Friday, April 07, 2017

bawak anak2 buah ke Wet World Shah Alam




baru2 ni abang sulung aku datang..
nak bawak anak2 die berjalan..
sebab ritu masa cuti sekolah yang baru ni
derang kate tak berjalan mana.. 
so... ni baru free agak nya nak bawak berjalan..
n lagi.. abang n ipar nak melawat ummi aku gak tu..
kat ritu ummi ada operation

dah alang2 tu.. dok tanya aku..
nak bawak anak2 gi mana..
memula derang cakap nak bawak ke Aquarial KLCC tu..
aku tak kasi.. hahaha..
boring dow... setakat tengok ikan..kejap jer pulak tu..
kau pusing dalam tu dalam setengah jam..dah habes dah..
bukan kau boleh berenang sekali..
kang anak2 boring dah..
bukan nak larang.. tapi.. kalau dah biasa berjalan..takper gak lah..
bagi lah aktiviti yang menarik sikit tuk anak2 kan.. huhu
pandai2 pulak aku..
aku just cadangkan jer..bagitau apa bende yang aku tau..
lagi pon aku dah pergi 2 kali.. 
tapi..kalau derang nak gi jugak.. gi jer lah.. 
aku malas nak ikut masuk.. soh derang bawak dak qaleef jer sekali.. hahaha..

mcam aku dan ipar..mak2 ni.. paham lah kan..
macam ipar aku.. memang nak anak2 die bebes main..berseronok..
abang aku siap ajak gi bukit cerakah.. 
ipar aku memang tak nak lah..
bukit cerakah ada apa.. hahaha..
boleh lah main beskal..
tapi.. since anak sulung abang aku tu tak berapa sihat dan tak boleh nak berlasak2..
so.. aktiviti macam tu tak sesuai..

jadi aku cadangkan aktiviti air jer lah..
gi lah theme park mana2..
budak2 kan.. kau gi tetiap minggu tempat2 macam tu pon derang seronok..
lagi kan pulak kalau hanya sesekali dapat gi..

ada a few place aku cadangkan..
kat Bangi yang baru bukak tu..
kat Melaka A famosa..
ada gak aku tanya kalau2 derang nak naik genting ker kan..
tapi last2 derang pilih Shah alam Wet World jer..
dekat agak nya.. 

Wet World Shah Alam ni.. bagi aku.. ok jer lah..
tempat nya tak besar sangat pon..tapi tuk budak2 main berendam sampai kecut.. best jer..
tuk aku..tak yah nak beriye sangat lah..
kalau ikutkan..malas nak mandi sekali..
tapi.. kene lah jaga anak2 ni kan..

Ticket masuk dah naik harga !!!
kate nya sejak Feb tahun ni.. baru lah lagi.. ggrrr..
dulu.. Wet World ni.. antara yang termurah jugak lah aku rasa..
dewasa pon baru belas2 hengget jer..
lepas tu.. sebelum pergi..aku gugel.. dewasa Rm 20..kanak2 Rm 15 seorang
kire still ok lah..
sekali sampai2 kat sana.. 
yang dewasa Rm 30 dengan mykad [darab 2 orang]
dan budak2 lebih dari 90cm Rm 25 seorang dengan mykad
so darap 4 orang
total kiteorang 7 orang masuk rm 160 [kire tuk 6 orang jer]
shaquille free sebab ketinggian less than 90cm

lagi satu..
dulu.. tak strict sangat..
kau selit2 air.. makan sikit kat bawah2 bag.. 
tak kantoi sebab derang tak cek..
dulu2 aku pernah tengok orang siap bekelah bawak kfc lagi..huhu
tapi sekarang.. memang die cek bebetul..
kiteorang tak bawak apa pon..
just sebotol air masak besar..[tu die lepaskan]
air manis oren pulpy die tak kasi.. simpan kat kaunter or dalam kereta..

dalam tu memang ada jual gak..
tapi paham2 lah harga dia macamane kan..





hari tu.. aku jadi mak anak 5
yang besar2 tu..senang pandai urus diri..
ada yang sorang 7 tahun.. ngan anak2 aku..kene control peratikan bebetul..

ngan abah sado sebenarnya turun mandi..
abang n ipar aku masuk kejap jer..
lepas tu kuar gi beli kek bagai..sebab besday anak sulung die..anak buah aku la..
nak sambut kat rumah ayah petang tu..








ni kawasan sekitar Wet World..kat depan2 jer lah aku dapat amik..
masa ni ngah menunggu anak2 dara tu bersiap..
anak2 aku dah siap dah abah sado uruskan
kat dalam2 tu ada jer lah kolam2 lain
ada tempat gelongsor besh gak..dalam 3-4 tempat macam tu..
ada area kanak2..area baby macam air bertakung siap ada gelongsor kecik..
sesuai tuk baby.. 
so far... ok lah..
harga pon still tak mahal sangat.. berbaloi ngan tempat ni sendiri..
budak2 tu main 4 jam.. tu pon tak puas2 lagi..
nak tutup 5.30.. pukul 5 baru semua naik bersihkan diri..
tu pon kene paksa..huhu




nak main sesetengan gelongsor..kene sewa pelampung besar..
tube 8-  Rm 25 + deposit Rm 25
biler kau pulangkan.. dapat balik deposit Rm 25 tu

ada pondok2 panggil CABANA
siap ada esbok kecik..
ada langsir..kire selesa lah kalau kau nak dok satu hari menyewa dalam tu..
tapi.. mahal gak tuk aku.. antara Rm 100 hingga Rm 150 tak masuk deposit [ikut saiz]
kalau ramai..share2..ok lah gak..
kot ada yang tak mandi..nak lepak2 jer..tido baring..dok lama..
tapi macam kiteorng.. yang semua pon sibuk nak mandi..
tak perlu la..
baik aku amik pelampung extra jer.. 



anak2 seronok sebab ramai main ngan kakak2 sekali..
dah lepas mandi berjam2.. semua kebulur..hahaha..
aku tak beli apa2 pon sebab lepas tu nak ke rumah ayah..
n sambut besday anak buah kat situ..
abang aku beli kfc..n kek secret recipe.. 
lepas maghrib balik masing2 terus tido.. penat ooii...



lupa nak bagitau..dalam ni ada surau siap telekung..
selesa dan bersih..
so.. tak yah risau kalau nak duduk lama dalam tu..
lagi satu..kau boleh kuar kot nak gi makan ker hapa..dan masuk balik..
macam ada aku tengok.. berkelah kat luar..
may be dah siap2 masak dari rumah..bawak tikar..
tapi nak bawak masuk tak lepas..
so.. derang reramai kuar dan berkelah kat tepi parking tu..
lepas tu masuk balik mandi..

overall..tempat bersih..klorin pon tak bau sangat..
facilities lain pon semua dalam keadaan baik..
derang jaga la aku kire..
Wet world ni dah lama..
dari aku sekolah rendah kalau tak silap..
tapi kekadang derang tutup tuk buat kerje2 baik pulih..
tu semua nya dalam keadaan elok jer tu..
dulu2..ayah bawak sini jer kalau cuti sekolah ker hapa..
dekat..kiteorang pon suka jer..

ok lah.. tu jer nak cerite..daa...