Tuesday, June 07, 2016

borak2 kosong update 2 hari puasa...

Salam Ramadhan..ahlan wasahlan..

dah hari kedua..baru dapat bagi salam kat korang semua..Masyaa Allah..
masih tak terlewat aku nak mohon kemaafan dari korang semua..
mungkin ada penulisan aku selama ni pernah menyinggung hati..
sungguh aku tak berniat..
tapi jika ada.. dengan rendah hati.. semoga kite semua saling bermaafan..
dan moga ramadhan kite kali ni..akan lebih bermakna insyaa Allah..






setiap kali masuk ramadhan..
perasaan aku agak berbeza..
bagi aku..ramadhan tak sama macam hari2 biasa lain..
aku bersyukur dapat lalui nya sekali lagi..
alhamdulillah..
moga di beri nikmat kesihatan yang baik sepanjang ramadhan kali ni..

tapi dalam masa yang sama..rasa rindu sangat pada keluarga aku..
pada mak..pada tina..
ni tahun kedua ramadhan takde tina...
emak.. dah 4 kali puasa dan raya tanpa dia..
adik2 pulak.. dah masuk belajar balik..
yang bongsu pon.. minggu depan dah sambung belajar kat poly 
dapat course Engineering...
sementara die buat rayuan tuk IPTA..
ok lah masuk poly tu.. alhamdulillah..
au suka die nak sambung belajar...
risau tau selagi yang sorang tu tak lepas..
yang si ayie..adik aku 2nd last pon.. dah mula sambung semester balik..
so.. tinggal lah aku dan abang aku jer..hahaha..
semalam ingatkan nak bukak pose kat rumah die..
biasa memang awal2 puasa..lagi2 fes day..
nak bukak pose berkumpul ngan kuarga..
tapi..lepas tu... tak jadi gi umah abang..gi bukak umah ayah jer..
[ingat ayah sibuk dan takde kat rumah semalam]
berkumpul semua kat sana...
meriah sikit ramai2 orang tu...
anak2 pon tau seronok...

so far... masuk hari kedua puasa ni..
ok2 jer lagi... masih baru kan..
sahur pertama aku masak..simple2 jer..
pukul 4.30 pagi..
dan sebab bukak pose umah ayah..
jadi.. takde masak atau beli apa2...
dan sahur pagi tadi pon.. kak nor..kak ipar aku ke dua..
tapaukan rendang..!!
ayah aku pulak belikan kiteorang ikan patin masak tempoyak..!!
pppeegghh... memang terbaik lah...
tu nama nya rejeki.. heheh..
so..aku hanya masak nasik jer....

hari ni... kejap lagi.. aku nak ke shah Alam lagi..
sebab hari ni.. bukak booth kat seksyen 7..
sepatut nya semalam..tapi ada sikit problem dari pihak PKNS shah Alam.. 
so hari ni baru ley bukak..
tak per lah.. aku berlapang dada.. in fact..aku ok jer.
baru hari pertama pon kan..
biasa orang tak ramai mana..
so..hari ni kene pergi lagi lah..tuk set up..
semalam just turun barang jer simpan kat sana...
tak yah dah hangkut2 bawak lagi..




tak banyak sangat barang.. muat lah hangkut satu ni..
ni loading malam ramadhan tu...
ngan keadaan abah sado demam...
tapi gigih lah jugak..
nak clearkan rumah..
sebab.. bersepah..!!
selalu sebelum ramadhan..nak masuk ramadhan..
aku semangat nak mengemas2 umah..bersihkan..
pasang lampu terang benderang satu rumah..
besh dan seronok nak sambut ramadhan..
tapi..tahun ni.. takde pon..sebab tak sempat sangat nak hadap..
barang2 yang nak letak kat booth tu..
dok dalam rumah ni...rimas gak lah..
tapi nak buat acaner kan..sementara nak hantar tu..
takde tempat nak letak dah..

alhamdulillah..abah sado semalam dah sihat..
hasil bini paksa amik ubat..dan rehat...hahaha..
risau kalau die tak sihat..sapa nak tolong aku buat semua ni..
aku tak larat nak pikul satu2 bag tu pon..penuh baju..berat giler..
semua abah sado kene buatkan..
kalau aku..boleh patah riuk gak lah.. kot..





dak shaquille pon malam tu tetiba dedar nak demam..!!
dah kenapa korang semua kan..huhu
aku risau kalau anak2 tak sihat...
tapi..syukur..semalam die ok2 jer...aktif dan sihat...
kalau tak.. memang tak tau lah acaner aku nak hangkut anak aku ni gi setting booth semalam..



tu jer nak borak2 kan tuk hari ni..
rasa macam banyak bende nak cerite..tapi takde mud pulak..huhu
nanti lah..
2-3 menjak ni..tak tau kenapa rasa lapang sikit.. 
alhamdulillah.. rezeki jugak tu kan..
setel kerje2 rumah...
kat booth..dah ada pekerje indon sorang jaga..
ada pengalaman..senang lah sikit kat aku..
datang hari2..tapi tak lah nak kene duduk lama2 kat sana..
sebab ada anak2 kecik ni.. memang payah sikit..

harap2 ada rezki berniaga bulan ni...insyaa Allah..
semoga dipermudahkan segala urusan....

pasal rumah pulak..
sebab kan dari awal tahun ritu dah macam2 buat..tukar cat bagai..
so.. nak2 raya ni..memang tak de apa2 nak di bua2 lagi..
kalau sempat nak beli bunga baru..dan tukar frame kat sudut stor jer aku cerite ritu tu..
dan nak pasang tv cabinet kat tingkat bawah tu..
pasal2 rumah..aku buat entry lain nanti yer..insyaa ALlah..


ok..tu jer.. bai..