Wednesday, August 19, 2015

GayaAnak :: saiz baju kecik....













ko hengat senang ker nak dapat kan pose terbaik dari qaleef...??
kekadang jer okeh... tapi yang selalu nya memang tak lah..
ni gambar kat atas ni.. ada lah nak 20 gambar lebih aku amik..
tapi ni jer lah elok sikit...
okey laaa...dari takde kaaaaannn...

eeaahh... aku memang ada syndrome mak2 obses amik gambar anak..
dan aku sukaaaaaaaaaa sangat amik gambar qaleef..
aku suka tengok qaleef posing.. hahahaha... saiko kan mak nya...

eeaahh.. biar lah...anak aku..camera aku.. blog aku kan..
kesah apa pulak ko... muwahahaha...

okeh.. jangan sentap2 yer..


aku sebenar nya nak cerite pasal saiz baju anak aku yang sorang ni..
saja2 nak borak kosong...

qaleef ni dah 3 tahun 3-4 bulan dah..
tapi.. keciiiikkkk la sangat badan die..
sapa pernah jumpa qaleef..
memang tahu lah badan anak aku tu jenis halus....
tak macam umur 3 tahun pon..
kalau orang tanya..aku cakap 3 tahun..mesti orang terkujat..
lagi2 kalau ada anak umur baya2 die dan anak die lagi besar..
tapi ai is ok jer..
tak kose lah haku nak sentap2 bende cegitu aaiihh..

kalau korang nak tau..
saiz baju seluar qaleef selalu pakai..
masih lagi range 2-3 tahun..!!
bukan 3 tahun tau..
tapi bawah 3 tahun punya..
ada sesetengah brand.. qaleef boleh pakai saiz 18-24 month..!!!
aku siyes ni..!!
jadi dapat bayangkan tak kecik nya badan anak aku.. huhuhu..

aku tak heran pon...
sebab badan aku sendiri halus kan..
dan kalau ko dengar cerite abah sado..
masa kecik2.. badan die pon haluuuuusss jugak..
aku pernah tengok gambar..memang pooonnn..!!!
kurus macam qaleef..
dah jadi remaja purba ni jer baru lah sado kate ko...ecececehhh...
tu pon lepas2 kawen..
aku tengok gambar die awal2 20-an lepas2 belajar masa kerje..
kurus bebenau laki aku tuh...
jadi aku memang tak heran lah anak aku tu pon halus jugak..
alaaa.. nanti2 sampai masa..besar tinggi lah tu macam apak nya..
abah sado tu tinggi 6 kaki lebih gak tu..
aku yang kementot bantut nya..
tapi masa kecik2.. aku berisi gak..
masa aku sekolah menengah baru mengurus tak tahu lah apesal.. huhuhu...

jadi.. kalau orang dok heran2 anak aku kecik..
aku tak heran pon...
lagi pon..memang die pon kurang makan..
susah sangat nak paksa die makan..
ada masa die makan ngan sangat banyak..
tapi ada masa..satu hari tak makan...risau aku tau...
sampai ko pakse2 lah makan..
bekejar satu rumah...semata nak soh die makan..

masa besday qaleef baru ni..
ramai gak hadiah kan qaleef baju seluar cantik2..!!
thanks sangat pada yang kasi..
aku ingat dari blogger miss Sue dan blogger Yana Azfar..
ada lagi..aku tak ingat..ada dari jiran2 dan kenalan lain..
mekaseh sangat..memang cantik2..satu set baju seluar jalan..alhamdulillah rezki qaleef..
tapi.. masih tak boleh pakai..
sebab saiz 3 tahun..
hahahaha..memang lah sambutan besday yang ke-3 tahun..
tapi dak qaleef tak ley pakai lagi baju2 tu..besar sangat..
takper2.. simpan tuk raya2 akan datang..
tak sabar nak pakaikan sebab memang cantik2 orang hadiah kan tu..
mekaseh lagi sekali yer..
ada yang bagi baju tido..
haa tu dah lenjan dah...
yang saiz ok.. dah sarung dah..

teringat masa besday qaleef umur setahun...
blogger vee shamsul bg baju teddy&Trudy...cantik...
tapi punya lama aku simpan... baru bulan lepas boleh pakai..
baru ngam2 cantik...
hahahaha.. ko tengok..orang tu bagi tuk pakai umur setahun..
tapi umur 3 tahun baru cantik sarung..
alahai anak aku..

si adik ni aku tak tau lah..
orang kata.. selalu anak kedua lagi besar dari si sulung..
tapi shaquille ni lahir2 halus jer 2.5 kg..
abang nya dulu lahir2..3.3 kg..
tapi  biler umur meningkat..jadi meringan pulak..
adik nya ni..aku nak tengok acaner..
banyak gak baju abang nya..ada tak sempat pakai mak nye asyik membeli jer..
menurun kat adik nya.. 
adik nya pon..banyak dah baju baru aku dok beli sebelum beranak lagi..
lepas adik nya ni.. kalau tak ley pakai dah..
aku nak jual jer atau bagi jer lah sapa2...
tak yah dah nak menurun2..lagi2 baju si qaleef..
lama sangat dah pulak.. heheh...
kesian si adik nanti [kot lah anak lelaki lagi kan]


ok lah.. tu jer aku nak sembang ngan ko..
bai... 

5 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

zara pon kak
klu beli seluar, crik 9-12 bulan
hehhehe

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
singgah ptg
hari ini bz sangat x sempat nak BW

Nurul Aziz said...

Terbalik dgn kitorg.
Si ayra tu org ingat dah 5tahun.
Adik dia lak, ada yg terkejut bila cakap baru habis pantang, dorg ingat dah 4/5bulan.
Padahal dua dua pun bukan debab, tinggi jela kot?

Tapi kalau dorg tengok hasben pastu, mmg dorg sendiri akan ckp.. "Patula besar, ikut ayahnya"..
Haha..
Lantak situ nak besar ke kecik, janji sihat.

Fai Nardir said...

qaleef halus sama macam adam.. sekarang adam dah 2 tahun, tapi masih pakai baju setahun. hihihi

JaJa_NoRLiza said...

Haha..aysara masa umur 5 bln pakai baju setahun...baju2 yg aty bg semua dah pakai walaupon saiz 18 bulan.. :)