Saturday, April 30, 2016

dating malam minggu :: Movie Captain America-civil War


sempat lagi ko layan movie..
tuk siri Marvels..jawapan nya HARUS..hahaha...
movie tayangan perdana khamis..hari selasa lagi kiteorang dah beli ticket..
ok..tu kebetulan.. tengok takde orang..
biasa..ticket wayang kan boleh beli 3 hari sebelum..
teringat lak cerite peberet kiteorang laki bini nak kuar khamis tu..
tu terus beli masa gi makan kat Spices Of Penang ritu aku cerite tu..

tapi cerite Marvels.. memang antara cerite peberet kiteorang laki bini..
setahun sebelum kuar.. laki aku dah sibuk2 cerite kat aku..
[kan selalu memang boleh tau]
laki aku tu..cepat jer.. lagi2 kalau cerite Iron man..dan transformers..
dapat pulak bini memang kaki layan gak cerite macam ni..
so..ada geng lah tu kan..
tu kalau apa2 kiteorang gosip laki bini jer..hahaha..
macam budak remaja sangat perangai...remaja purba nama nya ni..
dari kan berdua dulu..
sampai anak dua..
gigih lah hangkut..
cerite lain tak kesah lagi..
macam kate superman ngan batman baru ni..
aku layan gak..
tapi biasa2 jer..tu pon masih tak sempat nak gi tengok lagi..
tapi cerite Maevels ni..tak sempat pon..carik masa kasi sempat...ngeeee...

yeaaahh.. aku kaki wayang..dari bujang dulu..
semua cerite aku redah tengok...bujaaaanggg...takde komitmen la kata kan..
kekadang.. gi ngan adik2 sekali..kitaorang memag suka hang out reramai..
selalu gak gi ngak ayah aku sekali..
tapi biasanya..gi ga tina.ngan mak aku jer..tengok cerite gak lah..

apa salahnya kan.. bukan buat maksiat..
sikit hiburan..asalkan tak lagha...
tak sampa kene waktu solat..
pilih waktu2 yang lapang..setelkan solat dulu..
baru masuk panggung..senang hati nanti

macam kali ni...kiteorang amik malam..
waktu2 dah siap2 setel solat maghrib isya' baru lah masuk paggung tu..
risau lak aku..mati dalam tu tak sempat solat isya' ko..tak pasal jer..



makan simple2 jer malam tu.. kat Old town White coffee...
siap soh orang tu cepat2 sebab movie kiteorang nak mula 45 minit dari waktu tu...
yer lah..selalu kedai2 macma tu..amik masa gak nak tunggu hidang tu..
seb bek lah pantas...



amboi mak ko.. kemahe ploles muka kalau amik gambar pakai hp abah sado ko ni ha...
tak bawak camera malam tu..
pakai hp jer lah...selpie sendiri..agagaga...


dan kerana secawan white coffee melekat ni...
malam tu..aku sekor2 terkulat2 tak ley lelap mata...
tapi mengantung..penat lagi siang semalam ngan macam2 urusan..
tapi.. kepala otak tu tak mo pulak tido..
tah pukul berapa lak aku tido tah...tak perasan..




tak ramai orang pulak hari nih...tah kenapa...
malam minggu kot..
tapi panggung penuh lah..
cuma kat luar tu tak berapa ramai sangat..
kot lah dah masuk panggug kot..kiteorang pon setel makan lambat..
beli popcorn lagi..tapi dah tau..iklan jer 15 minit kat mula tu...
even dah lambat masuk pon..masih iklan lagi..



so far..tuk korang yang memang suka siri Marvels ni..boleh ar layan..
setiap kali pon..memang besh..
tapi.. ko kene tengok sequel yang sebelum2 nya lagi..
baru paham sikit lah...
sebab..ada watak2 tu..
takde dalam setiap cerite marvels..
tapi nanti derang gabungkan dalam satu movie..
contoh macam avengers tu lah...
even macam cerite ni pon..
watak susan geperen baru Captain America..
ada kat sequel cerite sebelum ni...sebagai watak nurse sebelum tu..
dalam cerite ni.. rupernya..die anak buah pada geperen captain america masa zaman dolu2...
hahaha.. kalau ko tengok setiap siri tu..
ko mesti paham apa aku cerite ni..
tapi macam abah sado..tak berapa gemar sangat cerite captain america..
die tengok sekali dua jer..-tak berapa ingat...
[tak macam cerite iron man atau transformers yang dah tengok 100 times pon die boleh menuggu lagi setiap kali pon kalau ada kat tv tu ha]
so.. die tak kenal lah sapa susan tu...
aku ni..planets of the apes jer tak suka nak layan sangat..
sebab hodoh2 kot..hahahaa...

tapi tu lah..kesimpulan nya..cerite besh..macam biasa..
tak series sangat..
banyak watak hero baru...
tapi..secare peribadi..tang tak besh nya sebab..
derang bergaduh sesama sendiri...tu jer..
abah sado tak suka sebab iron man kalah..hahaha..
die die hard fan iron man hokeh...
selain transformers...
watak hero lain..die biasa2 jer...
seb bek lah dalam cerite tu aku memang sokong captain america..hahaha..
boleeeeeyyy...


ok lah.. aku nak bersiap2 bekemas2 ni..
nak jalan jauh malam2 kang...harap tak jammed lah jalan tu...
selamat bercuti chuolls...


notatanganAty :: anak tido sepanjang dalam wayang sampai nak balik baru bangun...