Thursday, March 17, 2016

WeekendAtyFared :: biler mak yang hover..


gempak giler..
sound effect macam cerite transformers..
kesan khas terbaik..
jalan cerite kreatif..
aku impress nak matik !!
tahap rasa macam tak percaya malaysia boleh hasilkan cerite animasi punye hebat macam ni..hahaha

dramatik tak...

aaahhh... tu semua apa yang aku nak describe pasal movie Boboboy tuh..
jujurnya... bagi aku.. ceritanya memang terbaik..!!
action nya..grafik animasi.. tinggi dan kagum..
walaupon abah sado kata..
tak original [kuasa nya]
sebab die kata kuasa fang tu macam kuasa NARUTO
but.. who cares..
kalau nak cakap pasal originality.. banyak jer cerite luar negara jalan cerita lebih kurang..
tapi masih hebat..
so.. kalau malaysia dapat hasilkan cerite sehebat Boboboi tu...
aku rasa..dah cukup mengagumkan dah tu...
dari awal cerite.. memang penuh action..
takde banyak sangat ruang tuk ko rasa boring..

cerite katon ni tau..katon.. tapi aku memang sukaaaaaaaa..!!
tahap gaban...

dari awal tahun kate nak kuar bulan march ni lagi..
aku yang dah teruja..
sibuk2 pulak dok ulang nam puloh nak kali ajak qaleef tengok nanti..
soh abah sado booking ticket awal...

hover kan....mak nya hokeh.. bukan qaleef..miahahaha..

aku memang penggemar cerite animasi katon..
dulu mak aku pelik2 aku tengok katon pon boleh sorang2 gelak..
sedangkan tengok cerite oggy n cockroaches tu jer..
[sekarang perangai menurun kat qaleef]
tapi betul...dari dulu.. aku rajin lah layan cerite2 macam tu kat wayang..
asal ada cerite animasi katon kuar..aku mesti nak gi tengok..
even dah 30-an ni pon aku masih lagi jer layan..
lagi pulak dah anak kaaaaaaannn....
in fact cerite boboboi ni pon aku dah follow dari awal2 dulu 3 tahun lepas lagi..
rasa teruk lak..kahkahkah..

eeaahh.. dulu upin ipin pon aku layan kat wayang hokeh..masa movie die kuat..
bawak adik bongsu aku konon nya..
sedangkan..ahkak yang hover nak tengok..

sama gak macam cerite boboboi nih..
perasaan aku masa tunggu cerite ni nak kuar..
sama macam aku tak sabar2 biler kate cerite avengers.. transformers.. iron man..captain america..
n so on cerite2 marvels tu nak kuar...
kire kalau boleh nak jadi orang yang awal tengok..
tak mo dengar orang lain cerite dulu..
atau tak sanggup nak tengok iklan banyak kali tapi masih tak dapat tengok.. 
aku tak sanggup nak tunggu lagi 6 bulan sebelum kuar kat astro besh..cd atau dah boleh start donlod original series..haaaiihh..
lagi pulak kalau orang dok review kata gempak bagai...
bergegar tulang rusuk i ols ni.. eeahh..?? hahaha..
dramatik sangat tu..mana ada tulung rusuk..
dah bagi kat abah sado.. giteewwww...
hahahaha...dasat sangat perangai..!!
udah2 lah tu...tak sedar diri dah ada anak bujang 2..

sama macam cerite boboboi ni lah..
siap cakap abah sado.. sabtu minggu pertama tu.. nak gi tengok..
tapi..tak ingat tah ada hal apa..
tak dapat gi awal2 rituh..
so nak tunggu lagi satu minggu..
baru lah dapat pergi ahad minggu ke-dua tu...
tu pon dok ingatkan abah sado pasal hal ni..
dan... kalau korang nak tau..
selang 3 hari lepas tengok tu..
aku pergi tengok lagi.. ber-3 ngan qaleef dan shaquille..!!
while abah sado gi kerje..!! muwahahaha..
teruk tak perangai mak2 zaman sekarang...
aku jewww.. orang lain elok..mithali... ahaaakksss...

ok..yang ni aku cerita masa fes time pergi ngan abah sado.. 
hari ahad baru nih...
try booking ticket 2 hari sebelum tak dapat2..jammed kah..!!
so sabtu gi beli cat tu.. singgah beli terus jer..
ramai..!!
seb bek lah ada maybank priority..beratur situ jer ok sikit..
tapi masih ramai jugak...
beli ticket untuk esok nya jer pon..
dah penuh panggung..pfftt..
hebat nau penangan cerite ni...




