Tuesday, September 01, 2015

AtyFaredShortVacation :: aku suka pantai..!! suka sangat....




walaupon aku suka shopping..
tapi.. masih kalau bercuti..aku suka kan pantai..

eerrr..motip...?? hahahaha...

aku rindu nak bercuti..
dah lamaaaaaa sangat kiteorang plan nak gi bercuti..
tapi... memang biasa..kalau plan2..mesti tak jadi..
ade jer hal nya..
pesen kiteorang..memang tak yah plan..
terus redah jer... hahaha..tapi siyes ni..
aku rasa dah banyak kali gak lah kiteorang buat unplanned vacation..
salah satu nya ni lah..

cuma kali ni...aku nak percutian yang rileks sebenarnya..
lepas banyak sangat hal jadi..
dari adik aku tina sakit..meninggal..
aku mengandung..bersalin..
semua tu nak setahun gak..
sebenarnya.. ada plan nak gi bercuti ngan tina sekali..ritu..
biasa kiteorang memang macam tu..dalam setahun..mesti sekali-2 akan gi bejalan cuti sama2..besh..!!
tapi kali ni tak sempat..
tina sakit-meninggal pon tak sampai setahun..

agak terkilan... tapi.. konon nya..nak pergi lepas tina kuat sikit..
mungkin lepas2 chemo..
tapi sapa sangka.. chemo habes..tapi cancer merebak..
dan masa tu dah terlalu lewat..
masih mengharap nak gi bercuti..
biler lepak sama2.. borak kate nak pergi situ..pergi sini..
ingat kali ni..nak bercuti ke luar negara..
nak gi istanbul...dah plan..carik agency bagai..
tapi tu lah...takde rezki...[alfatihah]

tak per lah... bende dah berlaku..
tu nama nya kite merancang..
keizinan tu hanya dari DIA kan..

nak tunggu tina sihat tapi tak sihat2..
sudah nya.. tak bercuti sampai ke sudah..

aku pon..masa mengandung ritu..
banyak kali plan laki bini nak gi bercuti..
tapi..sebab rasa mengandung kali ni..macam singkat sangat..hahaha..
sedangkan sama jer orang lain pon..
mungkin aku banyak sangat hal..
bisi tak sudah tah apa2..
sampaikan nak pergi penang yang jengkal tu pon sampai dah beranak ni tak pergi2.. puffttt...

dah tu..aku pulak..lepas2 beranak ni..
anak kecik..nak gi bercuti..
tapi malas nak gi tempat leceh2.. yang kene jalan2 bagai..
nak gi tempat bercuti tuk shopping pon tak de mud..
aku nak dok tepi pantai...atau tepi kolam renang..
sambil rileks baring kat kerusi pantai tu kan..
sambil2 minum air fresh orange ada payung kecik kat gelas..hahahaha...
nak gi pulau..ngajak gi redang ker...tapi malas nak naik bot..
risau lak aku ngan anak kecik sorang tu...
dah cegitu gaya.. kite carik lah pantai yang ada resort besh2...

pagi bangun tak pikir..
siap lipat2 baju bagai..
anta wassap kat abah sado ngah tido lagi.."sayang.. bangun.. jom bercuti"
aku hantar wassap jer sebab aku malas bangun..
ngah lipat kain sambil layan movie free..
abah sado bangun...lepak2 jap pikir nak gi mana..
aku cuma cakap.. jom carik pantai...

tak decide gi mana..dah kemas2 bag...

hahaha..senang kan...

macam tu lah kiteorang setiap kali pon...

dah siap kemas...
abah sado ajak gi mersing...

tapi tengok waze... 5 jam ko..!!
tak payah lah.. aku letih nak dok kereta lama2..
ngan anak2 lagi kan..
kalau gerak malam besh lah sikit..sejuk..
ni siang2 tengahri buta ko nak gerak sampai 5 jam..
memang tak lah...

aku nak pergi dekat2 jer...tapi nak tempat menarik..dan tak pernah pergi..
abah sado cadangkan cherating..
tengok waze..2 jam lebih...
so..terus kiteorang decide ke cherating..!!!



dalam kereta.. baru sibuk carik dan booked hotel..



setel...



jadi..bercuti lah kiteorang kat IMPIANA RESORT CHERATING PAHANG...

