Thursday, March 10, 2016

GayaMamaAnakDua :: pakaian breast feeding friendly ker...??








Kertas Outer Dress LIBELLNA by Bella Yunus
sooooooooooooo comfortable..
pakai dengan palazo belang2 kat dalam..senang nak bergerak.. 





" ok mama.. jom main kejar2...."

haaa...senang jugak lah nak langkah besar2...sebab pakai ngan seluar..hahaha..
sapa kate pakai dress tak boleh nak kejar anak...
eerrr... so far..anak aku masih boleh di kawal..
tak tau lah nanti die beregu dengan si mat lekat tu..huhu..[lap peluh sesiap]
tu dah jadi keje abah sado lah tu gamak nya nanti..



selalu orang tanya aku..
baju2 aku pakai..show2 dalam blog nih.. breast feeding friendly ker...??
kekadang aku lupa nak cerite..
tapi...dah tentu lah.. baju2 aku bukan setakat BF friendly..wudu' friendly jugak..
sangat penting tuk aku...dan si mat lekat tu...heheh..
anak aku tu kan masih menyusu badan.. DF pulak tu..
jadi.. kene lah pakai baju yang mudah kan aku dan anak...
tak kaaaaaaannn lah aku nak selak dari bawah keeeeen...[kalau bakai dress or jubah]
bagi aku.. practicality must come first...gitchuuuuu... 
mesti senang nak selak..mesti ada zipped..butang atau poket tuk selak
jenis lipatan-macam poket- kiri kanan

yang tu lagi senang aku rasa..
lagi satu...mesti mudah di tarik lengan nya tuk amik wudu'..

aku tak nak pikir pakai tuk cantik jer..
tapi end up..akan menyusahkan diri..[pernah gak lah]
sekali hamek ko.. susah nak susukan anak..susah nak amik wudu' kalau kat luar..
tak pasal aku stress.. mat lekat tu pon stress gak tak dapat nyusu..

alaaaa...tapi sekarang ni pon...tak susah dah nak cari-beli baju2 yang Bf friendly ni kan..
baik jubah..dress... blouse..dan sekarang..baju kurung pon ada zipped kat depan hokeh..
so takde batasan tuk kite menyusukan anak kite secara DF..
maksud aku..dalam keadaan terkawal lah..
idak lah ko selamber boleh selak kat tengah2 mall ramai2 orang tu kan..huhu
cuma.. lebih pada memudahkan proses penyusuan tu..

eerrr...tapi tak semua lah yang ko tengok tu BF friendly..hahaha..
ada gak yang takde..tu nak pakai kejap2 boleh lah..
ada yang tak..tapi masih tak susah nak selak tuk susukan anak..
contoh baju maroon kurung kedah aku baru pakai sebelum ni..
tapi tu sebab tempat tu sendiri ada nursing room..
dan dak shaquille pon bukan jenis mengemping jer..
so.. biler sampai timing.. bawak lah kejap ke nursing room..
haaaa..mat lekat ni part tu senang sikit lah..
agak2 dah kenyang..tak mintak nak mengemping dah..
lagi pon sebab dah makan..so tak mudah rasa lapar..



ok..dah..aku dah jawap..