Tuesday, March 29, 2016

#Dekorasi :: Kerana meja 'INI' lah....aku decide tuk beli Wings Chair



side table ni.. aku beli dari SSF..
akhir tahun lepas.. dalam bulan 10-11 macam tu..tak ingat..
aku tak pernah tunjuk full picture meja ni kan....
tapi kalau korang nak tau [kot lah nak sangat tau] huhu
sebab side table ni lah...
aku decide tuk buat-ubah hampir keseluruhan hall bahagian bawah 
terutamanya ruang tamu kiteorang tu....

agak besar gak lah impact nya pada aku..hahaha..

masa pergi beli tu..
aku tak tau kenapa tetibe aku boleh beli design macam ni..
dengan kaler rustik gold..dan ada ukiran2 kerawang siap..
sedangkan ada jer lagi side table yang lebih simple dengan harga yang sama..
dan lebih sesuai ngan tema rumah aku yang...modern....
tapi aku pilih INI..!!
aku tak tau kenapa..!! sungguh...
masa tu.. walaupon aku memang ada rasa macam minat sikit pada gaya dekorasi Eropah Modern..
tapi.. aku tak pikir pon nak ubah dekorasi rumah aku ke arah tu..
atau mungkin.. bukan dalam masa terdekat tu...
aku prefer tuk beli perabot sumting lebih modern dan simple..tapi elegance..
bukan gold dengan kerawang dan rustic macam side table atas ni..!!
tapi.. tah mana silap nya..
salah mud ker hapa..aku tak tau..
tetibe boleh pulak aku gi beli meja ni..masa tu..

balik rumah..
letak kat sebelah sofa off white aku yang agak modern simple tu..
tetibe rasa...cannot go..!!
tak sepadan..tak ley 'in'..mata aku tak ley terima...langsung...
lagi pulak aku boleh beli lampu meja yang lebih kurang macam tu tema gaya nya..
berkerawang siap..
tah macamane aku boleh terbeli tah tu...heran gak..
citarasa berubah kah...
instead of plan asal aku nak beli lampu jenis kaca cermin...

ape kena nya aku ni...
masa tu..ada sikit rasa macam..tak besh..
ada lah sikit rasa menyesal..hahaha.. 
tapi tak boleh nak tukar dah..[ada terms nya]
nak di jual..agak berat hati.. baru sangat beli.. agak pricey pulak tu...
even nak cakap ngan abah sado pon..aku tak berani..
[ini die baca entry ni..baru dia tahu lah ni]

so..aku pasrah...
amik masa gak lah hadam..

tapi setiap kali pandang dan pikir..
mesti rasa macam..hurrmm.. sesuatu yang silap di situ...

sampai lah satu masa..
tetibe aku terus rasa......macam....
aku nak ubah semua nya..!!!
aku tak boleh jual meja sisi atas tu....sayang pon yer gak dah lama2..
bukan tak cantik..cantik kan...tapi tu lah..tak kene gaya tu jer lah..
then...biler aku cuba ubah gaya untuk sesuaikan ngan meja sisi ssf tu..
masa tu lah semua nya berubah...
haaaa..masa tu lah jugak lah aku terus decided tuk buat dapur tuh..
kepala otak dah planning bende lain jugak..
terus aku rasa nak tukar-jual sofa [banyak faktor kenapa aku nak jual sopa ni sebenarnya]
paling aku nak buat...nak tukar cat..
dan semua ni... terus2 aku gugel2 idea..
kalau korang ingat..
ada satu masa..aku share banyak sangat idea dan gambar
pasal idea gold dan hitam..
sebab masa tu aku rasa..tu warna paling menarik kat dalam pikiran aku..
yang boleh matching2 ngan kaler gold...

dan semua tu..hanya berpunca dari side table nan seketul ni lah..

hahaha..kan aku cakap.. impact nya agak dasat..
sampai aku ubah hampir keseluruhan ruang sedia ada..

