Tuesday, August 11, 2015

sembang kosong........pasal apa eh...



nak cerita pasal apa eh...[ selalu tajuk akan jadi yang terakhir aku isi]

nak cerite pasal raya lagi ker...
macam jemu jeww... hahaha...
nak cerite pasal rumah.. pasal barang dapur baru aku beli..
pasal tong sampah..
tapi nanti lah dulu..
ko pasal tong sampah pon nak heboh aty ooii....agagaga...

biau lah...[mata menjeling] kerek sangat lah tu konon...

mihmihmih...




okeh.. tak comel...


aku nak perabehkan cerite pasal raya dulu lah..
sikit jer tinggal..

minggu ke-3 raya ritu aku tak cerite pon kat korang..
sebab tak de sekeping gambar pon nak dikongsi..
sedangkan..hari ahad minggu ke-3 tu..
kiteorang beraya ke seremban kampung aku..
8 biji rumah dalam masa lebih kurang 7-8 jam..!!
kan aku cakap.. belah aku..belah seremban kuarga mak aku tu..
memang besaaaarrrrr..!!
tu pon 8 biji rumah tu.. kire basic2 jer tu..
banyak giler lagi rumah tak pergi..
kalau kate ko nak redah semua tu..
mahu 3 hari gamak nya... hewhew...
siyes ni....
aku ni moyang sedara..toknek sedara pon ramai lagi..
pakcik makcik sepupu papat semua berderet..
kalau mak aku ada lagi dulu..
raya pertama dah redah...beraya sampai ke tengah malam..
sampai ko lebam bijik mata...
esok nya sambung balik..

tapi ni.. sekarang.. dah minggu ke-3 baru terhegeh2 nak beraya...
takper lah.. niat ziarah kan..
cuma tak syiok lah..tak ramai2 kan..
pergi pon..mana dekat2 situ jer..
yang mana sempat...
ritu aku jalan ngan adik pompuan mak aku jer.. untie anie...
satu2 nya adik pompuan mak aku yang ada yang paling aku rapat dari kecik..
kebetulan die pon tak beraya lagi sebab fes day raya boleh pulak die jalan 'obersi'..
jadi.. ada lah teman gak kan..
kalau tak..kiteorang jer lah 4 beranak..

umah fes..umah die lah kiteorang beraya..
lepas tu baru nyusul umah nenekatok sedara..
ngan adik badik mak aku..
mesti pergi...sebab aku rapat gak ngan derang tu semua..
tak semua umah pon makan..
ada yang kene menunggu..nak gak nenek sedara [nek su] aku tu masak..
kat umah nek wan aku..siap makan tngahri lauk kampung..burrpp..kenyang..
lepas2 tu..makan laksa pulak..
lepas tu.. ada hidang kek..durian bagai..adddoooyyy...
aku dok tenung jer lah kan..
ada yang tak boleh makan..sebab pantang..
kuih raya jer lah aku carik..
ada tu..tak makan pon...hahahaha..
borak2..heboh..pastu salam2 gi umah lain pulak..
gitu lah raya aku minggu ke-3..
tapi..heran nya..satu gambar pon tak ada..!!!
sebab sebenarnya..kiteorang macam marathon raya..
laju2 datang..beraya..makan..gerak dah.. hahahah..
tu dapat sampai 8 bijik umah sekali gus tu..
tak sampai malam pon tau..
petang kol 6 lebih tu dah siap2 mandikan anak2 kat umah uncle aris adik mak aku..
terus gerak balik...
penat nya toksah ko cerite lah..
tapi puas hati lah haritu dapat menziarah rumah sedara..
kalau tak rasa macam bersalah giler... ngeheeeee....


ni dah minggu ke empat dok..
lagi beberapa hari nak habes raya dah..
sabtu ni sempat lagi lah ko nak sakan beraya..
kot ada nak datang umah aku...sila2...bagitau awal keh..
aku pon tak larat nak terjah umah orang..
sabtu ahad baru ni... dah penat gak beraya umah orang..
konon nak dok umah menjemput orang..
tapi sudah nya.. orang menjemput kiteorang tak putus..
alhamdulillah..mana sempat..kiteorang pergi...

