Sunday, November 01, 2015

balik kampung.... eerr..Shah Alam jeeewww...


ni cerite ahad minggu lepas lagi nih..


biler tetibe rindu kat kuarga..
awal2 minggu dah wassap ayah.. ajak breakfast hujung minggu tuh..
ngan ayah aku tu.. kene buat appoinment awal... bizi u ols macam menteri.. uhukkkss...
rasa macam lama lak tak jumpa ayah aku tuh..
ritu masa MIL aku ada sini.. die datang ngan umie ziarah MIL aku...
masa raya haji tu.. ayah aku ngajak gi bercuti reramai... nak berjalan..
tapi sebab MIL aku ada sini..[dan MIL aku tak nak ikut]
jadi.. tak dapat lah aku ngikut ayah aku tu...
lepas tu.. baru2 ni die tipon..kata nak datang bawak LuLu..nak bawak qaleef kuar jalan sekali..
tapi kiteorang pulak balik kampung FIL aku balik dari haji..
kesian lak kat die...rasa bersalah pon ada...

rindu lah teeewwww...

biasa lah kan.. rindu kat cucu2..
orang kata.. rindu cucu biasa nya lebih sikit dari rindu kat anak sendiri.. hahaha..
takper..paham..paham..
kalau kot die rindu anak2 pon.. die tak sebut nya..ayah kan..
bukan macam mak2 ni...penuh perasaan...
paling tak pon..die sebut.. nak ajak jumpa..ajak jalan..ajak lepak tasik..
belanja makan..
alasan..rindu cucu2...

baik lah....

kasih ayah...

tetibe..aku rindu masa mak aku masih ada dulu2..
hurrrmm...

hargailah setiap masa bersama..
kite tetap perlukan derang.. walaupon mungkin kite dah berkahwin..dah bekeluarga...
mungkin dah bermenantu bercucu cicit pon..
tempat derang..tak de galang ganti nya...


okeh okeh.. sebelum melarat... sambung cerite..

sebelum tu dah berhari2 cakap ngan abah sado..

"sayang.. rasa nak gi umah abang lah.. nak bagi kek....besday die ritu..."

abah sado ok jer.. 

tapi sabtu die kerje..kene gi site.. job die banyak.....
aku pon tak suka nak ganggu2 die punye kerje...

so aku  buat plan nak ajak ayah aku gi sarapan ahad tu..
sekali la ngan abang adik2 aku...ajak pidaus ngan lulu...macam biasalah semua kene ada..
saja rasa nak belanja...
lama tak lepak ngan derang semua..
adik2 aku tu selalu lah datang umah aku..
tapi lulu tu.nak sebulan gak lah tak jumpa..anak aku dah menyebut dah tu..
"mama.. jom jumpe lulu.."
die kalau dah sebut.. selagi ko tak tunaikan..
die tak akan berenti menyebut sampai ke sudah..pening aku haaaii..
seb bek lah baru2 ni jer die sebut boleh terus jumpa ahad tu...

abang aku pos sama..2-3 menjak ni senyap jer.. risau lak aku.. huhu..
dalam group wassap family pon jarang2 timbul..
sesekali jer kongsi info..dah kenapa aku tanya2..tak jawap pulak..
tu rasa2 free.. jom lah kite berkumpul anak beranak adik beradik...

terus wassap ayah aku :: "ayah.. free tak ahad ni... jom breakfast sama kat luar "

ayah aku seronok jer lah aku ngajak macam tu kan..
ajak awal2 senang.. die free kan waktu die..
die tu kang cuti2 ada jer lah aktiviti nya..
kalau tak ber-politik.. ada kenduri lah.. balik kampung kekadang..
tetibe kang aku tengk dah ada kat penang ngan umie..berjalan jer lah keje nya..haaaiihh..
tu kene cakap awal2 tu...

so..ahad tu.. aku balik kampung.. weeeeeaaa... eeerr.. sekarang.. balik shah alam macam 'balik kampung' rasa nya..
sebab jarang2 ke sana dah.. hahaha..