dapur tu.. hanya permulaan..
biler aku cakap...aku 'boring'.. maknanya...aku perlu buat sesuatu...
ada bajet..ada rezki sikit waktu tu..
[walaupon tak rasa sangat nak buat sebab dalam proses pembelian rumah lain time tu]
tapi..terus buat yang tu dulu...kire macam gamble gak lah..
aku pikir..kalau nak tukar semata cat..
masih lagi akan 'stuck' kat situ...
tu pasal aku mulakan dari dapur..
membawa ke plaster ceiling semua ruang....

aku kene ubah sikit pencahayaan..
kalau aku berniat [masa tu] tuk cat wall ngan kaler gelap..

orang tanya aku..
kenapa kaler gelap...??
kenapa bukan kaler tanah yang jugak serasi ngan kaler gold...

jawapan nya...aku pernah buat...warna2 tanah...
bukan pada rumah 'kelamin' kami jer..[dulu pernah buat warna coklat gelap]
tapi aku pernah buat sebelum2 tu lagi..
pada rumah2 sewa aku masa bujang..
pada bilik bujang aku sebelum kawen..[cuma masa tu takde blog nak tunjuk]
dan warna hitam ni..warna aku tak pernah lagi cuba..
tu yang aku teringin nak 'main' ngan kaler ni..

so... jadi lah macam apa yang korang tengok sekarang ni..

punca nya hanya..satu sebab tu jer lah.....
meja sisi kaler gold rustic dengan ada kerawang2 kat kaki...

tapi saat ni...biler dah hampir siap semua nya...
aku sangat2 suka kan meja ni..!! hahaha... dramatik tak cerita aku nih..

ok... saja nak cerite..heheh..

sebenarnya.. aku nak tunjuk jer..
yang ada tempat sesuai sekarang aku boleh letak meja sisi tu...







aku memang sengaja beli wing chairs 2 ketul ni..
sebab nak letak side table ni kat tengah2 tu lah sebenarnya...
lagi pon...memang dah lama teringin nak beli..
cuma sebab tak de tempat nak letak jer sebelum ni..

wing chairs aku kaler hitam..material velvet..
tak sama kaler ngan chesterfield sofa yang bewarna 'coffee'
memang aku sengaja..
tu sebelum ni aku pernah decided nak kaler sopa gold tu..
sebab boleh matching2 macam ni..
tapi.. tuk jangkamasa panjang..
aku pilih kaler coffee tu..
lebih senang nak matching [kot kalau aku tukar kaler cat..lagi] hahaha..
masih lagi kaler 'mewah'
dan..yeaahh..kaler2 bumi...
serasi can cantik bergandingan ngan kaler hitam wall tu...
haaaaa..bergandingan siap aku kuar ayat hokeh..
nampak tak bahasa2 majalah dah kuar..ngeheeeee...

ok..dah..tu jer aku nak share..
sebenarnya.. aku tak habes kemas lagi..
susah gak nak ekjas...banyak kali pusing2..
tapi sementara ni..memang macam tu lah aku letak..
tivi pon dah berubah..
sungguh aku masih tercarik2 idea tuk susun atur dan deko hall ruang tamu ni..
sebab ada ruang bertambah..
nanti dah siap..aku share keseluruhan ruang yer..

tunggu raya tau.. hahahaha....





DAPATKAN 

TRIAL PACK EPHYRA [10 SACHETS]
+
EPHYRA SKIN BAR 

FREE POSTAGE SM
FREE BOTTLE SHAKER EPHYRA

DENGAN HANYA RM 99 !!!









wassap/sms dan kata kat aku :: "saya nak HARGA PROMOSI TIME GAJI"









BUKAN RM 180..!!

TAPI TERLAJAK LEBIH MURAH !! 




ORIGINAL
dengan harga kasih sayang dan terbaik..!!



HANYA DI SINI..

WHAT'S APP / SMS :: 019-2085089


[untuk urusan jual beli sahaja..tolong jangan call/pertanyaan berbentuk peribadi tidak akan dilayan sama sekali]





EMAIL :: nurha_abdul82@yahoo.com

LIKE FACBOOK :: EPHYRA-PINK GARAGE BEAUTY CARE

UNTUK MENGETAHUI MENGENAI EPHYRA NGAN LEBIH LANJUT :: KLIK SINI