Tuesday, March 01, 2016

#MakanSedap :: Ini cerita bukak puasa makan kat VIVO malam semalam


biasalah.. isnin khamis puasa...tetiap minggu..
ramadhan tak sampai 100 hari lagi nih..
tapi nak di ganti masih banyak...rasa nak nanges pikir.. hahaha..
kekadang...puasa hari2 biasa..tak kire isnin khamis..redah jer..
kekadang..badan tak larat.. jadi tak dapat nak puasa..
tengok atas si Mat Lekat tu jugak..
ada masa.. die nak mengemping jer.. sepanjang2 malam..
jadi..pagi2 badan dah rasa kering..
pukul 9 dah rasa nak pitam..
ni bukan drama tau..
tapi tu lah.. kalau tak sahur atau sahur tak makan berat..
memang aku akan cepat rasa 'flat'..
tapi insyaa Allah.. aku akan habeskan 29 hari ni sebelum ramadhan akan datang ni..
nanti masuk rejab syaaban..boleh cuba puasa lebih sikit..
#gantipuasamarathon nama nya nih..heheh

ok..cerita pasal bukak puasa ni..
jarang pon aku bukak puasa kat luar..
malas..huhu...
walaupon aku malas nak masak..tapi..lagi malas nak kuar umah time2 aku pose ni..
selalu pesan abah sado beli bungkus atau singgah pasar jer..
cuma semalam... abah sado beriye ajak makan bukak pose kat luar..
"sayang kata nak makan Aglio Olio...??" - ayat pancing abah sado bila aku kate tak larat...

memang dah 2 minggu aku cakap teringin nak makan tu..
tah kenapa.. huhu..
aku memang macam ni lah kan..
mengidam sepanjang tahun.. 
boleh jer masak sendiri..tapi tak mo..aku masak tak sedap -alasan nak makan sedap kat luar semata

so..kuar jugak lah lepas solat maghrib tu..

kalau gi Jusco umah aku ni..
biasa aku makan Aglio Olio tu kat Secret Recipe jer..
tapi kali ni...saja nak try kat VIVO...


one of favorite place kiteorang laki bini kat jusco sini..
menu nyer jarang mengecewakan tekak kiteorang..
setiap kali pon mesti nak try menu lain2..


tengok air dulu..sebab haus kemahen lagi..kat umah bukak pose air masak ngan kurma jer..huhu



Mat Lekat ni pon nak jugeeeekkk... 






sementara menunggu makanan sampai..


betul kan tudung penyek anak aku buat..heheh..
depan aku ada cermin..


sebelah pon ada cermin..
qaleef makan..suap2 tengok cermin..suap satu sudu..tengok cermin..puffttt...#MatCermin betul lah anak aku tuh..



desert untuk qaleef.. pheewww...
tak pasal malam tu lambat tido dek kerana terlebih gula...
sedap sangat...Vanilla Ice Cram with Brownies [Rm7.90] 
kecik jer..mak pak nya dapat sorang sesuap jer rasa.. kedek dak qaleef tu tau..



Seafood Spaghetti Aglio Olio [Rm 25.50] aku punya
dalam menu memang cakap pedas...aku suh kurang kan pedas sikit..
tapi masih pedas giler..!! tapi sedap bangat...tu orang cakap..lagi pedas..lagi rasa nak makan..
tapi tak tahan pedas nya..tuk orang yang tak makan pedas macam aku ni..
so far..ni Olio paling pedas aku pernah makan.. huhu..
habes makan dan rasa tak cukup pulak.. 


Mango Delight With Ice Cream [Rm15.90]



abah sado try Baked Fish Spaghetti [Rm20.50]
yang ni memang win...memang peberet kiteorang..
cuma ni fes time try yang ni..sebelum ni biasa makan baked rice chicken jer..
ada lagi satu jugak macam ni lebih kurang..tapi lagi pedas..
kali ni abah sado try yang ni..dan die sukaaaaaa lah sangat..
abah sado ni jarang nak suka yang cheezy2 macam ni..






qaleef makan Olio aku punya..die memang jenis makan pedas..
tapi tu lah..yang ni pedas sangat.. makan sesudu..sedut air laju2..pastu makan lagi..sedut air lagi.. huhu






seronok yer ko Mat lekat naik kereta berdua ngan abang..
sekarang..kat jusco dah ada bende ni..
dak qaleef setiap kali nampak.. mintak nak main..
15 minit Rm 10.. mahal gak tuh..huhu
tapi semalam.. budak jaga kereta ni kasi main lebih masa sikit..


ilek jer shaquille dok sebelah abang die tak de bunyik pon.. 
nak 20 minit gak main kere remote ni..
pusing2 tengah2 Jusco tu tak ramai orang..lapang...
ada 2-3 orang lagi main motor remote gak masa nih..



kereta ni boleh control sendiri..
tapi qaleef kejap2 kang brek..stop..die takut nak pijak kasi gerak laju2..
jenuh aku soh..last2 kiteorang pakai remote jer..
abah sado handle kereta tu...
seronok lak tu bebudak ni tau..



kol 9.30 balik dah..
tak gi jalan dalam2 ni pon...takde bende nak carik..
tapi dapat lah beli sepasang kalut raya tuk Shaquille.. 
dah alang2 terjumpa saiz die..comel pulak tu..
kang raya susah nak jumpe saiz kang..
kasut qaleef jer..die pekenan tapi takde saiz..
nanti sebelum puasa kene gi carik sepasang-2 tuk qaleef pulak..