Monday, February 15, 2016

DEKORASI RUANG DOBI :: Laundry-THE real Never Ending Story







gigih lah i ols carik n print bendalah ni semua nak letak kat ruang dobi..
memula nak pakai frame besar [sedia ada]
dah siap2 beli paper a3..dan baru tau tak muat nak print..hahaha..
malas aku nak gi print kedai bagai..
aku tukar idea lain..
pon masih pakai frame sedia ada..
so dapatlah 4 frame



rasa2 macam nak teaser jer.. hahaha..
tapi takper lah..lapang update blog ni..aku cerite terus..




untuk 2 tingkat rak kosong aku pasang kat sebelah almari kabinet ruang dobi ni
aku letak hiasan simple..
bakul rotan IKEA tu [pon sedia ada aku beli almost 12 tahun dulu]
ingat nak letak barang..tapi tak tau lagi barang apa..
so biarkan dulu sebagai hiasan..




ikut kan aku lebih suka letak pokok hidup..
tapi ruang ni tak cukup cahaya.. nanti pokok tak dapat vitamin..
lama2 mati..kesian pulak kan..
so aku letak jer lah pokok plastik..
tapi tu memang kene rajin bersihkan selalu..kompem perangkap habuk tu..



ok.. so..dah siap gantung frame untuk ruang dobi..
simple sangat kan..print sendiri pakai kerta a4 jer pon..
just fokus pada frame jer.. heheh..


kenapa 'FOLD' aku gambar baju belonggok..?? kahkahkah..
biasa tengok gambar baju berlipat kan..
haaa..tu ko tak tau.. lepas jemur angkat.. longgok sebakul dulu.. baru lipat..
takde lah aku jenis angkat2 terus lipat unless memang aku lepas angkat dok lepak tengok tv..
biasa memang time lepak2 tgk tv jer aku melipat kain..sambil2..
tu yang tetibe gambar sebakul longgok tu..bermakna sangat kan... hahahaha..

jujur nya.aku tak jumpa gambar baju berlipat yang cantik yang sesuai..
dah penat carik.. aku jumpa gambar ni.. pon boleeeeyyy... kahkahkah..
itu jer..





ruang ni sangat kecik.. susah nak dapatkan angle cantik tuk amik gambar jauh dan penuh..
so dapat amik sana sikit..sini sikit..dari tepi2 jer..



ok.. dah.. ni jer gambar boleh di ambik tuk share ngan korang..
so far ruang dobi ni aku tak rasa nak tukar cat kaler lain..
eeerrr... at least buat masa ni...lain kali..tak tau lah..huhu
sebab mata aku tenang ngan kombinasi warna putih kosong...
aku tak minat banyak2 kaler dalam satu ruang..
lebih2 lagi ruang yang tehad..
jadi biarkan dulu keadaan macam ni..
buat sementara..sebelum aku jemu.. 

buat masa ni..ruang dobi setel...
kalau ada perubahan penambahan..aku share lagi..
lepas ni nak fokus pada ruang lain pulak..






selagi ko pakai baju..ada umat dalam rumah..
selagi tu keje men dobi tak akan habes...