Wednesday, August 19, 2015

Outfit Outing :: jalan2 'STREET MARKET' The Curve..makan2 kat BURGER BYTE







aku dah beli palazo belang2 tu lama giler dah..
tapi tak pernah pakai...
baru ni sekali rasa nak pakai sebab rasa santai nak gi jalan2 hujung minggu...huhu..




lama giler kiteorang rasa tak berjalan2 ileks2 gi shopping..makan2..
rasa ritu gi shopping masa bulan pose beli baju anak2..
tu pon laju2 pergi..laju2 balik.. 
nan hado lah istilah santai lepak2 hujung minggu...
ritu sebelum beranak nak sangat pergi bercuti..
tak sempat..sebab satu hal aku kan banyak habes kan masa ngan tina sakit masa tu..
elok aku nak beranak die pon masuk ICU..
lepas tu..aku pulak berpantang sungguh2 [nak gak mention sungguh2..mihmihmih]
pantang tak kuar umah..ada pon gi klinik cucuk sebulan jer..
pastu singgah kejap beli barang baby dah habes kat jusco..
itu pon menyesal sebab langgar pantang konon nya..langgar janji sendiri..
tu jer lah sekali..

lepas tu..puasa pulak...
habes pantang lagi nak dekat raya..
laju2 kuar shopping gi beli baju raya anak2..
bukak pose kat luar pon sekali jer..tu pon sebab tak sempat sampai umah sebelum maghrib..
sadis lak cerite... hahahaha...drama lagi..

lepas tu dah sibuk kan raya.. beraya tetiap minggu..
tu minggu baru ni..
macam free sikit...ajak abah sado outing..maknya teringin makan burger byte zizan kata nya..

motif utama.. nak ajak gi the curve..
nak gi street market tu carik baju jalan baru...
eeaahhh... ada kaitan ngan aku let go baju2 lama aku.. miahahaha..
kosong kan lemari..kasi ruang nak beli baju2 baru...weeeeeeaaaaa...
tu motip utama tuh...







sempat lah abah sado ko melayan bini amik gambar pakai henpon jer kat situ..
laju2 amik tak ramai sangat orang.. hahahaha...


kat THE CURVE ni aku suka sangat pergi STREET MARKET
selalu gi beli baju bagai kat sini...
tapi rasa macam dah kurang sikit lah kedai nya...
ker aku jer rasa macam tu..
rasa sebelum ni lagi macam crowded banyak kedai..
ni macam tak banyak lak...
kot aku lah rasa cegitu kan..sebab lama gak tak kesini sebenarnya...
ada kedai baju yang aku biasa beli dah tak ada..

qaleef dok dalam pram jer masa ni..
die dapat paw mak nya thomas 4 ketul kecik..leka lah..tak kacau dah..
kat sini ada kedai jual menan2 gak..
tu aku kalau lalu..rasa macam nak tutupkan jer mata dak qaleef tu..
kalau tak..asyik nak menge-paw jer lah keje nya..pheeewww...
tapi..dapat satu tu yang dia suka..
senyap dah terus..dok diam dalam pram tak banyak perangai..senang.. huhu..

nampak macam panas kan..
tak langsung pon sebenarnya..
petang dah kol 4 lebih masa tu..mendung nak hujan..
tak lama pon kat situ...
pastu singgah gi beli barang dapur sikit dekat2 situ..
solat asar sekali...
sebelum gi makan kat BURGER BYTE ZIZAN RAZAK..
alaaa... tak sampai 5 minit naik kereta pon dari THE CURVE tu....







ni fes time makan kat sini..
pernah jer beli..tapi selalu abah sado balik opis belikan bungkus tuk aku..



order kene kat kaunter.. bayar terus


cozy jer deko nye.. ok lah.. hari tu tak ramai orang...
mungkin sebab baru bukak kot..
BURGER BYTE ni bukak dari kol 5 petang..






sempat aku menukar lampin dak shaquille kat situ..
lapik tilam dari carrier die tu..



tengok lah dak qaleef... dapat menan die..leka dah..
dok pusing2 meja main thomas die tu jer...
nak amik gambar pon tak peduli dah..ggrrr...


ni aku punye burger.. ayam..tapi tak ingat tah apa nama..
rasa.. ok jer lah.. sedap2 tapi biasa jer..


abah sado punye sedappppp...!! ada nachos bagai..



qaleef amik makan cabonara jer..memang peberet die..

shaquille punya.. susu badan sudeeeeeyyy.... mihmihmih...



gambar selepas tu tak da..
kiteorang jenis makan tak pegang camera dah.. hahaha..
aku masa ni pegang dak shaquille.. die tak nak duduk jer..
abah sado kalau time2 makan soh amik gambar kang..mau ketat semacam jer muka die nanti..
tau dah tu.. jadi..makan jer lah diam2.. 


balik..ngam2 maghrib sampai rumah..
lepas isyak terus pengsan macam jalan satu hari suntuh..kahkahkah..
sedang kan kol 3 petang tu baru kuar tuh..sampai sana kol 3 lebih.. kol 7 lebih sampai umah dah..
kejap jer kan...huhuhu...