Saturday, December 26, 2015

7 bulan Muhammad Ash-Shaquille dengan tragedi demam panas..



26 Dec 2015 - genap 7 bulan hari ni..


baru jer lepas deman 4 hari berturut panas kemahen..
minggu lepas..
risau sangat2..tak pasal..tetibe rasa badan die membahang..
tak jangkit dari sapa pon..abang nya sihat alhamdulillah..
kot nak tumbuh gigi baru ker..nampak macam dah putih2 kat gusi..kot lah..huhu

jarang demam budak ni.. seingat aku.. ni kali ke dua..
tu pon masa fes time ritu..sebab jangkit dari abang nya..kejap jer..
tak yah ubat bagai..susu kan banyak2.. alhamdulillah sihat..

tapi kali ni... sampai ke klinik gigih aku bawak..
amik ubat..nak tak nak..kene bagi jugak..
sebab tak kebah2 langsung..selama 4 hari tu..!!
mandikan..sejuk kejap..pastu membahang balik badan..
aku mula lah tak tentu arah..risau...

biler demam ritu.. badan menyusut..
makan memang langsung tak nak..susu pon kurang..
tapi 'merap' jer dengan aku..tak letak langsung masa tu..
tapi tak lah mengemping pon..
cuma die nak berkepit jer sampai satu kerje mak ko tak jalan..
tak per lah nak..mak ok jer..walaupon gigil badan tak makan sehari..
setakat cicah roti ngan air milo..sempat gorengkan ayam tuk qaleef jer..
tapi mak ko sendiri tak sempat nak makan..

abah sado out station pulak masa tu..haaaiihh...
jam2 tu jugak lah anak nak demam...
aku rasa..shaquille demam.. lebih mencabar..!!
lain macam die punya ragam...

since yang ko tau..shaquille bukan anak banyak ragam..
die jenis senyap buat hal die jer..selamber die jer lah..
tapi.. sekali demam.. hamek ko..
tak pasal malam2 mak ko ngoder dominos hantar kat rumah 2 regular pizza 1 lasagna 1 spaghetti..
makan berdua ngan dak qaleef.. huhuhu..




alhamdulillah.. dah sihat... tu pon siap bawak amik darah..
yer lah..dah masuk hari ke-3 kalau tak kebah2..memang risau sakit lain pulak..
baik lah aku cek sesiap tak yah nak tunggu lama2 lagi..
memang jenis aku macam tu...
dari aku dok sumbat anak ubat2 kan..baik lah aku gi bawak gi buat ujian dah terus..
risau kot penyakit lain..dapat rawatan lebih awal..
tapi alhamdulillah.. takde apa2..cuma demam biasa..
esok nya..tak panas dah badan...
gigih mak ko berpanas2 waktu malam tak bukak ekon nak kasi anak berpeluh..
biler bukak ekon..die batuk pulak..dada sejuk..
cuma pastikan suhu badan tak naik mendadak..
tak tido malam aku oooii..

hurrrmm.. mak2...semua pon lalui pengalaman yang sama biler anak demam..

siap sembang ngan operator dominos tu..
bagitau..mintak tolong hantar laju2 sebab badan dah gigil tak makan satu hari.. hahaha..
perihatin pulak ahkak tu [kot lah akak]..
amik berat tanya kenapa..
siap lah aku sembang kate anak demam bagai..
"paham..paham..anak2 demam memang kite macam ni lah kan"-kata ahkak dominos tu..
ngehehe..aku senyum dengar..
tapi lewat jugak 10 minit penghantaran nya..!! sabau jer lah



semoga anak mama Muhammad Ash-Shaquille [dan qaleef Eeman] sentiasa di beri kesihatan yang baik..
dan di jauhkan segala penyakit...insyaa Allah..

kesian mak ko tak sempat makan tak cukup tido.. eeaahh..?? hahahaha...
bertabah lah anak...

eeaahh.... emak... agagaga..



selamat hari ulang-bulan yang ke 7 sayang
mama sayang anak2 mama...





No comments: