Friday, October 30, 2015

borak kosong :: aku nak jual barang....sebab... aku boring...







welcome to our new decor item...yehaaaa...
[bukan untuk di jual]


pernah tak ko tetibe boring ya hamat..
nak buat sumtin giler...like.... tetibe ko nak tukar semua barang kat umah ko..!!
siyes.. aku macam bosan giler ngan umah aku ni..
tetibe rasa nak jual sofa kesayangan aku tu..hahaha...
Rm 2k..sapa nak..?? 3+2+1 free side table 2 ketul aku kasi..bernilai rm 200plus
siap bagi bantal2 kecik free selambak..
Dan side table lamp yg kaler hitam tu..
mahal..?? aku jual dengan kualiti...
aahh.. aku beli tu almost Rm4k tau...kualiti sofa tu memang setanding harga..
material luar dan dalam..memang jenis high quality..
[sarung tu jer full set kalau nak tempah baru rm 1.2k aku pernah tanya dulu]
condition tip top..tak nampak buruk langsung hokeh walaupon kaler cheghah..
9/10 aku kasi..semua cover body dan bantal boleh bukak basuh...
nak puas hati datang tengok dulu...

eeeerr..seriously aku nak jual sofa kesayangan aku tu..??!!! 
hurrrmm...kalau ada orang nak beli lah..hahaha...
kalau tak.. ko pakai lah sampai mereput..baru boleh bagi alasan nak beli baru..
eerrr.. mahu 10-15 tahun lagi kot aku tengok sofa ni ni jenis tahan die...agagaga..

tetibe rasa nak tukar cat dan dekorasi hall bawah tu..
tukar secara menyeluruh...
kalau boleh laaaa... sekarang aku gemar beli-kumpul barang2 macam jam atas tu..
ala2 pewter pon yer gak..ala2 klasik.. not so olskul...mak sukaaaaa..
habes lah frame satu2 aku dok tukar..
asal jumpa pekenan aku beli sikit2..
tah kenapa...
tu mula lah tu..mulaaaaa...aaiihh...

lagi satu dalam pala otak aku ni.. 
nak mengemas bilik anak..
paling kecik lah..aku nak kemas lemari anak2..
lelagi lemari shaquille..
baju2 kecik baby2 tak ley pakai nak asingkan dan bungkus..
rasa2 macam nak bagi kat orang jer lah..malas nak simpan2 dah..
ada yang berminat..?? huhu..
macam sarung2 tangan mitten booties tu..kalau ada yang nak.. 
email aku yer..
sekali ngan kain bedung cantik2...ada la few things lagi barang baby..
tungu kemas baru tau..ada yang tak pernah pakai pon..
sebab tak sempat anak dah besar terus.. hahaha..
Aku nak bg pada orang yang benar2 perlukan.. 
* update :: dah ada orang booking 
sapa cepat nih tau...aku bagi free tapi ko bayar postage..boleh..?? ngeee...

lepas tu.. rasa nak tukar cat kaler bilik budak2 ni gak...
bosan aku tengok jalur gemilang melintang biru tu..
nak tukar kaler maskulin sikit tuk qaleef...
hurrrmm... rasa jer lah.. nak buat tu..mau lama lagi tu.. ahaaakkss..

nak carik sesuatu lah..solution tuk handbang2 aku yang makin2 bertambah..
siyes tak de tempat nak letak..
sampai ke baby cot anak aku penuh2 kan dalam tu..
aaahh.. shaquille tak mo tido dah dalam tu dah..
nak mengimpit mak nya jer...
ada yang berminat nak beli..?? BABY COT jenama IKEA..baru lagi tu ooii.. 
tip top condition 9.5/10..haaa..ada point2...
kalau ikutkan nak letak 10/10..tapi aku tolak lah 0.5 sebab dah pakai sekejap kan..
jual baby cot siap tilam..IKEA jugak...
ritu beli rm 200 lebih sikit..siap tilam...
ni aku kasi RM 150 siap tilam...tak masuk kos penghantaran yer...
Baby coat ni boleh bukak ni leper jer..
Boleh hangkut masuk kereta pon..
better collect sendiri kat rawang ni ha....
kalau nak pos.. korang cover sendiri..tak tau lah tu berapa...huhu..
kalau ada yang berminat.. boleh whats app aku laju2...
tak ley booking... 







lagi apa...
hurrrmmm... aku nak kemas almari baju aku..!!!
aku dah lama tak buat susun atur...
eeaahh.. abah sado kata nak tukar cat bilik tidur kiteorang.. eerrr...tu dasat..
hahaha..sebab baru jer lagi kan..
aku suka kaler hijau tu sebenarnya...nampak sejuk jer bilik..
tapi cat ni sungguh lah tak bagus..
sebab nya berhapak..macam ada kesan2 putih macam kulat..
sungguh lah tak elok..sakit mata aku pandang..
kali ni abah sado kate nak cat kaler putih jer semua..eeeerr...putih...??
hurrrmm.. masih belum di pertimbangkan..nanti2 aku pikir..
bukan sekarang.. masing2 ngah sibuk ni..
tak tau lah tu tah biler.. huhu...

ingat nak pasang lamina floor lah kat satu rumah..
ok ker..?? senang tak nak jaga...
hurrrmm.. dah kene mula survey gugel2 dah ni..
kot kalau jadi lah...
tapi cantik kan kalau pasang..
cuma..tuk jangkamsa panjang tu lah..tak tau ok ker tak..
tapi.. boleh jer kot pertimbangkan..

tunggu jualan akhir tahun..tak sabar nak shopping..!!! hahaha..
sengal lah ko aty...
aku nak beli organizer.. tak beli2 lagi..
sebab aku gi carik kat book store masih tak banyak pilihan cantik2..
ada yang biasa2 nyer jer...boringgggg....
abah sado kata belum lagi..
tunggu akhir tahun betul2 baru banyak..
alaaaa... nak beli laju2..tah kenapa.. hahahaha...


ok..tu jer aku nak borak...
bye laju2...