kol 9 pagi dah kat sana...sarapan kate ko kan...
ayah aku bawak gi makan kat restoran azira seksyen 10 shah Alam..

punyer lah ramai orang dalam tu..
sempit..nak carik meja tuk sekali ramai pon kene menunggu..
hujung minggu kan..semua nak makan luar jer.. gantung periuk kuali.. haha..












adik2 tiri aku yang 2 ni jer lah ikut.. kasyah dan hadi...
yang lain tak dapat join...

masa ni pon abang aku tak sampai lagi...abang ke-dua aku..
biasanya yang sulung tak joint..sebab jauh nun dari perak..semata nak datang bekfas memang tak lah kan.. hahaha.. tapi kalau ada..lagi seronok kot ngan anak2 buah aku ramai..





turn aku makan.. atok lak pegang cucu...
shaquille ni jenis memang tak kisah orang sangat..senang.. huhu..
tapi tu sebenarnya die dah ngantuk dah tu..kol 9-10 pagi memang time2 nap die lah tu..
tapi seb bek lah anak aku ni jenis tak meragam..


kiteorang dah nak setel makan.. abang aku tak sampai2 lagi..
die tu memang tau..jenis liat nak bangun pagi2.. geram setiap kali menunggu die...


tengok anak aku shaquille dah tido..bising ker..panas ker.. die peduli hapa kan.. hahaha..
kalau luas tempat tu..memang bawak masuk stroller dah tu...
tapi..sempit dalam tu nak lalu pun susah..
tapi so far..ok lah.. banyak pilihan makanan macam2...





ini 2 orang budak gembira bersama..


tu nampak tak menatang anak aku dok hangkut tu...berpisah tiada dengan dak qaleef.. huhu..



setel sarapan..dalam kol 10 lebih..tapi tak terus balik pon..
plan nak gi carik bag sekolah dak qaleef kat GM Klang..lama tak kesitu..
anak2..ayah aku mintak nak bawak balik umah..
tapi..dak qaleef tu..tau jer tau mak nya nak gi shopping..
die ingat jer aku ada kata nak beli bag skul die..
nak ikut kiteorang...ngan si lulu sekali lah tu....
mana boleh jumpa kejap2 budak berdua tu...
mau ada adengan dramatik penuh drama terjadi kang..
jadi aku dok hangkut lah budak 2 orang tu sekali gi GM..aaiihh..
tapi... alahai.. biler 2 orang tu bergabung.. ko dapat bayangkan tak acaner nak handle..
lagi pulak ramai2 orang hujung minggu tu kan..
risau.. terlepas pandang..berlari lepas tangan...
hati aku tak senang langsung..
sudah nya.. aku hantar gi umah ayah aku...
upah menan sorang seketul..ok dah tu...
pas tu kiteorang pergi balik...
dekat jer pon...sebab memang plan nak gi situ dari awal..
jadi memang kene gi jugak...
kali ni..tenang sikit makpak ko nak shopping...
habes meronda kiteorang laki bini semua floor...
lama ooii tak dapat jalan shopping ngan tenang cegitu...hahahaha
siap solat..siap makan.. asar gak kiteorang balik.. lama kaaaaaaaaaannnn....
betul2 menggunakan masa yang ada...
balik tu...
lepak jap umah ayah... mandikan bebudak tu semua..
masing2 dah penat main satu hari suntuk tak nak tido kata nya masing2..
lulu tak ikut balik sebab masing2 sekolah esok nya walaupon melalak2 nak ikut mama kata die..
tapi aku janji amik die cuti sekolah nanti.
time2 kali cuti jugak...
boleh jalan2 sekali..dok lama sikit...
insyaa Allah...


tu jer lah cerite qualiti time aku ngan family..ngan ayah umie dan adik badik..
seronok berkumpul cegitu... aku suka..
insyaa ALlah..ada kesempatan nak ajak abah sado gi perak ziarah abang sulung aku lak..
lama tak ke rumah die...
boleh jalan2 perak sekali nanti...
ok lah.. nak wassap abang sulung aku jap...


daaaaaa............