Monday, November 30, 2015

Pembersih intim MANJAKANI wanita :: untuk keselesaan dan kebersihan miss V




kalau ada yang tak tau lagi...
Daerah kewanitaan (Miss V) merupakan satu bahagian kewanitaan yang sangat mudah terdedah kepada jangkitan..
since yang kite tak..bahagian intim tersebut... merupakan kawasan paling lembab pada bahagian tubuh kita..
so..bakteria memang mudah lah membiak kan..
ada sesetengah keadaan..jika tak di jaga dengan betul..
akan mengakibatkan bakteria jahat mudah membiak dan sekaligus akan mengakibatkan terjadinya jangkitan kuman..

antaranya lendir seperti keputihan tu..
yang selalu buat kite rasa tak selesa..!!
dan bertambah teruk jika keluar dalam kuantiti yang banyak dan berbau..
kat situ lah akan timbul nya jangkitan kuman lain..
dan boleh mengakibatkan penyakit lebih teruk
[seelok nya..perlukan rawatan dokter/pakar]
tapi semua tu boleh dikurangkan..atau di elak dari awal..
dengan menjaga kebersian Miss V tersebut..


semua tu berkait2 sebenarnya..
bukan setakat kebersihan tuk diri sendiri..
dalam hubungan suami isteri..
tapi dari aspek kebersihan seperti yang disyariatkan dalam islam jugak..
termasuk dalam urusan ibadah seharian kita..


sebab tu wanita kene rajin merawat kebersihan daerah tersebut..

hari ni aku nak share ngan korang pembersih intim wanita yang aku gunakan..
ASLI...

ingat tak sebelum ni [kalau ada yang pernah baca lah]..
aku ada cerite.. 
jamu manjakani serbuk asli yang aku guna makan masa untuk berpantang tuuuuuu..
aku guna jugak sebagai pembersih wanita..!!
haaaa...macamane aku buat..??
aku gi bancuh serbuk jamu manjakani asli tu dengan air
seminggu 2-3 kali aku buat sebagai perbersih miss V...
punye lah nak gunakan sesuatu yang asli kan...
memang elok dah seperti yang dicadangkan lah aku ikut...

aku kalau bende2 macam tu...
nak yang asli2 jeeewwww...
sejujurnya..aku memang ada sikit rasa takut sangat nak beli yang banyak ada kat kedai..
memang lagi wangi..popular...dan nampak lagi menarik..
setiap kali pon duduk berjam2 kat farmasi membelek bahan2 nya nak beli..
tapi ko tau lah aku ni kan..agak cerewet tuk sesetengah hal..
lagi2 berkaitan ngan kewanitaan dan dalaman...
lebih prefer sesuatu yang asli..konon nya...
tanpa bahan chemical..
jadi tu lah selalu was2 jer nak membeli..
tu pasal..biler ada orang ajar cara tersebut [bancuh majakani asli sendiri ngan air]
aku prefer buat macam tu jer...
rasa lagi selamat perasaan nya [insyaa Allah] kat aku lah...hahahaha.. 
hover sangat kan..

takper takper.. biarkan susah...asalkan yakin dan rasa selamat tuk kesan jangka masa panjang..
sebab seperti yang kite tau..
sebenarnya...kebanyakan pembersih ni..
tak semua nya sesuai ngan bahagian intim kite yang sensitif..
perlukan ph dan bahan yang sesuai..
silap hari bulan..elergic bagai.. atau terjadi jangkitan yang lebih teruk..
tu haruuuuu...risau hokeh...
pernah tak baca...pembersih wanita boleh menyebabkan barah jugak...aaiihh..
tu pasal..tak sebarang jugak lah kite boleh amik..
seelok2 nya.. kenali 'diri' sendiri dulu..
apa yang boleh dan apa yang tak..
dan..jangan main beli jer.. amik tau bahan2 nya.. 
amik kire semua aspek..

macam aku sukakan sesuatu yang organic dan asli...
yang original...dan alhamdulillah serasi ngan aku..
tu gigih lah bancuh sendiri.. hahaha..




tapi tu sebelum ni lah..
sekarang.. aku pakai  MANJAKANI HYGIENE WASH..
alhamdulillah ada orang yang perihatin sama macam aku..ngeheeee...
dah keluarkan produk khusus untuk pembersihan intim wanita 
yang dah di formulakan dan ekstrak daripada MANJAKANI ASLI..sireh..dan perapat..
gel yang bersesuaian tuk kegunaan sebagai pembersih bahagian intim wanita...

TANPA MENGGUNAKAN SABUN DAN TANPA BAHAN KIMIA !!
TANPA PEWARNA DAN BAU WANGI SEMULAJADI yang menyegarkan setip kali pon...

[Warna hijau adalah hijau manjakani....]

tak berbuih dan tak likat...dengan pH 3.8 sesuai di gunakan untuk bahagian sensitif [Miss V] tersebut..
dan sebab ianya adalah dari bahan asli..
sesuai di gunakan semua peringkat umur wanita..
dan boleh digunakan setiap hari..

aku suka kan nya..!!!
memang rasa nyaman dan bersih segar sepanjang hari...



ramai yang tak tau akan kebaikan pembersih intim untuk wanita ni

♡ membersihkan, menyegarkan & menyakinkan setiap hari
♡ menghapuskan bau yang tidak menyenangkan
♡ merawat keputihan
♡ mengetat & merapatkan dinding faraj


dan kelebihan MANJAKANI HYGIENE WASH ni dari segi ramuan nya sendiri

Manjakani→ kandungan tannin yg tinggi membantu menegangkan bahagian intim selepas melakirkan anak.... sifat antiseptik semulajadinya berupaya mencegah bakteria, kulat & yis (punca utama gatal-gatal & bau kurang menyenangkan pd bahagian intim wanita).

Daun sireh→ terkenal dengan kemampuannya menyegarkan dinding kelamin wanita, mengembalikan keanjalan & mengurangkan cairan berlebihan yg boleh menyebabkan ketidakselesaan & rasa tidak menyenangkan sesetenga wanita.

Serapat→ berupaya membaiki & menegangkan tisu faraj....







so..jom lah beralih pada FEMININE MANJAKANI HYGIENE WASH ni..
insyaa Allah boleh menyelesaikan masalah Miss V berbau atau keputihan...
dan berikan keselesaan dan kesegaran sepanjang hari..




untuk mengetahui lebih lanjut lagi..
boleh gi tengok kat link FB bawah ni [jangan lupa LIKE dan Follow yer]



FACEBOOK :: 






ATAU




boleh terus hubungi /WHAT'S APP ::

PN ROZINA [INA] :: 019-513 8283
[trusted seller/blogger :: Salam Bicara Hidupku]





HARGA :: RM 25 SEBOTOL [80ml]
POSTAGE :: RM 6 SM