Tuesday, April 04, 2017

Food Hunting - MEE TARIK WARISAN ASLI Chinese Muslim




hari isnin lepas..aku ziarah ummi kat spital Putrajaya
ummi ada surgery.. 
kat sini bebudak tak ley naik eh..
seb bek datang ngan abah sado.. 
so abah sado jaga anak2 kat bawak while aku sorang jer yang naik
datang waktu melawat petang..
ummi pon baru jer sedar..




dalam sejam lebih kurang.. ayah aku dan anak2 ummi lain sampai
ramai lah family datang..so aku mintak diri balik..
tapi lepak2 lah dulu kat bawah kejap borak ngan ayah aku
nampak tua dah pak Jalil sekrang ni..dah nampak kedut2 dah..
almost 60 dah pak Jalil ni..alhamdulillah masih sihat..
aku sentiasa doa supaya die terus diberikan kesihatan yang baik
dan di panjang kan umur...dia jer lah pon orang tua aku yang ada...
kekadang kesian ngan dia..
selalu berusaha nak gembirakan anak2 dan cucu..
seb bek lah anak2 aku rapat ngan atok nya..
apa2 aku memang harap kan ayah aku jer lah kan..
kot lah nanti aku terberanak lagi.. hahaha...

dalam pukul 6.30 aku gerak kuar dari spital putrajaya tu..
aku pon pose ritu.. kalau sempat balik bukak pose area rumah jer..
tapi.. kau tau lah time2 balik kerje tu kan..
sepatut nya boleh sampai sebelum azan..
tapi stuck dalam jammed..nak pukul 8 baru sampai area rawang
dalam kereta ada air abah sado.. minum tu jer lah dulu buat bukak pose..
lepas sampai aeon Rawang.. solat dulu.. baru gi carik kedai nak makan..
kol 8 lebih baru aku makan..huhu


restaurant baru bukak kat Aeon Rawang - MEE TARIK WARISAN ASLI
ni restoran cina muslim tau
dulu aku pernah tengok kat JJCM TV3 tu..kat cyberjaya
teringin gak nak merasa..tapi malas nak kesana..
sekarang dah ada kat area rumah aku dah..


ni ha sejarah dia...




keistimewaan nya.. derang buat mee tu sendiri..
kau boleh tengok lah dari depan ni..
dari doh tepung tu.. sampai jadi mee..
fresh..sebab kalau customers order.. baru die buat..





lama gak menunggu nya...dekat setengah jam kot..walaupon tak ramai orang..huhu
tapi sebab tak lah rushing walaupon aku lapar giler..
so sabar jer lah..



Mee Soup with Braised Beef [RM 15.80]
abah sado punya
memang sedap..!! kuah die sedap.. tak lah pedas sangat-memula ingat pedas-
daging nya lembut sangat dan memang rasa fresh..


Leman soup with slice chicken [ RM 11.80]
aku punya..sedap gak kuah soup dia..
tapi lagi sedap abah sado punya atas tu ha..

lagi satu mee nya tu memang sedap.. fresh.. n ada rasa..
tak tau eh acaner aku nak describe..cukup rasa..
kenyang ar makan ni..


EGG FRICE RICE tak silap nama nya ni [RM 9.80]
ni tuk qaleef n shaquille.. tapi tak aku yang habeskan..
sebab derang lagi suka mee soup aku tu..
kemahen banyak derang sesaja yang makan..







ni budak memang suka mee..kalau mee soup macam ni lagi banyak die makan


so far.. ok lah..sedap.. kenyang..puas hati..
boleh datang lagi dan try menu lain pulak..
ada jer nasi n side dishes lain yang nampak menarik..
insyaa Allah next time..
ni nanti time bulan pose mesti ramai orang penuh.. huhu




notatanganAty :: banyak lagi puasa nak kene setel ni... huh...