Friday, January 01, 2016

welcome 2016... Happy New Year gais....








dah.. jom anak2... balik..percutian terakhir kite tuk tahun 2015 ni dah habes..
kite plan lain pulak nanti..
tunggu si shaquille besar sikit kot boleh berjalan cepat ker kan macam dak qaleef dulu..
syiok lah die berlari ngan si abang nanti..
penat mak pak tu belakang kire..huhu..





Aku memang suka pakai putih..
dan aku pastikan aku sentiasa ada baju serta seluar putih setiap kali pon...
cuma tudung putih jer aku tak berani nak pakai..
sebab sedar diri tak berapa nak putih..kuwangkuwangkuwang..




gang posing mama... 
abah sado tegur.."tah mana die belajar pose macam2 gaya"
eerrr.. aku tak pasti lah tu die tanya atau perli aku tu.. hahaha..

buat2 tak dengar sudah..

biler qaleef dah bersekolah..lepas ni dah tak boleh lah nak berjalan tak tentu masa macam sebelum2 ni..
mungkin kate nak ikut abah sado gi out station pon macam biasa pon dah tak ley..
sebab biler anak bersekolah..tak boleh memonteng..
rugi kalau banyak ketinggalan nanti..
rugi ilmu...
so..dah tau dah kenapa time2 cuti sekolah..mak pak pon sibuk nak cuti sama..
sebab..waktu tu jer lah boleh bawak anak berjalan sekali kan..

qaleef ni nanti pulak..dah start sekolah ni tuk 2016..
mungkin hujung minggu ada kelas takwando..
kelas mandarin tambahan akan amik hari biasa hari persekolahan..
jadi.. mungkin hujung minggu pon terhad jugak..
die sendiri yang nak.. aku biarkan jer die nak merasa dan belajar kan..
ape salah nya kalau sesuatu yang baik..

masa umur 3 tahun..tahun lepas ritu...
 kelas die dari 8.30 hingga 11.30 jer..
tapi mulai tahun 4 ni.. kelas bermula dari pukul 8 sampai kol 12 tghari..
2 kali seminggu tambahan kelas setengah jam untuk kelas mandarin..
so far..qaleef suka gi sekolah..sebelum ni lah..
terlebih suka sampai aku naik heran ada gak budak suka gi sekolah.. hahahaha...
ingatkan nak try2 jer sekolah tu dulu.. sebab tak banyak sekolah kat area rumah aku ni yang ada pre-skul tuk budak dari 3 tahun..
tapi.. biler tengok ok.. qaleef pon hepi..
tu aku teruskan jer tuk 4 tahun ni..
plan 5 tahun baru masuk ke brainy bunch..insyaa ALlah..
tu sekadar perancangan la..tengok pada keadaan qaleef sendiri nanti..


muka jangan series sangat boleh tak shaquille..mama nak amik gambar jer.. bukan soh awak makan..
eeeerrr.. sebab shaquille pon jenis susah makan..!!
stress mak ko nak oooii..
shaquille dah 7 bulan.. dah mula makan makanan pejal sikit macam bubur..
ritu pernah dah try bagi masa hujung2 6 bulan tu..
tapi die macam tak ready lagi..so aku pon tak nak paksa..
ni dah 7 bulan.. aku kene gak lah bagi..pelan2 sabar aku ngadap nya tau..
tapi.. ok sikit lah aku rasa berbanding qaleef dulu..
shaquille nak gak lah makan walaupon tak banyak..
cume memilih sikit..
ikan salmon die tak suka..buat ngan bubur..
bubur ada rasa ayam..ngan organic oat.. die ok..
tak banyak..tapi lebih sikit lah die makan..
brokoli pon sama.. aku siap letak madu sikit..sebab ada madu baru makan banyak..
manis oooii..tu yang budak suka sangat tu..
tapi takper..makanan sunnah.. bagi sikit2 jer asal kan ada rasa..
dari kan die tak nak makan..risau aku..
setakat nak hadap susu mak ko ni..mana kenyang dah kan..
tu tido tak lena tu.. biler dah makan baru nampak die tido lama sikit lepas makan tu..dah kenyang..
ngemping pon yer jugak lah..macam biasa..
cuma lebih kenyang lah biler makan ni..sesuai ngan perkembangan umur die sekarang yang perlukan solid food..


tu jer cerite penutup 2015 tapi terpaksa drag sampai 2016 ni ha..
alhamdulillah...dah berlalu 2015 dengan penuh kisah..
just looking forward tuk tahun 2016 ni..
moga2 lebih baik dari hari sebelum..insyaa Allah..



neway...happy new year gaissssss.... pergi mana cuti panjang ni...??