amik movie kol 10.45 pagi...paling awal..
ingat kan masa tu jusco baru bukak..tak ramai lah orang nya..
naik atas tengok..dah penuh...
orang beratur macam hapa..masing2 bawak anak2..nak tengok boboboi ler teewww...
seb bek lah we ols dah beli ticket siap2 dah..
jalan menonong kemahen eksyen lah konon...

tap series...jarang2 dapat tengok pemandangan macam ni kat TGV Rawang ni hokeh..hahah..
selalu... kosong jer..tenang...



sebelum tu sarapan dulu...
kuar sejam awal..


belang2 apak anak...


nampak tak muka teruja..eeerr.. mak nya... miahahaha..lantak lah..



2-3 menjak ni..qaleef suka nau ngan otomen...
sedangkan tu lah cerite paling aku tak ley blah..
tak kose aku nak kasi anak aku layan pon..
tapi tu lah.. dah tu jugak lah die nak suka pulak..pheewww...





sebelum masuk wayang..acara wajib amik gambar depan papan iklan... 
papa zola kelakar gler hokeh..
aku suka watak adudu dan probe yang lawak..




abah sado dah tak sabar2 nak tengok cerite ni...minggu depan ni jer..
aku tak minat sangat cerite batman..tapi superman aku layan gak lah..
bulan 5 ni nanti cerite iron man vs captain america pulak..peerrgghh.. lagi gempak tuh..
haaa..cerite2 macam tu aku selalu eksaited nak tengok tu..heheh..




ngah beratur nak beli popcorn masa ni..panjang nau que nya nih..
orang dah masuk..kiteorang dok nak membeli lagi..
takper2..iklan jer dah 15 minit..kompem..
tu abah sado ngah tengok kot ada merchandise boboboy..
suka die nak membeli..
sebelum ni ada brg transformers LE..Iron man LE..
biasakan memang ada pakej beli set popcorn ni dapat barang Limited Edition sekali kan..
tapi nan hado pulak..
boleh lah simpan buat kenangan..giteewwww...
tu kungfu panda ada lah..tak minat..ok..next...





selalu memang beli samaada regular set 2..atau set besar 1 jer..
cukup...
tu pon jarang nau habes nya..mesti nanti menghangkut sampai kerumah..
lagi pulak kalau dah siap makan sebelum tu..
air beli lain siap2...sorok dalam bag... eaahh..??






dak shaquille tengok kejap jer..
lepas tu tido sampai part yang boboboy jerit masa ochobot mati tuh...
die tak meragam so far.. ok lah..senang nak bawak..
2-3 kali dah pon bawak rasanya...ke lebih tah..
dulu qaleef tak pernah bawak masa baby2 besar shaquille nih..
tapi..masa shaquille semua mak ko redah..huhu..bertabah lah nak yer..

dak qaleef eksaited.. sepanjang dalam wayang tu..
memang die tengok jer lah..
dah habes..kuar tu dok cakap..besh2 ulang 10 kali...
sampai ke rumah dok sebut lagi..

tapi cerite die memang tak ada pon scene yang bosan..
yang banyak cakap ker..scene macam tu akan buat anak boring tu..
memang tak ada..
 so far cerite ni memang sangat baik...
tu aku cakap.. aku kekadang rasa macam ngah tengok cerite tranformers pon yer masa sound effect die lawan2 tu bunyik lagi lebih kurang jer..
die punya kesan khas pon gempak..
tak nampak katon sangat lah...
ni aku rasa..kalau bawak keluar negara pon..memang worth kot..






sebelum balik..shopping barang sikit..abah sado carik ubat tiak kat watsons...heheh..
kat jusco tuh aku carik pewangi toilet tuh..ritu cerite dah..
makan kenyang2 kat sini gak senang.. baru balik..
habes movie dalam kol 1 lebih kurang...
balik tu.. lepak2 jap..tido kan anak..terus buat projek mengecat.. agagaga...
dah cerite pon dah ritu..
cerite ni jer lambat kuar nya...



notatanganAty :: dalam movie ni dapat lah tengok rambut boboboi yang die tak penah nak tunjuk sebab tak pernah nak bukak topi die tuh kan..