Thursday, February 25, 2016

Wilayah QnS :: KOD CAT BIRU BILIK TIDUR ANAK







since ramai yang mintak kod cat bilik anak2 aku ni..
aku tak larat nak reply satu2...
jadi.. aku buat entry khas kat sini..
lepas ni..kalau ada yang emal lagi.. aku tak reply jangan marah hokeh..

nampak tak kekwat nya..hahaha..

tak sempat nak hadap oooiii...

harap maklum lah yer..





jelas kan....tulisan nye..

untuk bilik anak..aku pakai jenama KCC jer..
so far.. ok..aku dah pakai banyak kali..dan banyak tahun..
tak de masalah..alhamdulillah..

pilih jenis 'EZY CLEAN'
senang nak lap bersihkan kalau anak conteng ke hapa..
ezy clean ni pon ada sikit kilat..tapi tak kilat sangat..
kiteorang tak suka amik yg kilat2 macam cat minyak tu..
tak cantik tuk pencahayaan..
so yang macam ni pon ok dah..
tak nampak pudar atau malap pon..






yang ni untuk 1L nyer..[tak cukup]
tuk bilik budak2 ni.. double layer baru cantik
kiteorang pakai 5 liter [ada baki sikit lagi]
untuk 5 liter harga Rm 130 lebih kurang..
pernah tanya untuk NIPPON PAINT harga Rm 200 lebih sikit..
since pakai ni pon ok..tuk bilik anak2..
kiteorang pakai ni jer..lagi jimat..
dan kire murah lah untuk warna gelap macam ni.. biasa akan lebih mahal
yang ni jenis bancuh mesen [lebih gelap warna akan lebih mahal]




ok.. harap jawapan aku membantu...
kalau ko nak pilih jenama lain..
jangan pilih warna dari katalog [yanga da kotak2 kecik tu]
warna kat situ biasa nya tak tepat sangat macam di bayangkan..
aku selalu galakkan korang.. mintak kat orang kedai tu...
"saya nak pilih color dari palet yang banyak2 tone color tu"
haaa..cam ni lah aku selalu cakap... hahaha..
tak tau ape ke nama mendalah tu kan..
tu aku buat ayat camtu..derang paham dah..dan bagi jer terus..
so.. dari situ..apa2 color pon..
ko pilih dari warna asal family die..
macam contoh biru ni..
amik dari family biru..ko akan jumpa banyaaaaaaaakkk kaler lebih kurang..
aku plih dari tone warna biru yang kedua [dalam warna sederhana gelap]
dan dari situ aku pilih warna paling atas..[paling gelap tuk family biru yang ni]
ada lebih kelap iaitu biru tua macam warna kain sekolah rendah tu..
biasa tu akan masuk dalam tona warna antara biru dan kelabu 
so terpulang korang la nak kaler apa..
pilih bebetul..jangan nanti dah beli mahal2.. lepas tu salah kaler pulak..



ok..tu jer aku nak share...