alhamdulillah
walaupon unplanned vacation..
takde perkare2 yang spoiled jadi...semua nya smooth..
percutian yang aku rasa agak tenang..
hotel pulak.. walaupon last minit..
tapi..dapat penginapan yang puas hati..
bagi kiteorang..memang rezki kiteorang lah hari tu..

sebab.. kali ni..aku bercuti sebab tak nak penat2 berjalan..
boleh jer kiteorang terus ke langkawi...
tapi...aku tak rasa nak shopping pon..
tak rasa nak kemana2 sangat..
aku cuma nak menikmati pantai...
dan memang terbaik lah biler semua bilik kat sini..
sea view..!!! boleh tengok sunrise pagi2 dari atas katil..!!
sikit lagi aku nak order breakfast makan dalam bilik atas katil.. hahaha..
tapi.. tak besh pulak takde buffet kan..
makan kat cafe die..ada buffet..makan lah ko sampai kenyang...

pasal bilik..pasal resort ni.. aku akan share kedian key..insyaa Allah...

saja nak share gambar selambak kiteorang kat tepi pantai petang tu..

subhanallah...lama sangat aku tak pijak pasir pantai..
rasa macam... besh giler..!!!
satu perasaan yang sangat2 tenang biler pergi pantai petang tu..
bersih sangat pantai kat resort ni...












dari dalam bilik..dah nampak laut depan mata..
qaleef dah tak sabar2 nak turun..

sejujur nya..qaleef takut kan laut...
kali terakhir die mandi laut masa 7-8 bulan kot..masa masih tak tau apa laut tu pon..
masa tu gi bercuti ngan family aku...

lepas dari tu..biler kiteorang gi laut..
memang lepak saja2 jer lah..
qaleef tak mandi..aku lagi lah malas nak melekit2 kan...
laki aku pon sama.. huhu..
tapi..aku tetap suka pantai..
aku suka kan permandangan nya..
aku suka kan bau laut tu sendiri..
aku suka dengar bunyi ombak..
aku suka kan angin laut tu..

aku boleh duduk berjam2 kat tepi laut tak buat apa..
dan hanya menikmati..

eerrrr... tapi...tu dulu la...
sekarang..anak dah dua..tak dapat lah ko nak menikmati sangat pon... hewhew..
tapi masih tetap seronok lepak ngan anak2..
tengok si qaleef main pasir..

aahh..qaleef tak suka laut..tapi die sangat2 sukakan pasir laut tu...
die berlari kat pasir tu bagai nak rak..
jarang dapat pijak pasir2 halus bersih sejuk jer rasa kat kaki cegitu kan..








shaquille muka ketat...dalam dambar2 percutian ni..
ko tak akan jumpa gambar die senyum...hahahaha..
aku pon tak tau lah napa..
nak kate letih..sepanjang jalan dari Kl ke cherating tu tido jer pon dalam car seat die..
tapi.. masa sampai tu..die cranky sikit..
pergi pantai ni..dah petang2 pon..
nak kate time tido..pon tak jugak...
heran aku ngan anak aku sorang ni.. huhu..



tunic cotton linen yang memnag selesa dan sesuai sangat tuk pakai kat pantai..
aku sukaaaaa..!! ikut hati nak beli putih..lagi cantik..
tapi.. putih ko tau lah kan jarang cemana..
anak menyusu ni tak kose aku nak pakai inner bagai..leceh...







kasi merasa pijak pasir macamana..
aku pon tak tau apa reaksi shaquille..hahaha..
tah die rasa tah idak kan...

aku ingat qaleef dulu..fes time pijak pasir pantai..
masa umur die 6 bulan..
masa tu nampak gak lah die bagi reaksi..
tapi dak shaquille ni.. pijak pasir 3 bulan...
saja nak bagi motor2 halus die bereaksi kan..
nampak macam..biler kaki die kena pasir tu..
jari2 die gerak2..tak tau lah geli ke hapa..



nak buat foot print tak boleh..pasir halus sangat..sejuk pulak tu...




ko tengok muka anak aku....hahahahaha...




belakang tu.. ko nampak tak.. its a sunset..!!!
membelakang kan sunset..tu pantai tak panas sangat..
nak mandi laut pon besh waktu ni..



dah.. jom bali resort..dah senja nak maghrib...