Monday, May 22, 2017

jalan2 survey lampu kat IKEA



alaaa..cerite last week ni..

masa aku gi beli para tuk almari bilik anak..
yang aku cerite susun atur ritu teeeww...

jalan2 lah sikit kat dalam bahagian lampu

aku nak cari shade lamp.. sebab ritu.. ada beli badan lampu..
nak DIY lah ni konon nya
tak terbuat2 pon lagi
abah sado bizi nau2 sekarang..sigh..

tapi tu lah..masa kat ikea tu..

dah alang2 tu aku tengok2 lah lampu tinggi..floor lamp..
plan nak letak kat tingkat atas family hall ni
jimat ruang sikit nak banding ngan lampu meja..
kat IKEA banyak gak pilihan dengan affordable price.. 




aku pekenan lama dah lampu yang ala2 piala AF ni ha..
dari kan mahal.. sekarang rega dah rm 100 lebih jer..rm 129 kalau aku tak silap
dulu2 aku tengok nak 3 ratus gak..
dulu2 tak beli sebab tak sesuai tuk ID tingkat bawah yang ala2 eropah
yang ni nampak lebih modern..




pekenan pulak ngan bentuk body yang sebelah tu
kalau ada kaler gold lagi cantik sesuai letak kat ruang tamu
just tukar shade die bentuk klasik giteew... kaler krim kekuningan





perasan tak badan lampu yang kepala hijau tu sama ngan aku pekenan atas tu..?
kat IKEA ni.. harga body dan shade lain2 tau..
jadi kau boleh beli asing ikut selera kau..
kau nak badan tu n shade ni..takde masalah..
ikut bajet kau




ni modern n cantik gak kan..harga rm 400 lebih kurang tak termasuk shade





yang n aku perasan boleh matching2 ngan lampu meja..
ada sebiji macam ni design nya..
cantik color gold tu.. RM 399.. SUS.. berat n tahan lasak gak ni aku rasa..






aku kalau carik shade memang carik sini jer..banyak pilihan dan macam2 design..
dari dulu2 kala lagi..kekadang..body lampu elok lagi.. kepala dah kuning atau dah patah besi dalam tu dek kerana jatuh
so.. aku tukar beli shade kat IKEA ni jer.. senang..





tu jer nak cerite..hahahaha..
takde bende ni ha..
dah berhari2 tak update blog..
bizi kan dengan photoshop.. edit gambar.. so tak sempat update blog..
ni free sementara nak tunggu bukak pose kejap lagi..
update lah tengok2 gambar apa yang ada.. hahahaha...

ok lah.. lagi 4 hari nak puasa.. dah terasa 'perasaan' nya..
rasa excited giler tak tau napa...
lagi pulak aku kerap puasa syaaban sekarang ni..
rasa macam dah masuk bulan ramadhan sungguh pulak..
rasa 'rindu' tak pasal.. 
susah nak describe perasaan ni..
tahun ni.. berniat nak gi terawikh kat surau/mesjid sekerap boleh..
nak bawak anak2..
sebelum ni..shaquille kecik lagi.. susah nak kawal..-takut aku hilang tumpuan beribadat
tapi nampak macam tahun ni die ok..
qaleef mesti suka sangat..
aaahh.. jumaat ni besday shaquille 2 tahun..
betul2 sehari sebelum ramadhan..
malam tu dah boleh bawak dah gi terawikh..seronok nyaaaaa...!!!
aku suka suasana tu.. suasana yang kita tak dapat rasa setiap masa..
insyaa Allah.. harap ada jodoh dengan ramadhan dan syawal tahun ni.. amin..

tapi sebelum tu..
jom lah buat spring cleaning..hias rumah..bersihkan rumah apa yang patut
tuk menyambut ramadhan lagi beberapa hari ni..

tetibe geram ngan abah sado sebab die bizi sangat sekarang..
tak dapat ajak sama2 buat kerje rumah.. hahahaha..








TEMPAHAN [ PRE-ORDER] UNTUK KUIH TART GULUNG MAMA MELETOP DI BUKA SEKARANG..
harga sama macam yang aku beli dari penjual/pasaran..

HARGA RM 36 
[TIDAK TERMASUK POSTAGE]
satu balang [50 biji] 
PRE ORDER DENGAN DEPOSIT 50% 



SELF COLLECT AREA RAWANG
ATAU PENGHANTARAN [COD] kawasan KLANG VALLEY 
atau yang mana2 rasa ok boleh berbincang 
*dengan kos penghantaran ikut kesesuaian


ESTIMATED TARIKH MULA PENGHANTARAN :: 
 1 JUNE 2017 [minggu pertama puasa]

tempahan terhad yer..
so hurry up..!! place ur order now..!!!



nak tau sedap ker tak.. boleh baca review DI SINI