Tuesday, December 29, 2015

Percutian penutup 2015 di Gold Coast Morib International Resort



aku sepatut nya pergi bercuti kat tempat lain...
masa cuti panjang dari Maulidur Rasul hari tu..
abah sado cuti sehari sebelum.. sampai lah isnin awal minggu ni..
sikit punya lama..
so.. nak pergi bercuti jauh dan lama sikit..

konon nya lah..

tapi atas sebab2 tertentu2..yang tak ley nak elak..
kiteorang tak jadi pergi hari tu..
walaupon semua dah prepared dah..
tinggal nak gerak jer jam 3 pagi hari Rabu tu...
tapi dah kata..Allah tak izinkan kiteorang pergi..
nak buat acaner kan..
walaupon sikit kecewa..tapi.. aku ok..
aku percaya.. perencanaan Allah lebih baik..
ada lah tu kan...

nak merawat kecewa konon nya... alang2 barang semua dah kemas masuk bonet..
pagi tu..plan gak nak gi mana2 jalan yang dekat2..hahaha..dasar sangat kan..
tapi kiteorang carik themed park tuk aktiviti anak2 jer kali ni..
2-3 tempat gak lah menyebut..
nak ke melaka apa tah nama themed park tu..
tapi sebab kan baru jer pergi melaka..macam boring pulak..
abah sado ajak ker tambun sunway kat ipoh tu..
tapi nak booking hotel penuh pulak dah..
so carik2... dapat hari rabu tu jugak
hotel masih available ke Gold Coast Morib International Resort..
terus booked pagi tu jugak..
walaupon biasa dengar bad review pasal tempat ni..
tapi.. redah jer lah..dengan harapan..semua akan ok2 jer..
nak berjalan punya pasal kan.. huhu..

tengahari baru gerak..
sebab tak lah jauh sangat..dalam sejam lebih jer..
sampai sana... ngam2 waktu nak check-in..
yang biasanya hotel check-in pukul 2 kan..
tapi..masuk2..masya-Allah.. terkujat aku..
punye lah ramai orang...beratur 3 line..peerrggghh..
tak pernah lagi lah aku jumpe hotel nak check in reramai sekali gus macam tu..huhu..
seb bek lah dah siap booking bayar semua..
tak lah risau bilik tak dapat..
pastu..siap kate masuk bilik hanya pukul 3...okey..fine..sabar jer lah aku dengar..

mula lah aku teringat2 pasa bad review hotel ni...
berdoa semoga tak de lagi buruk akan jadi..huhu..

nak dekat2 pukul 3..dapat kunci..
abah sado amik barang..terus ke bilik..
dapat tingkat 2.. themed-park view.. ok..syukur kat situ...
seronok dak qaleef..

pasal bilik..aku review kendian key..
nak cerite pasal lain dulu..
aku malas nak cerite pasal satu tragedi awal2 tu..buat spoil mud..
tu lebih teruk dari masa nak check-in tu..
hampir2 kiteorang tukar bilik..!! okeh..malas nak cerite..
aku anggap tu hanya masalah teknikal..seb bek setel jugak..
darikan kiteorang terpaksa tukar bilik lain yang bukan themed-park view...



panas giler hari tu..ni view dari beranda bilik tingkat 2
qaleef dok kat beranda jer tak nak masuk2 tengok menan ni semua..
nyanyi2 lah kat makpak nya nak mandi kat bawah..huhu..


lepak2 dulu tunggu asar...syiok sikit nak mandi nanti kan dah setel solat..
adik ko nak di bagi makan lagi..nak kene susukan dulu..




kemahen seronok dak shaquille nak main air...
asal nya.. tak nak kasi shaquille mandi waktu tu..
tu yang tak tukar pakai swimming suits tu..
abah sado tak nak mandi.. so..die jaga anak sambil amik gambar..
biar mak ko meneman dak qaleef mandi..
tapi biler tengok shaquille kemain gedik2 nak masuk air..
so.. masuk lah kejap berendam..





aaiihh.. ni bukan aktiviti kesukaan aku ni basah2 macam ni.. hahaha..
tapi tu lah.. dah ada anak2..macam ni lah kan..tak suka pon..kene suka kan jugak demi anak..
tak kan aku nak biar dak qaleef mandi sorang2..
dah aku jer pulak tu rajin nak melayan..
kalau abah sado ni..cepat jer ngajak naik nanti..sian anak tu ha..





muka qaleef tak boleh blah.. hahahahahahaha...

eeerr..muka mak ko pon sama..
ada gambar lagi teruk..tak nak tunjuk jew..kahkahkah..





permandangan malam dari bilik..





kat sini.. kemahen awal ni 2 orang budak tido tau..
maghrib tu dah senyap sunyi bilik..
penat mandi siang2 tu kan..




anak2 tido... mak pak dok menyembang kat luar sambil menikmati malam konon nya..
ni lah salah satu quality time asben n wife giteeeww...
dapat berborak berdua tanpa perlu selit2 ngan suara mak ko kejap2 jerkah dak qaleef..
kejap2 kang suara adik nya melalak di sakat dek abang nya..
jadi.. biler dapat waktu2 berdua macam ni..rasa tenang lah sikit.. 
bukan lah orang kata tak suka anak2 ada..
tapi..sometimes..perlu ada quality time macam ni..
walaupon alih2 biler borak..mesti hal anak2 jugak.. hahaha.. pon boleeeeyy...

tu duduk dalam gelap..sebab tak nak orang nampak dari bilik2 depan konon nya..
sedangkan..lampu koridor terbakar...ahaaakkss..sabau jer lah...



sebenarnya.. bagi aku secara peribadi..
hotel ni..kalau betul2 di jaga baik..dari segi servis die..maintenance hotel..
kebersihan.. dan standard..
memang lagi menarik..
lagi pulak kate nya tarap international...
tapi.. susah nak bagi 'bintang' penuh walaupon nampak macam ok..
tapi tak pon...
aku bukan jenis cerewet sangat..
cuma bagi aku..personally... biarlah berbaloi dan sepadan ngan apa yang di bayar..
hotel dasar nya cantik..tapi tak di jaga baik..
lagi2 part kebersihan..memang failed giler...
malas aku nak bercerite sangat..
jenis aku..lagi aku tak suka kan sesuatu..lagi aku tak nak bercakap..
nanti akan rasa kecewa...
asalkan anak2 aku gembira..sesekali dapat berjalan berseronok macam ni kan..
yang lain2.. aku buat2 tak perasan jer lah..huhu..

okeh...nanti aku sambung lagi..
kali ni cerite ringkas2 jer..
banyak bende aku nak selit entry ni lagi..
pasal renovation..pasal make over lagi..
nanti2 lah...
satu persatu..