Thursday, March 23, 2017

Hang out


Dah lama tak cerite2 santai anak beranak..
kuar hang out hujung minggu...
gambar belambak2.. setiap kali pon sibuk amik gambar..
kalau letak kat blog..walaupon orang tak minat nak baca..
tapi tuk diri sendiri..kekadang rajin baca entry2 lama..
ada gak kenangan..boleh tengok ..senyum sendiri..
dan boleh tengok perkembangan hidup..
tuk jangka masa panjang punya story gitu..






selfie dalam kereta dengan qaleef..
shaquille takde sebab duduk dalam car seat..diam..tak banyak bunyi..
elok nya si qaleef ni pon duduk dalam car seat khas tuk umur2 dia..
tak gheti duduk diam ni tau..
pernah sekali die dok tengah2..
aku brek mengejut..
die terhantuk ke depan..aiihh.. bahaya betul..
bende2 ni la selalu aku nak kene ingat..
tu dia dok belakang.. aku suh die duduk betul2..
jangan nak berdiri tengah2..

dalam kereta..aku ni kekadang dok depan..
kekadang dok belakang..
tengok car seat la..
biasa car seat shaquille kat belakang..
tapi ada masa biler hari2 amik qaleef balik sekolah..atau jalan2 dekat bedua ngan dia..
aku letak depan sebelah aku..saja2..
so kalau car seat kat depan..
biler2 nak kuar malas nak alih..
aku lah kene dok belakang..
cuma rasa bahaya sikit lah bila shaquille kat depan walaupon dok car seat..




ni kiteorang kuar.. last week ker..last 2 week..tak berapa ingat..
aku ada meeting ngan bahagian packaging kat shah alam..
appoinment pukul 11..
so..awal2 pagi dah kuar..janji bawak anak gi breakfast luar..
hari tu.. banyak gak urusan..
pagi meeting sampai ke petang..
malam ada solat hajat dan dinner rumah ayah 
so.. sesiap bawak baju tuk sampai malam..baju anak2 la...



saja aku pakai hijau anak beranak.. takde sebarang special occasion pon.. heheh



abah sado suka lah aku pakai hijau2 macam ni kan...split dress in emerald green


qaleef ni memang cepat jer buat kawan.. bebudak kan.. 
ni ngan anak orang yang kiteorang ada discussion hari tu tu..
actually.. kawan abah sado pon..
tapi bincang secara professional gitu..

aahh.. pasal ni.. nanti2 lah aku cerite..
projek makan masa berbulan2..[almost setengah tahun dah ni]
bende2 macam ni.. memang amik masa sikit..
mungkin ada yang dah tau..ada yang dah perasan..
kat ig kekadang aku share..
cuma nanti secara official biler product dah keluar..sampai masa buat marketing..
 aku akan share yer..insyaa Allah..



habes meeting agak lewat.. pukul 2-3 jugak..
singgah makan kat pak mal nasi ayam seksyen 9
lama tak makan sini..
tapi rasa macam nasi die dah kureng sikit berbanding dulu..
cuma kuah sambal nya tu yang sedap peberet abah sado..

shaquille masa ni dah penat main..mengantuk..
waktu tido dah terlepas..
so masa ni..die macam meragam sikit la..
tak nak letak..
tu abah sado makan kene peluk dia..
aku pon ngah makan gak ni..





sementara nak tunggu petang..nak gi umah ayah..
singgah shopping baju anak2 kat Aeon Shah Alam..
tabiat aku.. nak bercuti sibuk semua nak baru.. haaaiihh..
so ni hunting new jacket tuk qaleef dan shaquille..
selalu time carik.. time tu lah tak jumpa..
aku nak cari satu set baju Adidas sebenarnya..
tapi kat Aeon situ..tak banyak pilihan..ada satu design jer..tak pekenan pulak warna dan corak nya..
tu habes masuk ke Padini..H&M.. atas tu kat Uniqlo..
ada lah size baju tuk qaleef..tapi tuk shaquille pulak takde..



bagi aku..waktu umur anak macam ni la waktu struggle tuk aku..
sebab die tak boleh duduk diam.. dan tak nak dengar kata..
tak tau takut..dan tak peduli keadaan sekeliling..
dan sangat penat nak handle..
mata..tangan..tak ley lepas dari dia..memang risau..
tu sekarang..aku jarang keluar berdua ngan dia jer..
bile time nak membeli..kene sorang tolong tengok..
either aku atau abah sado lah kan..
tak ley lepa..
dah lah ketot.. berlari mencecet..tak nampak bayang...
tu tengok..ajak amik gambar pon susah sangat..



dia nak naik mendalah ni ha..!! pfftttt.....
asal nampak jer nak naik main..
kalau ada 3 biji kat situ..3-3 die nak naik..



gambar malam kat rumah ayah takde..
aku pon dah penat sebenarnya..
malam tu ada solat hajat dan doa selamat..
kiteorang adik beradik jer..
umie ada operation akan datang ni...
semoga selama dan dipermudahkan semua nya nanti..insyaa Allah..
kembali sihat...amin...


so far..tu jer lah hari2 minggu kiteorang..
jarang dah kuar rumah macam dulu ..
aku malas sangat sekarang ni..
walaupon sepanjang2 minggu dok rumah sebab tak bekerja..
tapi tetap malas gak nak kuar.. sampai abah sado bising kat aku..huhu
mungkin jugak sebab anak2 melasak pon satu hal jugak kot..
dak shaquille lah terutamanya..
qaleef ok dah sekarang..senang nak handle..
ni pon kuar sebab ada hal..
kalau tak..mesti aku ngelak2 jugak nak kuar..
atau kalau nak gi umah ayah tu.. gi umah die je lah semata..
petang2 baru kuar terus gi jer..
macam tu lah selalu nya..
kalau tak pon jalan dekat2 jer..
bawak anak2 buat aktiviti beskal ker jogging ke kat tasik..
nak gi mall2 ramai2 orang sekarang ni ngan anak2 macam tak de mud sangat..
anak2 ok jer.. aktiviti macam tu lagi die suka dari asyik gi mall jer kan..
bukan ada apa pon tuk derang..


hurr.. tuk aku..dah tua.. may be...huhu


eerr..tapi esok nya..
aku tinggal anak2 ngan abah sado...
aku gi shopping sorang2.. hahaha..
sebab hari sebelum nya..[yang ni]
aku tak dapat nak membeli barang aku..langsung..
sedangkan.. nak beli flat shoes sepasang jer pon.. huuuu...
dah takde kasut flat..habes semua aku buat basahan..dah lekang2 buruk2 dah..
yang ada kasut tinggi jer banyak..
bukan ley pakai selalu2..
so.. memang flat shoes mesti kene ada..
tu esok nya aku gi shopping sendiri.. baru lah tenaaaaaaaaaaanngg... hahaha