ok lah..tu jer nak cerite..
aku banyak kerje nak buat ni... tapi mengantuk nya alahai mate aku ni macam nak terpejam..
aku ngah menunggu orang datang tuk amik dokumen penting..
pukul 11 lebih pulak nanti nak amik dak qaleef..
nak mengepos barang lagi...

sementara tu ni yang laju2 buat entry ni tu..
nak edit2 gambar..malas..






kat opis oceanlife pengeluar produk ephyra
ni lah kak Miza..pengasas n big bos ephyra tau..comel jer orang nya kan..

dulu kalau ada yang ingat..aku ada gak gambar berdua masa tu kak miza free hair lagi..
ni kali ke berapa tah jumpa..tak ingat..
sekarang dah bertudung dah.. cantik jer aku nengok nya...
tapi lama gak sebenarnya tak jumpa kak miza ni..
rasa setahun lebih gak...aku selalu jer gi ephyra ni..amik stock..
sebulan paling kurang 2 kali..kekadang 3 ke 4 kali..tengok permintaan..
tapi tu lah..selalu gi amik stock..tunggu kat bawah jer..
deal wassap ngan admin derang fiza..
lepas tu..nanti abang stor tu yang hantar kan masuk kan dalam kereta..
aku tak naik pon opis baru ephyra ni..
keakdang tak kuar kereta pon.. hahahaha...

tapi semalam gi amik stock lagi kat sana..
tengok ada masa lagi sebelum nak amik qaleef balik sekolah.. 
saja2 lah aku naik atas since tau kak miza ada kat opis..
nak bertegur sapa konon nya...sebab lama tak jumpa..
ingat nak borak kejap jer..
tapi.. kiteorang kalau menyembang..mesti akan jadi lama berjam2.. huhu..tau dah..
sudah nya lambat aku ngambik si qaleef semalam... 

alhamdulillah.. dah tahun ke-3 aku meniaga ephyra..
dan kenal kak miza ni..kire aku bangga gak lah antara yang awal2 jadi dealer ephyra..
kire sama2 ngan ephyra dari awal..
sampai ephyra dah agak terkenal sekarang..
dan sekarang..ephyra dah jadi sumber pendapatan aku..
dah masuk tahun ke-3..dah semakin laku keras dan dipercayai...alhamdulillah..
terhutang budi sebenarnya kat kak miza ni..
sebab die percaya pada aku tuk iklan kan produk ephyra ni awal2 dulu kat blog..
yang akhir nya..bagi aku peluang tuk jadi dealer jugak...
tu lah orang cakap.. kalau dah kate rezki kite Allah nak bagi..
tak tau dalam cara apa dan jalan mana Dia akan beri..alhamdulillah..




korang kalau ada nak cube..dan rasa kehebatan EPHYRA ni sendiri..
dapatkan PACK PREMIUM / TRIAL PACK ORIGINAL dan SKIN BAR EPHYRA dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran..!!!

PERCUMA BAG MAKE-UP EPHYRA [terhad] untuk setiap pembelian PREMIUM PACK [30 sachets] EPHYRA




SET 1 ::
EPHYRA PREMIUM [30 SACHETS] 
 + EPHYRA SKIN BAR

FREE BOTOL SHAKER
FREE BAG EPHYRA [ HITAM ]
FREE BAG MAKE-UP EPHYRA [LIMITED]
FREE POSTAGE SM


SET 2 ::
EPHYRA TRIAL SET [10 SACHETS]
+ EPHYRA SKIN BAR

FREE POSTAGE SM

SET 3 ::
EPHYRA PREMIUM [30 SACHETS] SAHAJA

FREE BOTOL SHAKER
FREE BAG EPHYRA [ HITAM ]
FREE BAG MAKE-UP EPHYRA [LIMITED]
FREE POSTAGE SM


SET 4 ::
EPHYRA TRIAL SET [10 SACHETS] SAHAJA
FREE POSTAGE SM


SET 5 ::
EPHYRA SKIN BAR SAHAJA
POSTAGE RM 6 SM






WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089

[untuk urusan jual beli sahaja..tolong jangan call/pertanyaan berbentuk peribadi tidak akan dilayan sama sekali]





EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com



UNTUK MENGETAHUI MENGENAI EPHYRA NGAN LEBIH LANJUT :: KLIK SINI