Friday, April 29, 2016

gaya Mama Anak dua :: Hari yang efektif


ok..update laju2 sambil buat keje lain..
jap lagi abah sado balik..nak makan sekali..
lepas tu.. ada urusan lan pulak nak kuar...LAGI..

pagi2 tadi dah kuar ada urusan kat KL..
ngan bank...
urusan yang sama aku dok ulang setahun lepas..
pada masa lebih kurang sama..!!
yang memenatkan..dan stress..
mencik sangat tau..
tapi tu lah..
aku mesti carik solution..carik jalan..
supaya.. aku tak perlu lagi buat bende yang sama..-tahun depan
tu pon kalau boleh lah.. hahaha..gelak dalam tangisan nama nya nih..

takper lah..lepas apa yang Allah beri selama ni pada aku..
kenikmatan tak terhingga..
aku anggap perkara ni sebagai salah satu ujian..
setiap ujian pon..pasti ada hikmah nya kan..
insyaa ALlah..
Moga Allah bagi aku jalan keluar tuk semua ni..
pasti ada..pasti akan ada..dan aku pasti akan dapat selesaikan hal ni..
insyaa Allah..
san semoga Allah mudahkan urusan aku...sentiasa..

ok.. lupakan..
kalau setakat aku nak berbasa-basi..
tak yah nak cerite lebih lagi..
orang tak paham..
aku pon malas nak cerite..
tu aku cakap..sapa yang kata nampak macam semua nya senang jer..
tak pon sebenarnya..
dalam sikit nikmat kesenangan..Allah jugak bagi aku sikit kesukaran..
tapi.. aku pasti.. Allah tak akan bagi.. kalau aku tak mampu lalui nya kan..

so far.. ok jer..tak lah berat sangat pon..
aku percaya Allah sentiasa akan mudahkan nya...
last year..aku dah lalui nya..sama2 ngan tina..
so..senang boleh harapkan die jugak..
tapi kali ni... sorang2 kene uruskan..
untung laaaaaa ada fared nak sama2 ngan aku buat semua ni..
teman aku ke Kl ni ha....
kalau tak.. tah macamane..ngan si kecik tu lagi...huuuu..
last year pergi.. dia dalam perut lagi...
cepat sangat masa berlalu...




lama nau aku tak pakai baju ni..
makan tahun gak aku rasa..
baju ni..aku sayang gilers...
beli lama dah..tapi boleh di kira berapa kali jer pernah aku pakai..
kebarung pesak gantung..
atau ada orang panggil-kebaya riau..
aku suka sangat ngan potongan gantung loose tu..
kembang kat bawah...
aku dok pikir..raya tahun ni nak carik baju macam ni lagi..
pakai raya fes..
jemu lah pakai jubah dress jer....hahaha...

hari ni hari jumaat..
nak buat urusan rasmi..
so.. takde hal lah rasa nak pakai baju macam ni kan..
masuk lip ngan orang2 opis lain..
tak rasa over dress..sebab semua pon pakai baju2 macam ni.. baju2 kurung..
kalau saja2 nak pakai ni..memang tak lah aku gamak nya..
susah nak jalan..kene kepit2..
bukan sebab pakai heels..tapi sebab kain nya macam tak ley nak melangkah laju2..




pagi2 hantar qaleef sekolah..terus keluar...
sama2 redah jam ngan orang pergi keje..
feeling2 sangat pergi kerje macam dolu2 ni..
tapi masa kerje dulu.. lagi awal kot kene kuar..
puch card kol 8.30...uhuukkss..
seb bek lah takde punch card nak kene kejar lagi sekarang..weeeeaaa..
cuma tu lah..mengejar masa..
ada masa..dari pagi tu..sampai kol 12 tuk amik qaleef balik..
ko tau lah kan.. ke tengah Kl tu..ke jalan Yap kwan seng...
sejam jugak lah dok dalam kereta -sepatut nya kurang lagi-
tapi tu lah..meredah jam jer lama..urusan nya kejap jer pon..pffttt...
belum kol 10 dah setel kuar..




so..sempat lah aku ker SSM kat Kl Sentral tu..
dah dekat..alang2..ada masa panjang sebelum amik qaleef..
selesaikan urusan mana boleh..

jumpa blogger kak Amy sekali..
dia memang keje situ...
saja lah aku kol jumpa kejap kan..dah samapi sana pon..
kak Amy ni lah banyak nau tolong aku dalam urusan SSM ni..
selama ni...baik sangat tau...
untung sangat aku kenal ngan orang2 baik macam kak Amy ni salah sorang nya..
kalau tak tau apa2.. macam hal laki aku ni..
sibuk ngan syarikat die tu..
banyak perkara complicated..yang tak berapa pasti..
urusan pendaftaran syarikat.. aku refer dia jer tanya..
Kak amy tak jaga bahagian kaunter pon..
even aku tak lah percepat kan urusan melalui dia..
aku buat urusan macam biasa..amik nombor..menunggu giliran..
adil...baru berkat giteeewww..hahaha..
tapi..ada lah sikit2 urusan..perlukan pertolongan dia..

tapi besh lah SSM kat Kl sentral ni..
lajuuuuuuuuuuu...!! 
tak tau lah kot aku awal datang [dalam kol 10 lebih]
tapi memang cepat sangat urusan..
nak banding kan aku pernah pergi yang kat Shah Alam dulu2...
separuh ari siap after lunch tak setel2 lagi..
hahaha..soru yer yang keje kat sana tu..
mungkin masa tu..bahagian aku kot..lama nau...
hari ni..urusan aku semua di permudahkan..alhamdulillah..
siap dapat bawak balik bekal frozen food dari kak Amy..!!
rezki hari jumaat..
moga makin murah lah rezki kak Amy sekeluarga anak beranak dan keturunan nya..amin...

so..hari yang agak efektif tuk aku..
separuh hari..dapat selesaikan 2 urusan yang agak penting..
sebelum tengahri..
dapat amik qaleef on time jugak..
balik sebelum waktu jumaat..
so waktu ni..dapat lah duduk2 kat umah..
sekejap...


malam ni pulak..kiteorang nak dating tengok iron man ngan captain america tuh..
tah apa tajuk tak tau..
laki aku lama nau dah menunggu tu..
awal2 kiteorang beli tiket dah... howyeaaaa...

ok..tu jer.. 
nanti kot rajin aku update lagi..


korang nak order ap2..order jer macam biasa..
aku ok jer nak layan sambil2..
jangan risau menganggu.. my duty.. hahah..