Tuesday, August 11, 2015

rayaAtyFared :: gambar....dan cerita







ritu masa balik kampung mertua ada kenduri gi haji ritu..
minggu ke dua raya rasa nya nih..
sempat lah petang2 tu berjalan raya umah member kat simpang renggam tu gak..
dekat jer umah nya..tak sampai 5 minit naik kereta sampai dah..

akceli.. ni pembaca blog aku.. tapi tah acaner aku tak hengat kiteorang boleh kawan..dan rapat..
cakap pon aku kau jer..sedangkan tak pernah jumpa pon.. hahaha..
kire ni fes time lah jumpa tau..
nama nya yati gak ni..
yati ni niaga barang2 menan 2nd hand..tapi besh2 aku cakap ko..
menan2 die jual kebanyakan nya barang dari singapore.. agak rare lah aku tengok..
masa aku datang tu... kemahen seronok anak aku dok main menan anak orang tu..huhu..
anak yati ni tu 3 orang pompuan tu..cantik2 putih2 anak die...
sorang baya dak qaleef yang kedua tu..beza hari jer..

sungguh lah tak ingat acaner boleh rapat tah..nak cerite pon tak tau..hahaha..
korang boleh lah follow FACEBOOK jual menan yati ni :: GEROBOK KARAT
ada gak stroller..car seat..macam2 lah.. ko gi tengok sendiri..




ni pulak blogger kak Jaja..nama die norliza sebenarnya..
tapi nama glamer blog kak jaja...
boleh terjah blog kak jaja ni.. ada 2 tau..
satu blog pasal umah..susun atur segala..
satu blog personal.. gigih..!! 

kenal kak jaja ni pon dari blog..tapi jadi rapat..
aku dah anggap macam kakak sendiri..
die pon kepala sama ngan aku..ilek2 jer nyembang tak apa2 bende..hahaha..
tetiap tahun rasa nya tak pernah failed beraya umah ahkak aku ni..
derang pon rajin berjalan umah aku..tak kire raya..
kekadang..dulu2..masa ada masa.. anak kecik takde..
lepak gak lah sesekali makan kedai..
ni masing2 ada anak kecik dah..
nak borak wassap pon putus2 berjam2 sambung balik.. hahaha..
gitu lah kan...



datang beraya umah cantik die baru ahad kemarin..
sekejap jer pon..sebab petang tu ada hal lain pulak..
tak sempat nak borak lama..
kak jaja pon nak kene layan tamu gak lah kan..
tu anak die 2 orang perempuan cantik tuh..
anak aku si qaleef tah mana..main menan anak orang tu..huhu..bertabah lah tuan rumah yer..
seb bek lah kakak icha tak kisah...



ok..tu jer nak cerite...
dok korek2 gambar dalam camera..
sayang pulak kalau aku tak 'simpan' kat dalam blog sendiri ni..
tu aku update jugak kenangan2 raya aku tahun ni..
kalau aku tunggu habes raya baru update..
memang habes cegitu jer lah tak berupdate jawap nya nanti..

sebenarnya..banyak jumpa kawan2 beraya tapi tak amik gambar..
biler dah 2 ni kan..kecik lagi kene bergendong..
kekadang malas aku nak kuar kamera bagai..
tu kire kecik dah kamera aku sekarang tu nak banding dslr dulu..
ni rajin sikit lah nak hangkut..
masuk dalam handbag pon boleh..
cume tu lah..kekadang..tak teringat nak amik gambar kenangan tu..
aku suka sebenarnya..
contoh macam gambar ngan kak jaja ni..yati tu ker kan...
kalau persahabatan tu berpanjangan [insyaa Allah]
tetiap tahun ada gambar..
nanti satu masa..boleh nampak setiap perubahan tu kan..
dari anak sorang..dah masuk dua..tiga ke empat ker..
dari anak kecik..sampai kot anak dah masuk menengah dah kawen ker kan..
kan seronok kalau satu masa nanti boleh belek2 ingat kenangan kan..
tu motip nya..
selain tu.. macam biasa lah..dah memang aku suka bergambar kan...
laki aku pon tabah jer melayan binik nya ni... mihmihmih...

eerrr..walaupon kekadang muka ketat semacam....
aku buat2 tak perasan jer...muwahahaha.. keji bini nya....