Thursday, March 17, 2016

#ProjekFamilyArea :: kabinet tv dan projek terbengkalai


sebelum decided nak buat dapur ritu..
biler tetibe mud nak perabeh duit tuk rumah mendatang..
aku terus terpikir nak buat family hall ni dulu..
3-4 bulan lepas...
dapur baru pon dah naik..
tetibe nak buat plaster ceiling ruang tamu pon dah setel..
tapi Projek kat Family Hall ni tak siap2 jugak..!!

bukan projek besar pon..
simple2 make over jer..kasi menarik..sikit..
since area ni lah tempat kiteorang anak beranak suka nau melepak..
astro pon kat sini letak nya..
kat sini lah kain baju belonggok nak dilipat sambil tengok tv 
kat sini gak lah anak2 aku main tido baring tengok tv..

family hall ni kecik...
tapi aku cuba manpaat kan ruang...
aku tak suka nak 'membazir' ruang yang ada..
tu pasal.. aku buat family hall kat sini..
walaupon ruang terhad..

kalau ada yang baca entry permulaan projek ni..
tau lah cat baru jer bertukar..
lampu pon baru pasang balik..
ruang ni tak cozy pon...
pencahayaan kene cukup sebab anak2 suka lepak sini..

tapi tu lah..lepas cat.. pasang lampu..
terus terbengkalai.. huhu...sadis..

cuma... masa nak buat #ProjekPLASTERCEILINGruangtamu tu..
kiteorang bukak tv cabinet yang kat ruang tamu tu..
terus abah sado kate nak pasang kat family hall atas ni..
aku memang setuju jer lah since LACK IKEA tu pon dah di bukak masa cat sebelum tu..
lepas tu pikir.. macam cun jer pulak letak Tv Cabinet tu kat situ...
so..proceed jer...
jam tu bukak..jam2 tu terus pasang..



nampak lah berseri sikit family hall kiteorang 
ngan warna wall ceghah.. dan tv cabinet simple kaler hitam..ok dah tu...


semua decor items sedia ada jewwww...
alih sana..alih sini.. ok lah tu...
decoder astro..letak dalam almari tu...seb bek lah sensor remote pon kuat..
dak shaquille suka nau tarik mendalah tu sampai putus wire belakang tu..
bende tu die suka sangat..benda lain tak di usik nya pon...
lagi satu.. die suka nau kat remote..
dah jahanam satu remot tv umah nih..ppffttt....


kecik jer kan ruang..saiz lebih kurang 9 x 7 kaki jer pon..
ni tak de sopa nih..
kalau letak sopa.. memang ruang jadi bertambah kecik..

sofa cekelat asal kat hall ni pon dah takde..
dah bagikan kat orang dah...
jadi ruang lebih sikit..
konon2 tak nak dah la letak sopa...
tapi sepanjang 3-4 bulan takde sopa ni..
rasa...tak besh pulak biler dah lama2..hahaha..
so..tu semua menjadi alasan nak aku perabeh kan duit lah tu..ppffttt...

tapi akan hal tu..nanti lah...tak sempat nak pikir lagi..
kasi setel ruang tamu bawah tu dulu...



 haaaa... ni lah die projek kate tak siap tu..
kayu nya dah ada.. tapi tak di buat2 lagi..
ni masa awal2 dulu lepas cat jer abah sado eksaited nak buat..
lepas tu.. nan hado...
so..sekerat tu jer lah..
kalau ikutkan.. nak buat kat wall yang kosong tu jugak...
kayu dah beli...tapi tak terpotong2...
malas aku nak cakap...huhu..redho jer lah..


ruang terhad...memang susah nak amik gambar penuh..
dapat sana sikit..sini sikit..boleh lah tu...
carpet tu.. aku beli kat sungai buloh sebelum raya...
ada aku cerite last year...kilang tu memang tetiap kali nak raya die open table..
ritu letak bawah meja makan..
masa renovation ritu..cuci..alihkan letak kat atas ni pulak..
dah selesa die kat situ..so biarkan jer..
lagi pon jenis carpet ni.. bulu tak tebal..senang nak handle..
air tumpah ker.. makan bersepah ker..
biasalah ada anak2 ni keeeeennnn....
so..carpet ni senang nak cuci..tumpah..kotor..terus jer bersihkan..
ingat nak letak carpet kelabu kosong yang dulu letak ruang tamu tu..
lembut lah sikit..
tapi pikir kang makanan terperangkap dalam tu...biskut anak aku makan tu kan manis..
mudah bersemut..
tak nampak nak di bersihkan..
risau kat anak2 aku lah dok tido baring layan katon main bagai kat situ..
haaa..tu semua lah tu..faktor2 nya..
tu pakai lah carpet ni..pon ok..warna nya 'in' jer..

dekorasi pulak..
setakat atas tv tu jer lah..
aku rasa macam... tak nak letak apa2 lagi kat wall tu..
penat tampal gosok dinding belobang tau.. hahaha..pada muka sendiri..
yer lah..jenis aku.. nak cat.. yang mana dinding rosak kesan paku tu..
kene tampal licinkan..
lepas dah tau penat nak menggosok tu..
terus malas nak memaku lagi.. heheh..
lagi pon..sebenarnya.. aku rasa lebih tenang kot macam ni..
sebab ruang terhad kan..
kalau serabut2 banyak bende..tu yang nampak lagi sempit tu...

buat masa ni.. tu jer lah yang ada..
tunggu setel ruang tamu bawah..
baru rasa nak pikir siapkan atas ni termasuk sofa...
tengok lah acaner nanti..
bean bag ker kan..kalau tak semak...huhu

ok.. tu jer.. bai..