan hado..
bahek lah aku rilek2 urut kaki kat umah...


eeerrr.... besh nya kalau ada massage kaki kat umah...ngeheeeee....

tetibe..........