Monday, June 08, 2015

NAMA




dulu2.. masa sekolah rendah...



"mak.. kenapa bagi nama akak Nurhayaty"

emak :: kenapa...tak sedap ker...?? [gelak2]

"macam nama orang dolu2..tak glemer"

Masa tu nama kawan2 rasa sedap dn glam sgt

terus teringat neng yatimah..
selalu kene ajuk kat sekolah rendah dulu...
tah kenapa...


emak :: nama ko tu.. arwah nenek ko suka sangat.. die teringin nak letak pada anak bongsu die.. tapi.. lahir2 lelaki.. jadi.. ko cucu perempuan sulung.. tu mak bagi nama tu kat ko..


dan aku lebih menghargai nya...



"tapi kenapa ejaan nya T-Y hujung nya " 

feeling2 nak ejaan glemer..

emak :: tu orang kat pejabat pendaftaran yang pandai2 tulis cegitu...sepatut nya -yati- biasa jer

Ceeaahh..salah eja rupernya..
Ingat kan memang saja nak kasi lain sikit..

tak per lah... tak effect pon..tapi kekadang ada orang panggil dgn sebutan -YATAI-.. 

nyampah tau








sekarang...


fared :: sayang.. kenapa nama sayang Nurhayaty...

"kenapa pulak " muka tak puas hati...nak bahankan aku lah tu..

fared :: nama adik beradik sayang semua glam2..tetibe nama sayang macam nama orang dolu2..

aku dah agak dah.....

"nama orang.. arwah nenek belah mak orang yang kasi nama.. sebab die suka kan nama tu"

dan aku ok...

fared :: tapi kenapa ejaan nama sayang macam tu.. 

"unik lah sikit...." 


iyer.. ejaan nama aku ATY... Y di hujung bukan nama komersial tau..
tu memang ejaan nama aku..


tak per lah nama dolu2 pon..

maksud nama aku adalah "CAHAYA HIDUPKU"

aku suka bila ayah aku panggil aku dengan nama penuh...

Nurhayaty...


seolah2 memberi cahaya dalam hidup mereka..



perasan....









nak cerite pasal nama anak sebenarnya..

nanti lah sambung...






Sapa rasa pelik ngan nama sendiri?






17 comments:

eima said...

hahaha .... tp aku rasa nama nurhayati tu tak lapuk zaman .... sampai bila pun sedap je nama tu ...

Nurzakiah Hanum said...

ok nanti sambung

MizzTina said...

ingtkn akak saje² je eja cenggitu.. hikhik.. unik apa kak.. mcm nama sy, mistina, nama adik beradik lain ada nurul, ada siti..sy xde.. kentot gitu je..

ameris said...

nama akak AMERDA. tak suka giler dulu sbb mcm nama org siam, org filipina. jenuh kena ejek dgn kawan2 nama medai2 mcm og siam. dulu hahaha.. dh tua cenggini baru appreciate sbb nama tu lain dari org lain.

juicy X said...

nama saya JUSIZA! :P

nayfatimah rasyid said...

nama yg indah

humble.yat said...

nama norhayati la paling glemer..hehe..
sy pun nama norhayati juga..
sy suka sgt nama sy...hehe

Nurizzah Majif Biz said...

suka dengan kak Aty. walau kehilangan ahli keluarga tetap kuat hadapi hidup yang mendatang. Allah uji hambaNya yang soleh dan solehah. tak sbr nak tahu ttg nama aqik qaleef ni.

Salhah Suhot said...

Salhah.
ade orang dengar talhah.
selalu dapat name tag eja salhan.
kena panggil saleha saya buat x dengar.
Hehe..

Wawa Yusoff said...

kak,

nama wa lagi lah.. takde maksud langsung :')
bapak cakap dia dapat nama time sembahyang, terus letak.. hehe :)

JaJa_NoRLiza said...

Norliza...biasa2 jer...tp pggil jaja...haih..lain nau bunyiknya...lbh suka kalau org pggil nama penuh..kahkah..

Malinda Ismail said...

Akak rase nama akak pelik sejak dulu...dedulu akak penah rase yg akak satu2 nye org bernama "malinda" rupe2nye tak...banyak gile orng nama cam akak siap nama bapak pon same...kikiki...

Ayu Rashid said...

RAHAYU

org JPN salah eja. phuii. ayah nak letak ROHAYU

EH! Tapi lama2 rasanya Rahayu lagi cantik daripada Rohayu.

kalu Rohayu kang "roh" mengganggu pulok. hihiiii

nurulhuda said...

nama saya pn arwah nenek yg kasi =D
Siti Nurulhuda - Cahaya Hidayah

cik mah said...

Unik.ejaannyer...nama cik mah nama pada arwah mak.pak.cik..die yg jaga dulu..

rini.borhan said...

aty tahniah..baru sempat nak singgah sini..haha..bab nama ni kt pun penah tanya ayah nape nama "RINI" sebab salu tengok sinetron mesti nama tu..glamor kat negara seberang.. arwah ayah tak jawab..menjeling adalah..haha..

nak sedapkan hati sendiri sebab nak senag kot akak kt IZARINA kita IZARINI..nasib adik tak IZARINO..haha..

Riya Lis said...

keunikan nama mungkin tak leh lawan nama saya...google pun ssh..klo ada pun nama sdri..1st soklan org tny bile 1st jumpe 'awk org mne?'
hmm...letih nk menjwb...