Wednesday, April 27, 2016

bila anak buat lagak ngeri..mama urut dada









aku baru jer ke dapur kejap amik kain baju nak di jemur dari mesen..
pergi depan..tengok anak aku dah buat gaya macam ni..

tergelak aku  tengok nya.. hahaha..

sebelum tu aku tengok die dah memanjat dah..
selalu tak lah sampai macam ni ghuper..
tapi ni.. kes mengikut si abang lah ni gaya nyer nih..

dak shaquille memang tau..
pantang tangga tu lepa..
suka nau main panjat naik turun tangga
die teror dah..
turun sendiri..naik sampai atas..
tapi.. aku masih risau jugak...
jadi selalu..kalau aku buat kerje kat tingkat bawah ni..
aku biar jer die bebas main..
tapi..tangga aku tutupkan pakai gate tu..
tu ko nampak aku dah tutup dah tu..
senang nak pantau..
pernah sekali aku lupa.. aku gi basuh pinggan kat dapur..
lepas tu senyap jer...
terus aku berlari tengok die dah sampai atas sambil buat muka kepuasan tunjuk kat aku
"yeaah mum..i'm did it..!!"

pfftttt......

tu seb bek lah takde apa2 kan..
kalau tetibe tegolek...
mak ko yang melalak nanti nak ooiii...

aku bukan lah tak kasi langsung dia main tangga tu..
cuma... ada orang jaga..
kalau kekadang aku nak naik atas..
aku bagi jer die naik sendiri..sambil aku ikut belakang dia..

tapi tu la budak...
lagi ko larang..tak kasi..lagi lah die nak explore bende tu..
sampai die puas dan jemu sendiri..

ni gambar..kes tak jemu2 lagi lah ni.. huhu



aku tengok macam ni..
aku biarkan jer..
die terselit tu sebenarnya..
as long as aku tengok tak memudaratkan die..-tak sampai menyakitkan..
so aku tengokkan jer..sambil gelak2..hahaha..keji mak nya..
tu sempat amik gambar tu..
bukan apa..aku nak tengok sejauh mana die boleh buat..
macamane die nak lepas kan diri die..
tengok keberanian dia...dan kesungguhan dia acaner kan..

tapi..memang nampak gaya dah ni..
jiwa kental....tak putus asa.. pheewwww..

shaquille ni agak 'aktif'...sikit berani dari abang dia dulu..
tu gambar kes abang nya nak sorok menan dari adik lah tu..
konon2 main celah tangga adik tak ley datang amik menan
ko jangan harap nak..jangan harap..!!
ko tengok gaya adik ko tu..
selagi boleh..die nak.. terselit pon... sanggup dia buat....

bertabah lah abang..